Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG Macro - Reviews

Filtermaat
58 mm

7,9

thuismail 14-03-2014 Product kwartaal in bezit

Valt eerlijk gezegd beetje tegen. Nieuw gekocht. Voor uitgeprobeerd voor tele: vogeltjes enzo. Geen beeldstabilisatie is goed te merken. Alleen bij veel licht valt het mee. Anders snel ruis en bewegingsonscherpte. Maar misschien moet ik er nog wat beter mee om leren gaan.

rvremortel 14-01-2011 Product paar weken in bezit

Onlangs heb ik deze lens aangeschaft voor mijn wat oudere Canon 350D. Qua scherpte ben ik erg te spreken over deze lens. In tegenstelling tot wat ik gelezen heb kan deze lens (zelfs in het hoogste zoombereik) haarscherpe plaatjes produceren. Natuurlijk wordt dit wel lastiger bij weinig omgevingslicht. De kleurenweergave en het contrast zijn ook prima. Het contrast mijn inziens wel wat aan de harde kant maar dit is eventueel op te vangen met nabewerking.

De autofocus is niet snel maar dit vind ik niet echt storend. Al bij al een prima lens!

J. wijnands 12-07-2007 Product paar weken in bezit

7,6
Voor dit geld een hoop lens. Autofocus gaat heel behoorlijk. Scherpte in het midden blijft tot 250mm heel redelijk, aan de randen gaat het dan al achteruit.

Kleuren lijken een tikkie naar blauw te neigen. CA is opvallend gering.

Focussen gaat redelijk rap en precies. Macro stand moet je je uiteraard niet al te veel van voorstellen.

Hoop lens voor het geld, zeker een aanrader in deze klasse.

rafM 30-03-2007 Product jaar of meer in bezit

Mijn favoriete lens (uit 4 lenzen) na mijn (betere) Tamron 17-50... Mooi zoombereik dat goede resultaten geeft tot ca. 250 mm. Vooral een koopje voor macro-opnamen. Staat ca.40% van het gebruik op mijn Canon 350D.
Autofocus is maar matig en de lens zakt hinderlik uit tijdens het dragen. Heel goede prijs/kwaliteit verhouding.

King John1967 29-06-2006 Product jaar of meer in bezit

Goede lens met een mooi telebereik. Op mijn Canon EOS 300D maar liefst tot
480mm. Scherpstelling niet echt heel snel. Goede macrostand. Macrostand is wat
onhandig in- en uit te schakelen, maar na enig oefenen goed te doen.
Jammer dat de lichtsterkte niet zo goed is. (kan ook niet in deze prijsklasse).
Je moet hierdoor heel snel naar de 400 ASA instelling of anders naar je statief
grijpen. Wordt zeer compleet (met degelijke tas en zonnekap geleverd). Al met
al wel een zeer tevreden gebruiker.