Canon EF 55-200mm f/4.5-5.6 II USM - Reviews

52 mm
Lenstype
telezoom

MotorWillem 08-05-2007
  • Product jaar of meer in bezit

Deze lens kocht ik bij de uitgebreide Canon 350D kit samen met een 18-55 en batterygrip. Deze telezoomlens heeft het ultrasonic mechaniek waardoor hij erg snel scherp stelt. Het zoombereik is genoeg (eq. 80-300). Nadeel is de kortste scherpstelafstand van 1.2 meter en de filtermaat van 52mm. Door dat laatste is de lichtsterkte wat beperkt. Het kleinste diafragma is 4.5 en dat had welk wat beter gekund voor die prijs (losse verkoop ongeveer 250 euro). Het is echter wel een mooie compacte lens en licht van gewicht wat prima past bij de 350D en 400D omdat die van zichzelf ook nogal klein zijn. Er zijn erg mooie foto's mee te maken zonder noemenswaardige vertekening of kleurshift.
Als hij niet bij de kit had gezeten had ik hem niet gekocht maar was ik voor een lichtsterkere lens gegaan. Vooral tweedehands nu best een aanrader, er staan er een behoorlijk aantal op de verschillende websites.
Geschreven voor: Canon EF 55-200mm f/4.5-5.6 II USM