Nikon AF-S 300mm f/4.0 E PF ED VR - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon AF-S 300mm f/4.0 E PF ED VR op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Gilbert 07-03-2020

Klein wondertje

Ik heb moeite nu met 300mm F2.8 lens die super snel en scherp is, maar ook bijna 3 kilo weegt. Dat is de lens, zonder body en eenbeen of statief. De nieuwe Nikon 300mm PF is wezenlijk korter en lichter (755 gr) dan de oude 300mm F4.0 en helemaal dan de F2.8.

De reviews zijn positief over de 300mm F4 PF lens, maar je verliest toch wel wat snelheid voor een vliegende zwaluw denk ik zo. Anderzijds toen ik de 300mm F2.8 kocht was er geen D500. Best kan dat de huidige D500 met F4 goed kan concurreren met de D7100 met F2.8. Ik kan dat niet proberen. Zou interessant zijn.

Een paar test foto's zijn goed en zeker voelt de autofocus snel, maar echte veldervaring heb ik nog niet. Met gewoon bloemen in de tuin voelt de focus snel. Ik heb best veel gelopen met een 300mm F2.8, en de meeste foto's had ik hiermee kunnen maken. En denk dat de 300mm F4 een snelle foto oplevert dan de 80-400 op 400mm, hoewel die ook goed is.

De tests spraken over een TC14 en TC17. Met TC14 denk ik altijd dat Lightroom kan dat ook, en het kost geen snelheid. Met de TC17 is wel interessant. De TC17 autofocus is minder snel, maar zeker ok. Helaas is het donker buiten, met ISO 2500 krijg je geen indruk hoe acceptabel de foto is. Wordt niks voor snelle foto's, maar een lichte 500mm met de 300mm+TC17.

Pluspunten

• licht en snel
  • acceptabel met TC17

Minpunten

• geen statief voet (is optie)

Ad 13-01-2020

Nikon AF-S 300mm f/4.0 E PF ED VR

Kort en licht 300mm objectief voor fullframe camera's. Zeer goed beeld... 'traveling light'. Keurig geholpen bij Kamera Express.

Pluspunten

• Licht
  • Kort

Minpunten

• Duur
  • Plastic uit China

Jan Hein 06-08-2019

Professionele lens, snelle autofocus, goed bereik, handzaam

Na een gedegen onderzoek toch gekozen voor de nieuwe Nikon AF-S 300 mm f/4.0 PF. Dit vanwege het gewicht en de lengte t.o.v den de "oude" versie van Nikon . Daarnaast presteert de lens erg goed. Echt een toplens! Handelbaar en ook makkelijk mee te nemen.

Pluspunten

• Snelle autofocus
  • Gewicht
  • Lengte
  • Erg handzaam
  • VR stabilisatie

Minpunten

• Prijs

Jan 21-04-2019

Nikon 300 mm f/4.0 E PF ED VR

Geweldig objectief, perfecte lichtinval die constant is en blijft. Echt een aanvulling! Ook het gewicht is uitermate licht waardoor het praktisch is om mee te nemen.

Pluspunten

• Lichtinval
  • Licht gewicht

Herman Hendriks 03-08-2017

Lichtgewicht met zwaargewicht kwaliteit

Vanaf het eerste moment dolenthousiast over de combinatie van deze lens met de D500.
Ook blijken de 1.4 en 2.0 converters daarmee uitstekend te functioneren.

Pluspunten

• Gewicht
  • Handzaamheid
  • Snelle autofocus
  • Handzaamheid

Minpunten

• Geen statiefgondel

Francisca de Keizer 06-01-2017

Super compacte lens met een schitterend resultaat

Voor deze prijs heb je een super goede lens. Scherp en snel. Het gewicht is vrouw vriendelijk. Door zijn compactheid doet hij zeker niet onder voor een telezoom die vaak erg zwaar zijn.

Pluspunten

• Compact
  • groot bereik
  • Licht in gewicht
  • Prijsvriendelijk voor dit product