Sony SAL-55200

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony SAL-55200 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Toine1963 26-04-2009
Geschreven voor: Sony SAL-55200

Via deze site kun je deze lens zeer goedkoop aanschaffen. Samen met de kit lens 18-70 heb je een mooi bereik, je hoeft niet zo vaak te wisselen. op 55 maakt hij zeer scherpe foto's met veel detail. Het scherpstellen gaat zeer snel, op maximaal zoom bereik heeft hij moeite met scherpstellen, vooral met donkere objecten, echter dat zal elk objectief hebben.

Gezien de prijs en de geleverde kwaliteit geef ik deze lens een zeer hoog cijfer. Natuurlijk zijn er betere objectieven, deze zijn echter slechter voor je portemonee. Met 18-70 en 55-200 heb je weliswaar enige overlapping, dit vind ik echter geen probleem, je hoeft dan niet zo vaak te wisselen.

johnhjb 17-02-2009
Geschreven voor: Sony SAL-55200

Kon deze lens goedkoop aanschaffen. Wat een aangename verrassing. Als beginner weet je gelijk waarom je bent overgestapt naar een spiegelreflex camera. Heldere scherpe plaatjes, ook op 200mm, ook mooie portretfoto's mee gemaakt op 55mm. De lens lijkt lichtgevoeliger dan de 18-70 mm kitlens die ik bij de a200 kreeg. Alleen met weinig licht gaat scherp stellen wat langzaam, lijkt me normaal. Als je net als ik een beginner bent is dit een prima lens om mooie plaatjes mee te schieten, en door zijn gewicht ook gemakkelijk mee te nemen. Deze zomer ga ik naar China, deze lens gaat zeker mee!

pruus 12-06-2008
Geschreven voor: Sony SAL-55200

Deze lens is meegeweest op vakantie. De pluspunten zijn: lekker licht, metalen bajonet, niet zo lompt én gemakkelijk te gebruiken.

Kwaliteit van de beelden is goed. Ik heb van afstand gebouwen gefotografeerd bij een nevelige lucht. Prima. Detaillering uitstekend.

Wel erg veel kunststof. Maar daar staat het positieve gewicht weer tegenover. Mooi zoombereik.