Sony SAL70200G2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Sony SAL70200G2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Lu Van Dijck 26-10-2018

Snellere autofocus, scherpere beelden, mooie bokeh

Geschreven voor: Sony SAL70200G2

Ik heb de vorige generatie van deze lens ook in bezit, in combinatie met een Sony Alpha 900. Deze nieuwe generatie (SAL70200G Mark II) bevalt me heel erg. De autofocus is vier keer sneller door een nieuwe verbeterde motor in de lens. Bovendien is de motor bijna geruisloos. Daardoor kan ik nog scherpere foto's maken van kleine vogeltjes, iets wat me met de vorige goede lens niet altijd lukte. De foto's worden nog mooier doordat deze lens gekend is voor zijn mooie bokeh (vage achtergrond en onderwerp scherp op de voorgrond). Heel mooi voor natuurfoto's maar ook voor b.v. portretfoto's!
De foto's zijn ook nog eens van betere kwaliteit door de verbeterde lichtbehandeling. Dit is mogelijk door nieuwe coating van de lenzen.
De lens is redelijk zwaar (net als vergelijkbare professionele lenzen), dus je kan best met een monopod statief werken...
De lens is ook waterdicht, dus je kan rustig even de natuur in bij slecht weer of mist.

Pluspunten

• snellere autofocus dan vorige generatie.
  • zeer mooie bokeh voor natuurfoto's en portretten
  • nieuwe bijna geruisloze motor
  • mooiere foto's door betere coating
  • verbeterde stabilisatie

Minpunten

• Redelijk duur voor niet-professionelen
  • Redelijk zwaar
  • Zonnekap is wit, zou beter zwart zijn