Nikon 60mm f/2.8G ED AF-S Micro NIKKOR

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Nikon 60mm f/2.8G ED AF-S Micro NIKKOR op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

kungfufotograaf 13-04-2012

prachtige lens. Ik gebruik hem op mijn nikon d7000.
Echt gouden combinatie d7000+60mm. ik maak echt de ene na de andere prachtige foto op feestjes bijeenkomsten etc waar mensen zijn. gewoon rondlopen en schieten maar. Haal meestal wel 85% bruikbare fotos eruit als ik met deze lens fotos maak wat ik toch een behoorlijk hoog percentage vind en dan heb ik het soms over meer dan 100 of meer dan 200 fotos.

Ik gebruik hem soms ook voor macro voor bloemen ofzo. voor insecten is deze lens niet geschikt. Scherpstellen gaat goed en soms in macro kan je ook gewoon nog autofocussen (maar niet altijd).

Scherpte en contrast zijn voldoende maar niet zo goed als mijn 12-24mm nikkor lens. Maar dat is niet belangrijk want ik maak er de ene na de andere prachtige foto mee en mensen vragen me regelmatig of ik professionele fotograaf ben, wat dus niet het geval is en het lijkt allemaal als vanzelf te gaan.

Het zou nog beter zijn Als deze lens zo scherp was als mijn 12-24mm nikkor lens en als hij F1.4 was ipv F2.8. Maar goed je kan niet alles hebben dus ik ben er heel tevreden mee. Hij is wel vanaf F2.8 al gewoon bruikbaar scherp dus stopdown is niet nodig.
Ik denk dat ik met deze lens 85% tot 90% bruikbare fotos overhoud elke keer als ik hem gebruik. dus wat dat betreft is de lens me op het lijf geschreven en allen darom al is het een goede lens.

En nu wordt ik de hele tijd gevraagt voor fotos te maken (niet voor geld ofzo, gewoon vrienden diensten) want als je eenmaal de oeh en ah fotos gemaakt heb dan willen ze je nog een keer terug hebben.

Met deze lens lijken fotos gewoon vanzelf te gaan, composities gaan bijna automatisch goed komen op een of andere manier zonder er over na te hoeven denken. scherpte en contrast zijn niet ultiem maar de fotos die ik ermee maak wel.