Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Klaas 30-11-2019

prijs-kwaliteit

Ter vervanging van mijn Nikon 18-200 DX VR (niet meer scherp te stellen op korte afstand). Op diverse sites de huidige Nikon 18-200 VR II vergeleken met andere lenzen (18-200) waar deze Sigma opviel. Misschien iets minder snel dan de Nikon en geen M/A-stand maar in mijn optiek best wel goede resultaten. Soms heb ik de indruk dat de Sigma in vele situaties zelfs beter/mooier is. Als je bedenkt dat deze lens ongeveer tweederde kost t.o.v. een Nikon lens, het overwegen waard.
Vervolgens informatie ingewonnen bij Kamera-Express in Zwolle waar ik vriendelijk werd voorgelicht door een medewerker die heel eerlijk zijn mening en advies gaf zonder aan te dringen. Twee dagen later deze lens gekocht bij Kamera-Express.
Eerste bevindingen zijn bijzonder positief, ik ben er blij mee.

Pluspunten

• compleet
  • mooi formaat
  • licht
  • goede prijs/kwaliteit

Minpunten

• geen M/A-stand

Claudia 09-02-2019

Goede kwaliteit, en goede service van kamera express

Goed objectief voor een prima prijs. Service van kamera express was erg goed. Goede informatie gekregen en ook op mails werd snel gereageerd.

J Elich 04-10-2017

Sigma 18-200mm

Prima objectief voor Canon EOS 450D. Ter vervanging van Canon 18-200mm, die niet zo'n lange levensduur had. In vergelijking met Tamron 18-200 is de lens net wat degelijker, kleiner en meer macro.

Tony E 08-03-2015

Getwijfeld tussen de Canon 18-200 is en deze Sigma, uiteindelijk na het lezen van vele reviews gekozen voor de Sigma.
De Sigma is optisch gelijk aan de Canon maar heeft een snellere en stillere autofocus en is lichter en compacter (en goedkoper).
Een prima all in one vakantie lens, verwacht echter geen Canon L kwaliteit.
Kortom een prima prijs/kwaliteit verhouding.

Tony E 08-03-2015

Ter aanvulling op mijn review, ik gebruik de Sigma 18-200 Cont. op de Canon 70D