De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Pentax PTX 21387 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

wings-hifi 19-11-2015
Geschreven voor: Pentax PTX 21387

heb deze lens aangeschaft voor een verre vakantie, hier is hij perfect voor ik zocht namelijk iets meer groothoek dan de standaard 18mm waar de meesten mee beginnen en dat is deze goed in, voor landschappen is 16mm goed, niet perfect 12mm of 10 is mooier alleen heb je dan beperkt zoom, deze gaat iets verder dan de portret stand en daarom is 85mm een mooie toegevoegde waarde, vervorming is er wel maar niet storen en ook in b.v. Lightroom met 1 klik weg!
chromatic aberration is ook een beetje aanwezig maar niet storend en alleen met extreem contrast, ook dit in Lightroom weg te werken.
de handling is goed, de boomring is niet te strak ook niet te licht.
Scherpte is niet de top maar wel beter dan de 18-135mm die als kit bij de camera kan en deze is al scherp, hier kan een Canon lens bv. niet aan tippen.
Ook deze lens is net als de Pentax K-3 WR, dus Weather sealed!
Als je twijfelt aan een zoom in het onder de 100mm bereik is de lens die je moet hebben, alleen de F* zijn scherper in de Pentax lijn.