De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony SEL70200G op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jeroen Schoondergang 09-02-2022

Fijne lens, goed resultaten

Geschreven voor: Sony SEL70200G

Fijne lens, erg scherp. Het wat kleinere maximale diafragma is prima mee te leven. Op een full frame camera is f4 in veel gevallen ruim voldoende. De bokeh is prima.
De lens is handzaam en vrij licht, wat de scherpte bij schieten vanuit de hand ten goede komt.

Pluspunten

• handzaam en vrij licht, maar toch stevig
  • F4 geeft goede bokeh
  • doorslaggevend prijsverschil

Ruud 07-09-2021

Zoomen van 70 tot 200

Geschreven voor: Sony SEL70200G

Zoomlens ziet er goed uit. Professioneel. Heeft een stabilisator en is direct op het statief te bevestigen. F4 over gehele zoombereik. Past ook nog eens in mijn wat klein uitgevallen cameratasje! Prijs is oke. Merklens vind ik wel prettig. AF instelbaar vanaf 3,00 meter. Ervaring op dit moment goed. Maar is nog wel beperkt.

Pluspunten

• Professionele uitstraling
  • Merklens

Minpunten

• wellicht wat zwaar

Hilvert 20-03-2021

ja ik beveel het product aan

Geschreven voor: Sony SEL70200G

super snel niet zo zwaar. de lens doet echt waar hij voor bedoelt is. heb op dit moment nog geen fouten kunnen ontdekken.

Pluspunten

• super snel

Sony 70/200 F4 02-06-2019

Sony 70-200 F4

Geschreven voor: Sony SEL70200G

Zeer goed geholpen bij Kamera-express, deskundige uitleg. Men neemt de tijd om de werking goed uit te leggen. Het objectief werkt perfect en stelt snel scherp. Ben er blij mee.

Ronald 21-01-2019

WOW! Professionele zoom

Geschreven voor: Sony SEL70200G

Wat een prachtige platen schiet deze lens. En met een diafragma van f4 over het hele bereik is deze lens voor verreweg de meeste doeleinden uitstekend. Ja, hij heeft een snellere broer met f 2.8 maar ik wil sowieso graag wel iets van scherpte diepte overhouden bij sport en natuur. Bij portretten mogen de onderwerpen van mij meer loskomen, ... kwestie van smaak. En van gemak misschien want iets groter gebied in focus...

Pluspunten

• scherpte
  • Kleuren
  • (spat) waterdicht
  • veel bediening op de lens
  • professionele lens, super degelijk

Minpunten

• geen kleine jongen

Thomas 05-12-2018

Fijne lens, middeleeuwse cashback procedure

Geschreven voor: Sony SEL70200G

Deze lens heb ik gekocht als aanvulling op mijn 24-70 f/2.8 gm basislens, om zo wat meer zoombereik te hebben tijdens reizen. Kwalitatief hoogwaardig, en tov. de 70-200 f/2.8 gm is deze f/4 aanzienlijk beter betaalbaar en hanteerbaar vanwege het prettige gewicht. De eerste indruk na een paar dagen is erg positief, geeft ook bij weinig licht uit de hand prima resultaat. Ik ben er erg blij mee en verwacht hier nog vele jaren veel plezier van te hebben 👍.
Een domper op de ervaring is de Sony cashback procedure, waarbij de van Sony zelf ontvangen registratie- en bevestigings mails uitgeprint en per post terug gestuurd moeten worden. Ronduit schadelijk voor de eventuele restwaarde is dat ook de originele streepjescode van de doos uitgeknipt en meegestuurd moet worden. Kom op Sony, hiermee ondermijnen jullie het technisch en kwalitatief vooruitstrevende imago dat jullie hebben, doe daar aub wat aan.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit verhouding
  • Gewicht en afmetingen zeer hanteerbaar
  • Afwerking
  • Stof- en spatwater bestendig
  • Scherpe foto's

Minpunten

• Cashback procedure niet van deze eeuw

Paul 15-11-2018

Méér dan ik voorspelde

Geschreven voor: Sony SEL70200G

De Sony SEL70200G is een vrij groot zoomobjectief en daar zat mijn aarzeling. "Ik ben maar een gewone hobbyfotograaf en wat moet ik nu met zo'n toeter", dacht ik. Toch heb ik vorige week de knoop doorgehakt, ook op grond van het advies van de dealer. Ik wilde eigenlijk liever zijn lichtsterkere broertje kopen (de 70200 F2.8), maar die is een stuk zwaarder. De kracht van dat objectief ligt vooral bij veel beweging (en dus kortere sluitertijden), maar dat is minder mijn ding.

De 70200G (de f4.0 dus) heeft me verbaasd. Uit de doos ligt hij niet alleen prettig in de hand, hij is ook prettig licht en voelt robuust aan. Op de camera lijkt het alsof de twee voor elkaar ontworpen zijn: de combinatie hanteert vlot en werkt al snel intuïtief. De zonnekap en beugel gaan er erg makkelijk op en af, en de instellingen (knopjes aan de zijkant) zijn snel gefixt.

Het objectief toont niet alleen fraai, het werkt eenvoudig en stil (ik hoor de AF niet) en ook de focusvergrendeling zit op de plaats (drie plekken zelfs) waar ik hem verwacht. Aangezet, gekeken en geschoten, zes beelden gemaakt. Eén was vaag (te snel geschoten) van de rest viel mijn mond open. Ik had niet eens geoefend en produceerde beelden die de werkelijkheid nog fraaier maakten dan ze al is. Groot bereik, zowel in licht als kleuren, werkt prima samen met mijn A7-II. Eén punt van kritiek: die zak (de "pouch") waarin het objectief kan worden bewaard ziet er een beetje verdrietig uit. Een vrij slap geheel dat weinig bescherming biedt. Ik heb er dus maar meteen een goede "pouch" bijgekocht.

Oja, en nog een opmerking: ik heb toch wel lang moeten sparen voor dit juweeltje.

Pluspunten

• Look en feel zijn prima
  • Stil en snel
  • Prachtige beelden
  • Meer dan voldoende lichtsterk
  • Niet te zwaar

Minpunten

• De opbergtas is een zesje
  • De beugel opent en sluit niet handig

Ruud 16-01-2018

Kwaliteit en scherp beeld

Super beeld, zeer zeker ook bij F4 goed te gebruiken, erg mooi Bokeh
Lens is niet licht, en een beetje groot voor een A7 camera, meer lig toch goed in balans (goed vast te houden)
Focus range, stabilisatie 0, I, II, focus hold 3x bediening op lens
Is niet goedkoop, maar de prijs - kwaliteit verhouding is (zeer) goed. Een van mijn betere aankopen geweest.

Pluspunten

• Super scherp ook bij F4
  • Bouw kwaliteit
  • Optical Steady Shot
  • AF-MF, OSS, bediening op lens

Minpunten

• Prijs
  • Niet regenwater dicht

Angelina 05-08-2017

mooi objectief met vast diafragma van F4

Geschreven voor: Sony SEL70200G

Ik heb gekozen voor dit objectief ivm vast diafragma.
Een min punt is het gewicht objectief.
Verder mooi scherp beeld , een goede aanvulling.

John Baeten 23-02-2015
Geschreven voor: Sony SEL70200G

We hebben nu alweer een jaar de Sony A7 en waren al zeer enthousiast over de camera zelf. Na vorig jaar de standard kit lens omgeruild te hebben voor de 24-70 F4 was het nu tijd om onze collectie glas verder uit te breiden en wat een lens is deze 70-200mm. Geweldige details en ondanks de grootte van de lens is de camera nog steeds goed te hanteren. Zeker portret foto's zijn top en het spelen met scherpte diepte is erg eenvoudig. Wij zijn erg gelukkig met deze lens ondanks de aanschafprijs! Is zijn geld meer dan waard.

R. Schepers 20-02-2015
Geschreven voor: Sony SEL70200G

De 70-200 gebruik ik met name voor videografie, en daarvoor is het gewoonweg heel erg fijn om een zoomlens met dit bereik te hebben. De lens is een erg degelijke lens, die stevig in de hand ligt. Ik gebruik de lens met de Sony A7s, een in verhouding vrij lichte camera vergeleken met de 70-200. F4 is meer dan voldoende dankzij de hoge dynamic range en lichtgevoeligheid van de camera.
Stabiel scherpstellen is af en toe wat lastig door het gewicht van de lens in verhouding met de camera, maar met een follow focus op een schouderstatief werkt dit ontzettend soepel.

robvoorend 09-12-2014
Geschreven voor: Sony SEL70200G

Geweldig objectief net niet te zwaar prima te gebruiken zonder statief, hij zit samen met andere opjectieven van Sony - Zeiss op de Sony A7r , ben zeer tevreden over deze combinatie, goede investering, scherpstelling is snel genoeg om er fijn mee te werken.

Hans van Driest 27-08-2014
Geschreven voor: Sony SEL70200G

Heb een tijd getwijfeld, om de afmetingen, maar het is een erg goede lens en de maat en gewicht vallen eigenlijk erg mee. Ik gebruik hem op een NEX-7. Op f4 al goed, op f5.6 geweldig. is heel vergelijkbaar met een goede prime op de NEX-7. Goede OSS ook. AF is nauwkeurig en zeker, maar niet erg snel (waarschijnlijk helemaal bepaald door de camera, die nu eenmaal niet zo snel is).

Ruud Thummler 27-07-2014
Geschreven voor: Sony SEL70200G

De lens voelt stevig en degelijk aan. Hij telt snel scherp en kan snel handmatig bijgesteld worden. De lens is zwaar, maar je kan er mee uit de hand fotograferen.