Tamron 16-300mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD - Reviews

67 mm
Grootste diafragma
3,5

Vera de Schepper 19-08-2016 Product paar weken in bezit

mooie kwaliteit met een groot bereik

Een mooi objectief met een groot bereik.
De zoom op het objectief is zeer groot, zonder dat de lens erg zwaar of groot is om mee te nemen.

Deze lens is een zeer goede optie voor diegene die opzoek zijn naar een veelzijdige lens te gebruiken voor bijvoorbeeld reis- of hobbyfotografie.

Zeker over de groothoek ben ik tevreden. Het verschil tussen 16mm en een standaard 18mm is goed te zien en geeft net dat klein beetje extra aan bijvoorbeeld landschap- of architectuurfotografie.

Een minpuntje is dat bij ver inzoomen (vanaf ongeveer 250mm) wat onscherpte aan de randen van de foto te zien is.
Ook zie je wanneer je de lens uitschuift (inzoomt) en gebruik maakt van de ingebouwde toestel flits, een schaduwrand op de foto's verschijnen. Een externe flits is in sommige gevallen dus nodig.

Pluspunten

• groot bereik
  • scherp
  • degelijk product
  • groothoek

Minpunten

• onscherpte bij inzoomen
  • schaduwrand bij flitsen

Dreeke68 28-07-2016 Product paar dagen in bezit

Hele mooie lens

Een fijne lens voor de beginnende fotograaf die niet telkens wilt wisselen van de standaard lens naar een met verder bereik.

jkouwen 08-07-2016 Product paar dagen in bezit

prima lens voor alle foto doeleinde

had eerst de 18-270 lens en nu de 16-300 gekocht,nog stiller en nog scherpere foto's wat een fantastisch lens zowel voor macro als tele doeleinde.

rob smit 28-05-2016 Product paar dagen in bezit

Nooit meer wisselen

Prima lens voor een goede prijs. Je kunt er iedere foto mee maken, dichtbij, veraf, maakt niet uit. Makkelijk te bedienen en compact formaat

RFGFotografie 12-07-2014 Product maand in bezit

9,6
Zelf heb ik deze lens een maand geleden aangeschaft, mede omdat ik voor de luchtmachtdagen een nieuwe lens met meer zoom wou hebben dan dat ik had en serieus aan vervanging toe was.

Na een maand te testen, samen met de 70D van Canon. kan ik u vermelden dat ik redelijk tevreden ben.

Voor diegenen die deze lens aanschaffen is 1 ding wel opmerkelijk. De scherpstellingsring zit nu heel anders dan je gewend ben. Namelijk onderaan ipv bovenaan. Dat was behoorlijk wennen voor mij althans. Maar je hebt nu echt ONEINDIG. (Serieus je kan gewoon n uur lang doordraaien xD). De lens is tevens HEEL stil (echt nog nooit zo'n stille lens gehad). En de foto's zijn na mijn zin scherp genoeg. En t is zeer prettig om natuurlijk veel zoom te hebben en n groothoek. Alles wat ik wou is er.

Maar goed. Nu toch wel een paar minpunten. Echter dit heb ik met alle lenzen die ik tot nu toe heb gehad.

In het donker is scherpstellen soms erg lastig. Maar dat is logisch. Echter, t nadeel is, als je dus vervolgens heb scherpgesteld automatisch zover je wilt en je besluit m op MF te zetten. Moet je toch wat kracht zetten om die knop goed gezet te krijgen. Dat is wel nieuw. En best irritant. Want elke seconde telt.

Oh en dat was t eigenlijk wel qua negativiteit.