Sigma APO 70-200mm F2.8 II EX DG MACRO HSM CANON

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sigma APO 70-200mm F2.8 II EX DG MACRO HSM CANON op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

Jan van der Waal 30-03-2011

Een prima objectief, men zegt dat het een iets mindere kwaliteit heeft dan de Nikon, of de Canon, volgens mij is dit niet zo. Canon en Nikon houden hun prijzen kunstmatig hoog. Ik heb een Sony alpha 700 camera (wat jammer dat deze niet meer wordt gemaakt en dat Sony alleen nog maar voor hobbyfotografen toestellen maakt), de combinatie is prima. Voor de huidige Sony modellen is dit objectief echter te zwaar.

josony 04-10-2010

Ik heb deze lens gekocht voor mijn Nikon D90 en voor mijn vrouw haar D5000,omdat de Nikon 70-200 VR II veel te duur is zocht ik naar een goed en betaalbaar alternatief. Die heb ik in deze lens absoluut gevonden wat een geweldige lens!! De autofocus is erg snel,contrast en kleurweergave zijn neutraal,geen overdreven felle kleuren, en zeker niet soft. De kleuren zijn eigenlijk vergelijkbaar met mijn 70-300 Nikon lens. De scherpte van de foto's(ook uit de hand) gemaakt met de Sigma zijn goed op F2.8, maar superscherp op 4.0. Deze lens doet absoluut niet onder voor de Nikon variant, al heeft de Nikon het voordeel van de VR functie die het iets makkelijker maakt om uit de hand te fotograferen. Maar door het gewicht van deze lens is een éénpoot statief wel aan te raden omdat je anders op den duur geen armen meer over hebt, en is de VR functie ook overbodig. Voor de prijs is dit een toplens, waar je veel plezier van zal hebben.