Sigma 18-300 F3.5-6.3 DC MACRO OS HSM C - Reviews

Lenstype
macro

Wen 08-07-2016 Product paar dagen in bezit

telelens van sigma

Sigma lens aangeschaft, en op het eerste gezicht een mooie degelijke lens. Helaas bleek na gebruik dat hij niet volledig scherp foto's maakte, ik heb hem weggebracht en ze hebben het brandpunt opnieuw ingelezen, en nu doet hij het goed.

jp.oosthuizen 18-05-2016 Product paar dagen in bezit

Goed product voor een scherpe prijs.

Stevige lens met een geruisloze stabilisatie en een scherpe macro-stand.
Volledig uitgezoomd wat bolle lijntjes, verder erg te vreden
Prima combinatie met m'n Nikon D300S

HaKaa 30-07-2015 Product half jaar in bezit

Ik maakte een aantal jaren mijn foto's met een vergelijkbaar objectief van een ander merk. Telkens moest ik redelijk veel nabewerken omdat ik de afbeelding niet de goede kleur of de juiste scherpte vond hebben.

Kortom, mijn oude lens ingeruild voor deze Sigma en dat tot volle tevredenheid. Al menig reportage of optreden gefotografeerd en niet allen ikzelf maar ook degenen die de foto's in allerhande media plaatsten waren dik tevreden. En het nabewerken is er een stuk minder door geworden, en dat scheelt weer als er afbeelding meteen naar media moeten worden doorgestuurd..

HaKaa 06-04-2015 Product paar weken in bezit

Op mijn Canon 70D en mijn Canon 600D is dit de ideale vervanger van mijn oude Tamron 18-270 (die ik dus ingeruild heb). Lichter, beter handelbaar en vooral, en dat vind ik het belangrijkste) veel en veel scherper met mooiere kleuren. Makkelijk en mooi resultaten bij zowel automatische als handmatige instellingen, waarmee ik vooral mijn afbeeldingen maak. Kortom, deze lens komt voorlopig niet van de body. Toppertje van Sigma!

adjederoos 15-02-2015 Product paar dagen in bezit

Sinds enige tijd de Sigma 18-300mm lens ter vervanging/upgrade van de Sigma 18-250.
We zijn ontevreden over deze nieuwste lens van Sigma, stelt niet goed scherp, blijft focussen, zoom je dan iets terug of richt je ergens op gaat het wel goed volgende de camera.
Helaas niets is minder waar, de foto is dan toch onscherp.

De Canon 70d camera is samen met de Sigma 18-300 gekalibreerd op advies van Sigma, heeft wel iets geholpen maar onvoldoende.
Duidelijk een miskoop.

Ad