Canon EF 55-200mm f/4.5-5.6 II USM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Canon EF 55-200mm f/4.5-5.6 II USM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

MotorWillem 08-05-2007

Deze lens kocht ik bij de uitgebreide Canon 350D kit samen met een 18-55 en batterygrip. Deze telezoomlens heeft het ultrasonic mechaniek waardoor hij erg snel scherp stelt. Het zoombereik is genoeg (eq. 80-300). Nadeel is de kortste scherpstelafstand van 1.2 meter en de filtermaat van 52mm. Door dat laatste is de lichtsterkte wat beperkt. Het kleinste diafragma is 4.5 en dat had welk wat beter gekund voor die prijs (losse verkoop ongeveer 250 euro). Het is echter wel een mooie compacte lens en licht van gewicht wat prima past bij de 350D en 400D omdat die van zichzelf ook nogal klein zijn. Er zijn erg mooie foto's mee te maken zonder noemenswaardige vertekening of kleurshift.
Als hij niet bij de kit had gezeten had ik hem niet gekocht maar was ik voor een lichtsterkere lens gegaan. Vooral tweedehands nu best een aanrader, er staan er een behoorlijk aantal op de verschillende websites.