De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon 2750B005 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Erik S 16-04-2017

Prachtige groothoeklens

Geschreven voor: Canon 2750B005

Enkele maanden terug In een super store te Rotterdam de Canon 24mm F/1.4 L lens aangeschaft. Prachtige lens! De grote opening maakt zelfs bij groothoek een mooie onscherpte in de achtergrond mogelijk. Verder een uiterst goed gebouwde lens, maar wat verwacht je anders van een Canon L lens? Het is een dure lens. Daarvoor krijg je niet alleen die grote opening, maar ook ultrasnelle AF en natuurlijk de mogelijkheid om in-camera correcties toe te passen. Dat laatste en die snelle AF mis je bij vreemd-merk varianten.
Ik geniet van het werken met deze lens. Gebruik 'm op de 5D Mark III en op de 7D Mark II. Op de laatste camera lijkt ie op een 35mm.
Ik hou van primes zoals deze. Plan is om voor een huwelijk binnenkort te gaan werken met de 2 camera's en deze 24mm F/1.4 en de Canon 135mm F/2. Dan heb je 24mm, 35mm, 135mm en ca 200mm. Een 50mm F/1.4 erbij en 2 zoomlenzen als Back-up. Ik heb er zin in!

Pluspunten

• Grote opening
  • Degelijke bouw
  • Snelle AF
  • In-camera correcties mogelijk

Minpunten

• Prijzig
  • Vignettering

HNL 18-06-2013
Geschreven voor: Canon 2750B005

Ongeveer anderhalf jaar geleden deze lens gekocht als soort van lichtsterke standaardlens voor mijn Canon 7D. aangezien dit een APS-C kamera is komt dat ongeveer overeen met 38mm.
Mooie foto's en voelt ook degelijk aan, zeker als je de 50mm 1,4 er naast zet. Sinds kort zit hij op mijn Canon 5D MK III en het lijkt net of de scherpstelling nog iets beter werkt.
Er zit geen stabilisatie op, maar die heb ik geen moment gemist. een groothoek is snel scherp in tegenstelling tot een tele. En anders is er het statief nog.