Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

ASTB 21-07-2020

Een verbeterde versie van de vorige 100-400mm lens

Wilde een betere kwaliteit telelens voor natuuropnamen; in het bijzonder ten behoeve van vogelfotografie, Intussen een groot aantal opnames gemaakt en het kwaliteitsverschil komt duidelijk naar voren.

Pluspunten

• kwaliteit
  • geruisloos
  • scherp op korte afstand
  • makkelijk gebruik polarisatiefilter

Minpunten

• gewicht

harrie158 05-07-2020

WOW, dit is een echte superlens

Ik heb deze lens gekocht als vervanging voor de Canon 70-200 mm, de reden was ik wilde meer zoom bereik hebben. Daar ik met de Canon 80D en de 700D fotografeer is de 1.6 crop factor nog een extraatje. Ik heb de lens nu 2 weken en de kwaliteit is werkelijk overdonderend. Wat een kwaliteit. Daar ik met APC fotografeer gebruik ik het midden van het beeldveld en heb praktisch geen last van allerlei lensafwijkingen. Wat ik handig vindt is de extra ring "smooth--tight", hiermee kun je de zoom instellen van licht - tot maximale wrijving. Je kunt nog steeds zomen in de maximale stand maar gaat zeer moeilijk. Bij het wandelen is dit een handige functie. De zonnekap heeft 2 extraatjes, een klepje om het eventuele polarisatie filter te draaien en een knopje om de zonnekap te vergrendelen. De foto's die ik tot nu toe gemaakt heb met de lens, op beide camera's, zijn verbluffend goed qua beeldkwaliteit, AF-prestaties en kwatiteitsperspectieven. Tevens heeft de lens een bijzonder mooie Bokeh. Ik ben over de maat, gewicht en de prijs heengestapt en ben nu trotse bezitter van een Canon 110-400mm lens. Deze investering is het dubbel en dwars waard.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Bokeh

Pol 05-05-2020

Top lens

Een super lens. Haarscherpe foto's. Ik dacht dat ik mooie foto's maakte. Nu met deze lens blijf je je elke dag verbazen. Ik gebruik hem om in de natuur te fotograferen, met name vogels.
Ook insecten en vlinders zijn geen enkel probleem. Macrolens is niet meer nodig.
De lens is prijzig maar meer zeker het geld waard. Dit is echt een aankoop waarvan je zegt "dat had ik jaren eerder moeten doen". Ik dacht dat het gewicht een probleem zou worden. Dat blijkt niet het geval als je er een goede camerariem bij koopt (ik heb een peak design en dat werkt perfect)

Pluspunten

• haarscherpe beelden
  • snelle focus
  • beeldstabilisatie
  • speciale stabilisatie stand om te pannen

Minpunten

• Geen.

Johan 19-04-2020

Geweldige lens, erg mooie scherpte.

Ik heb deze lens gekocht voor wildlife en sport te fotograferen met een EOS 77D. Ik had al eerder een EF 70-200MM F/4.0 L IS USM gekocht en deze beviel me ook erg goed. De Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM is een behoorlijk zware lens, maar compact gebouwd. De lens wordt wel langer bij het inzoomen ( Bij de EF 70-200mm is dat niet ) De beeld stabilisatie (IS) heeft 3 standen: stilstaand - horizontaal bewegend of willekeurig bewegend en werkt erg goed. De stabilisatie is een belangrijk pluspunt, omdat je bij fotograferen op 400mm vaak het diafragma ver moet sluiten om voldoende Scherptediepte te krijgen.

Pluspunten

• Zeer scherpe lens
  • Beeld-stabilisatie
  • Degelijk gebouwd
  • Snelle autofocus

Minpunten

• Prijzig
  • Zwaar

Christel 23-03-2020

schitterende close ups!

Het is natuurlijk even een uitgave maar dan heb je ook écht iets heel moois! Ik gebruik 'm voornamelijk om vogels te " vangen". Werkelijk schitterende close-ups! Goede beeldkewaliteit, handligging. Schakelt razendsnel tussen de diverse afstanden. Ook bewegingen zijn geen enkel probleem. Ik heb er zeker geen spijt van, had 'm veel eerder moeten aanschaffen.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • snelheid van scherpstellen
  • stil
  • perfect voor vogels
  • ligt goed in de hand

Birdy 07-11-2018

prijzenswaardige lens

Zoals in diverse reviews en YT filmpjes al te zien, kan ik alleen maar bevestigen dat deze lens waar maakt wat gezegd wordt. Geweldig sterke Image Stabilization die nauwelijks hoorbaar is. Getest op een zwaar bewolkte regendag met geweldig scherpe plaatjes. Zowel op 100 als op 400mm scherp. De lens performt ook erg goed op de kortste afstand van nog geen meter. Kortom een echte aanrader.

Pluspunten

• Snelle focus
  • geruidsloos
  • scherp ook bij AI_focus
  • Zeer goede IS

Minpunten

• prijs
  • beste scherpte vanaf 7.1

Bart 13-08-2018

Lekker compacte en veelzijdige telelens!

Fijne lens. Snelle scherpstelling en een fijn bereik voor wildlife-fotografie icm wandelen. De mogelijkheid om te kunnen zoomen is prettig voor grotere dieren die dichtbij zijn of om wat landschap mee te pakken.

Pluspunten

• Zoombereik
  • Compact