De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon 9524B005 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Richard 27-01-2020

Mooie, scherpe lens

Geschreven voor: Canon 9524B005

Erg fijne lens in het gebruik, is snel en geeft scherpe foto's. Stille motor en goede beeldstabilisatie.

Pluspunten

• Snelheid
  • Scherpte
  • Stille motor
  • Goede beeldstabilisatie

edwin0402 27-01-2020

Superscherp en zeer snelle autofocus

Geschreven voor: Canon 9524B005

Lang getwijfeld tussen de Sigma 100-400 en de Canon EF 100-400. Maar de Canon EF 100-400 voelt veel degelijker aan, is kwalitatief veel beter. Dit objectief in combinatie met de Canon EOS 90D is de ideale combinatie. Was al in het bezit van een Canon EF 70-200 F2.8 L USM, Maar dit objectief is echt een stuk sneller en scherper. Uiteindelijk kan je niet het zelfde verwachten voor de helft van de prijs.

Pluspunten

• Zeer snelle autofocus
  • Enorm Scherp
  • Degelijk gebouwd
  • 3 Modes image stabilizer

Minpunten

• Prijzig, maar dan heb je wel wat

Marcocamaro 07-11-2019

Een dijk van een lens. Super scherp en wat een zoombereik.

Geschreven voor: Canon 9524B005

Na lang wikken en wegen besloten om de Canon EF 100-400 LIS 2 USM te kopen.
Desondanks het gewicht, wat pittig is (1,6kg), heb ik er geen spijt van.
Mark II had toch de voorkeur boven de oude Mark I.
Met name de Zoom draaien, in plaats van schuiven en de verbeterde beeldstabilisatie gaf de doorslag voor de keuze.

Pluspunten

• Enorme zoom bereik
  • Super snel scherpstellen
  • Fluisterstil
  • Robuust

Minpunten

• Gwicht
  • Prijs

Theofilus 03-10-2019

Weergaloze lens

Geschreven voor: Canon 9524B005

Deze lens is weergaloos goed: scherpe foto's en je hebt een groot bereik. De ideale lens voor de gevorderde en professionele fotograaf. De lens is wel wat zwaar.

Pluspunten

• Scherpe foto's
  • Groot bereik

Minpunten

• gewicht

H. Lammers 19-07-2019

Canon EF 100-400 mm. II F/4.5-5.6 iS USM + ET-83D zonnekap

Geschreven voor: Canon 9524B005

Ik heb deze lens + extender 1.4 onlangs aangekocht bij Kamera Express en ben er erg enthousiast over deze lens en de goede service en snelle levering.
De Canon EF 100-400mm f / 4.5-5.6L IS werkt uitstekend voor vogelfotografie eventueel i.c.m. de extender 1.4. Je hebt een breed bereik aan afstanden met een enkele lens.
De autofocus van de EF 100-400mm II op mijn EOS 1D Mark IV is ongelooflijk snel en accuraat, zodat je weet dat als je met met lens op pad gaat dat het altijd raak is.
Het brandpuntsafstandbereik van 100 - 400 mm maakt het een uitstekende landschapslens. Het brede zoombereik op de 100-400 maakt zeer gevarieerde opnames van een enkele scène mogelijk.
Naast de andere portretlenzen van Canon werkt de 100-400 mm. lens ook goed hiervoor. De langere brandpuntsafstanden die door deze lens worden geboden, maken het goed voor portretten van gemiddelde tot zeer lichte afmetingen. Met deze lens is het eenvoudig om onbewogen foto's van mensen van langere afstanden te maken.
Het brede brandpuntsafstandbereik en de lange maximale brandpuntsafstand in combinatie met de uitstekende beeldkwaliteit maken de Canon EF 100 - 400 mm f / 4.5-5.6L IS USM Lens tot een zeer veelzijdige en een zeer populaire lens. Dit is een van de lenzen die ik zeker aan iedereen aanbeveel.

jacobhjansen 28-06-2019

Snelle autofocus, scherpe foto,s

Geschreven voor: Canon 9524B005

Op zoek naar een vervanger voor mijn tamron 70-300 mm , deze lens aangeschaft wat een verschil autofocus is veel sneller en foto,s zijn stuk scherper met name in de natuur fotografie is snel scherpstellen van groot belang.de draaizoom is prettig om mee te werken. Lens is ondanks het gewicht toch goed in evenwicht te houden.voor iedereen die in de natuur of actiesport fotografeert een aanrader.
In samenwerking met met canon EOS 6dmark2 werkt de lens uitstekend.

Pluspunten

• Snelle autofocus
  • Scherpe foto,s

Wilco 14-06-2019

Pracht Lens

Geschreven voor: Canon 9524B005

Beetje zwaar maar dat weegt niet op tegen het eindresultaat. Prachtige scherpe foto's zelfs op 400mm los uit de hand! Ben echt tevreden over dit pracht objectief welke ik gekocht heb bij Kamera express.

Pluspunten

• Snelle autofocus
  • Scherpe foto's
  • Degelijke kwaliteit

Minpunten

• Beetje zwaar

Paul 10-06-2019

Toplens voor Amateur en Professional

Geschreven voor: Canon 9524B005

Gekocht bij Kamera Express Den Bosch , deze lens voldoet aan al mijn verwachtingen , superscherpe foto’s en perfecte stabilisatie , ook als je uit de hand fotografeert en in combinatie met mijn 6D mark II en 80 D body een ware belevenis met de resultaten van de foto’s.

Pluspunten

• Snelle en stille autofocus
  • Superscherpe Foto’s
  • Goede balans ondanks het gewicht

dtm 17-02-2019

Prima zoom lens

Geschreven voor: Canon 9524B005

Prima zoom lens. Snelle en goede autofocus. Acceptabel gewicht om langdurig mee door de natuur te wandelen, zonder nek/schouderklachten te krijgen. Meer dan acceptabel compromis vwb diafragma waarden/zoombereik bij gewicht/omvang/image quality, mede door goede image stabilisation. Het lijkt me lastig om de prestaties van deze lens te overtreffen met soortgelijke lenskenmerken. Zoals bekend vd L-lenzen een stevige behuizing en solide bediening. Mooie/stevige lenstas/hoes itt mijn oudere L-lens. Een aanrader. Wel van tevoren even sparen gezien de serieuze aanschafprijs.

Pluspunten

• goede image stabilisation
  • goede image quality
  • acceptabel gewicht
  • solide behuizing en bediening
  • goede/snelle autofocus

Minpunten

• niet erg lichtgevoelig
  • prijzig

cynthia 29-12-2018

geweldige lens

Geschreven voor: Canon 9524B005

goede lens die niet te zwaar is, je kan vanuit de hand fotograferen. snel en mooi contrast in de kleuren, goede helderheid

Pluspunten

• snelheid
  • mooie kleuren/contrast

Theo.s 22-10-2018

Topobjectief, superscherp

De Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L iS USM
Topobjectief, superscherp

Gekocht in Eindhoven bij Kamera Express goed geholpen, vriendelijke bediening

1 dag in bezit, en al een aantal foto’s mee geschoten.
De beeldkwaliteit is verbazingwekkend. De scherpte is vanaf f/5.6 al heel goed en vanaf f/8 meer dan uitstekend. De focusmotor werkt razendsnel en heel nauwkeurig. De beeldstabilisatie werkt prachtig op dit objectief .Ik vind het een topobjectief dat z'n geld waard is. Vooral met de cashback aktie.

Mooi scherp
Mooie kleuren en onscherpte
Gewicht is redelijk
Uitstekende beeldstabilisatie
Snelle focus

TomHteR 22-08-2018

Groot, zwaar, wit, prijzig maar fantastisch!

Geschreven voor: Canon 9524B005

Dit objectief is groot, behoorlijk zwaar, nogal prijzig en wel erg opvallend wit.
Zo, tot zover de onbelangrijke bijkomstigheden.
Gaan we nu over op de belangrijke zaken:
scherpstellen gaat razendsnel en bizar nauwkeurig. Zeker met behulp van de schakelaar die instelbaar is op de hele range van dichtbij tot oneindig OF vanaf drie meter tot oneindig.
ImageStabilazer werkt ook bij dit objectief perfect. Met matig licht en 400 mm een scherpe foto uit de hand (nou ja, twee handen ter ondersteuning) nemen is geweldig. Al moet je het natuurlijk niet overdrijven, IS is een hulpmiddel, geen tovermiddel. Bovendien is deze lens niet erg lichtsterk te noemen.
Minimale focusafstand is nog geen meter, en dat is dus vanaf de sensor die in de achterkant van de camera zit. Met 400 mm zijn macro-achtige foto's dus mogelijk. Mogelijk, niet makkelijk. Ik heb het een paar keer geprobeerd, viel me wat tegen maar toch fijn dat de mogelijkheid er is. Wil je echt gaan macro fotograferen zal een 'echte' macro lens toch gemakkelijker en effectiever zijn, een 1:1 resultaat geven. Groter op de sensor komen dan bij deze lens dus.
Al met al komen de foto's levendig en kleurrijk uit m'n Canon 5 Ds waarvoor ik dit objectief heb aangeschaft, want wat heb je aan een zeer hoge resolutiecamera als je glaswerk niet op hetzelfde niveau is? Dat is dan ook het nadeel van zo een camera: je gaat je objectievenwinkel tegen het licht houden en vervolgens vervangen.
De 'oude' 70-300 DO was al niet de allerscherpste en valt nu dan toch echt door de mand.
In de loop der tijd verbeterd de fotografie, en daar is dit klasse objectief een duidelijk voorbeeld van! In de markt voor een nieuw tele zoom objectief?
Vergeet de 70-200 serie en ga voor deze 100-400 L II IS USM!

Pluspunten

• superbe autofocus
  • erg scherp
  • met 100 tot 400 mm breed inzetbaar
  • macro- achtig fotograferen met 400 mm
  • levendige beelden, mooi op kleur

Minpunten

• groot, zwaar, wit en prijzig maar fantastisch!

Nico Praat 02-06-2018

Beste zoom telelens met dit bereik

Geschreven voor: Canon 9524B005

Nadat mijn Canon 28-300 mm het had begeven, notabene na reparatie van de diafragma unit, was nu de stabilisatie aan de beurt. Dus weggedaan.
Ik zocht een lens met goed zoombereik. Aangezien ik alles van Canon heb kwam ik uit op deze lens. De testen zijn zeer goed voor buitenopnames, aangezien de lens niet echt lichtsterk te noemen is. Voor binnen heb ik altijd nog mijn Canon 70-200 mm 2,8. De stabilisatie is sterk verbeterd in vergelijking met mijn vorige lens (ontwerp is al wat ouder). Uit de hand is fotograferen ook met wat langere sluitertijden goed mogelijk. De IQ is fantastisch. Wel wat aan de zware kant, maar dan heb je ook wat.
De zoom is vaster te zetten, zodat deze niet schuift als je bijv naar boven of beneden fotografeert op statief. Dit kan bij macro opnames (ja dat kan hij ook) wel voorkomen.
De autofocus kan op verschillende afstanden gezet worden, waardoor heen en weer zoeken beperkt kan worden.
De stabilisatie kan 3 standen: 1 voor algemeen gebruik, 2 voor pannen, 3 voor een mix van voorgaande.
Een lens die ik aanbeveel, hoort bij de top van Canon wat mij betreft

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Stabilisatie
  • Bereik

T70D 28-01-2017

Superlens

Ik was hiervoor de eigenaar van een CANON EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM
Ik wilde wat meer milimeters en de mogelijkheid om een extender te gebruiken wat op de 70 -300 niet ging
De nieuwe lens is haast niet meer van de body geweest en de extender gaat er denk ik ook niet komen want wat blijft deze lens scherp ook tijdens croppen

Pluspunten

• Superscherp en snel

Clemens 06-01-2017

Zeer goede lens, erg mooie scherpte.

Geschreven voor: Canon 9524B005

Heb deze lens nu 2 weken in combinatie met de 5D MKIV en ben er erg blij mee, de kwaliteit is boven verwachting goed. Ook de autofocus is erg snel en precies.

Pluspunten

• Scherpte
  • snelheid autofocus
  • bouw kwaliteit

Minpunten

• zwaar maar te verwachten bij een dergelijke lens

lkapitein 16-12-2016

Superscherp en snelle autofocus

Geschreven voor: Canon 9524B005

Ik had de voorganger type 1 in mijn bezit en nu type 2. Het is een aangename verrassing. Beetje prijzig, maar dan heb je ook wat. De snelheid waarmee het scherpstelt is echt verbeterd. In het verste bereik zeker scherper dan zijn voorganger. Het is nu ook mogelijk nog dichterbij te fotograferen. Mooi voor wat macro beelden. De stabilisatie is echt verbeterd t.o.v. de voorganger, het scheelt mij anderhalve stop. Het gewicht is goed hanteerbaar. Het luikje in de zonnekap is goed bruikbaar voor een polarisatie filter.

Pluspunten

• Zoomberreik
  • Stabilisatie
  • Snelle AF
  • Zonnekap met luikje

Minpunten

• De prijs