Canon 2569A018

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon 2569A018 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,7

F. Heemskerk 16-10-2017

Kwaliteitslens die niet mag ontbreken in je uitrusting

Geschreven voor: Canon 2569A018

Lang getwijfeld tussen beide versies, maar de kwaliteit doet nauwelijks onder voor de II versie.
Het prijsverschil wel!

Pluspunten

• 2.8 diafragma!
  • stof en waterdicht
  • te combineren met 1.4 of 2.0 extender

Minpunten

• gewicht

marjon 71 06-02-2012
Geschreven voor: Canon 2569A018

Geweldige lens deze doet ook waar hij voor bedoeld is!'
Omdat je met deze uit voering de Canon EF 70-200mm F/2.8 L USM kun je ook met heel weinig licht schitterende foto's maken!!
En het gewicht neem je ,dan voor lief.
Echt een degenlijk instument.

ilsepilse 04-12-2013

op welke camera gebruik jij hem? ik heb een 650 D

Gijs82 23-07-2009

Geweldige objectief!
Goede scherpte, ook bij 2.8 al.
Erg kleurrijke foto's.
Scherpstelling is erg snel.
Voorheen een sigma 70-200 2.8 en een tamron getest maar deze waren lang niet zo snel daarom toch voor deze canon gegaan!
Het objectief bestaat uit één brok degelijkheid.
De lichtsterkte van 2.8 is echt geweldig om mee te fotograferen!

lombokker 18-01-2009
Geschreven voor: Canon 2569A018

Kleine maand geleden deze lens aangeschaft. (hoofd)Doel sportfotografie voor zowel binnen als buiten. Lens op een 450D met battery-grip gaat nog net wat balans betreft. Balans tot nu toe:
Opnames buiten: op 2.8 al scherp, USM zeer snel en perfect voor bv veldrijden, daarnaast ook mooie portretten met 'vage' achtergronden.
Opnames binnen: verbluffende ervaring om zonder flits in een sporthal mooie plaatjes te schieten van zaalvoetbal.

Je vergeet bij dit alles het gewicht dat het enige minpuntje is van deze lens.

J. Sirikori 17-07-2008
Geschreven voor: Canon 2569A018

Een geweldige lens, geen spijt dat ik hem heb aangeschaft. De lens zit nu op een 40D, en de balans is goed, zeker met de batterygrip eronder. Ik zit te wachten op de opvolger van de 5D fullframe. Gebruik de lens voor portret en voor concertfotos (zowel binnen als buiten). De ISO op 400 of 800, krijg je ook scherpe resultaten.

Robin11 10-07-2008
Geschreven voor: Canon 2569A018

Echt een geweldige lens , ik gebruik het voor te vliegtuigspotten , ik heb hem op de Cano 40 D staan en heb er nog een Extender 2.0X tussen staat. Ik vindt het een goede combinatie !
Ben heel erg tevreden met deze lens , echt een toplens !

Jan D.M. 28-03-2008
Geschreven voor: Canon 2569A018

Laten we maar beginnen met het grootste nadeel - op de prijs na - van deze lens: de kleur. Wit (beter gezegd: gebroken wit) is niet echt een kleur die je voor een lens zou verwachten, maar daar koop je een lens dan ook niet voor. Dus: Take it or leave it? Take it! Want naast de kleur kent de lens slechts één nadeel: de prijs. Maar omdat kwaliteit wat mag kosten, ga ik hier niet over zeuren. Een goede lens kost nu eenmaal een aardige stuiter, en daar vormt deze topper geen uitzondering op. Ik heb dan ook nog geen moment spijt gehad van deze aankoop.

De scherpte is perfect! Deze lens geeft datgene waarop gefocust wordt haarscherp weer. En voor wie het beste nog niet goed genoeg is, kan de scherpte altijd nog versterkt worden d.m.v. DPP of Photoshop. Eén keer een wat mindere serie gehad met de lens, maar dat is nieuwigheid geweest. Sindsdien nooit problemen mee gehad.

Ook contrast en kleurweergave zijn top. Hoewel ik zelf altijd in RAW-formaat schiet - en e.e.a. aan onder meer witbalansinstellingen achteraf nog makkelijk kan wijzigen - hoeft er achteraf maar weinig meer aan te gebeuren om de kleuren levensecht over te laten komen. Zó mooi, zó scherp, zó contrastrijk en zó echt... Schitterend!

Scherpstellen doet deze lens als de beste. Snel, direct, en op het goede onderwerp. Voor iemand als 'jeremy' (zie vraag 05-06-2007) is dit dan ook een erg geschikte lens. Het diafragma van 2.8 maakt een adembenemende 'bokeh' (onscherpe achtergrond) mogelijk, en maakt dat de lens ook in schemerige situaties prima bruikbaar is. En anders kan er altijd nog een flitser gebruikt worden. Ik gebruik zelf de Speedlite 430EX van Canon. Deze lens-flitser-combinatie is een regelrechte aanrader. Vooral voor portretfotografie een topcombinatie, die geweldig gedetailleerde en prachtig belichte opnamen weet te produceren. Ik gebruik 'm op een EOS 400D, dus met een 30D / 40D of fullframe-body zal 't zéker niet slechter zijn, hoogstwaarschijnlijk alleen nog maar beter.

Over de degelijkheid kan ik heel kort zijn: 'built like a tank'. Enorm groot en 'behoorlijk' zwaar (zeker op een relatief lichte body als de 400D; waarschijnlijk komt 'ie op een 5D of 1D beter tot z'n recht qua balans), dankzij het high quality materiaalgebruik.

Samengevat is 't dus echt een toplens. Vormt een topcombinatie met m'n standaardzoomlens, de Canon EF 24-70mm F/2.8L en m'n 430EX-flitser. Zoals gezegd: wel wat zwaar voor 'n 400D, maar kwalitatief gezien de absolute top! Als je deze lens kunt veroorloven: zéker doen.

Ik kan in ieder geval niet wachten om t.z.t. over te stappen op een fullframe-body. In combinatie met de genoemde twee lenzen en de flitser een set 'for life'!

bart nijs 14-04-2007
Geschreven voor: Canon 2569A018

Heel fijn objectief, wel een beetje zwaar maar zeker de moeite en zijn geld waard. ik heb hem gekocht om sportfoto's te maken met moeilijke lichtomstandigheden en toch is het resultaat super.
gebruik hem met de 30d

Johnyboy60 06-04-2007
Geschreven voor: Canon 2569A018

Fantastische lens. Wow gevoel bij het bekijken van de foto's. Zoveel mooier en scherper.
Kost wel wat mar dan heb je ook wat. Degradeerd al mijn andere lenzen tot plastic rommel. Uitstekende kleurweergave , prachtige onscherpe achtergronden te creeeren. Nadeel is het gewicht. Gebouwd als een tank.

Stefan-Marantz 21-10-2006

Super lens. mooie scherpe foto's, ik gebruik hem op een 20D. de lens is wat aan
de zware kant, maar een echte aanrader. ik heb de lens vergeleken met de f/4
lens en vond het verschil toch te groot om niet voor deze kanjer te gaan.

Derk2006 23-08-2006

Geweldige lens. Wel groot en zwaar na een EF 70-210 3.5-4.5 maar zoveel meer
kwaliteit en licht op de sensor; in een woord geweldig. Ik heb het gevoel de IS
niet erg te missen, maar ik ken 't ook niet echt en vindt het prijsverschil te
groot. Voorlopig kan ik weer jaren genieten.