Tamron SP 150-600mm F/5-6.3 VC USD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tamron SP 150-600mm F/5-6.3 VC USD op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

wiel 27-04-2015

Na een jaar twijfelen, toch de 150-600 gekocht. Na een maandje fotograferen, ben ik uitermate tevreden over dit objectief. Zelfs op 600mm goed scherp, weliswaar met diafragma f8, maar dat is goed haalbaar met een iets hogere ISO-waarde. Prima scherpte en ook veel zichtbaar detail. De opnamen van deze Tamron zijn op het oog op de 300 mm-stand zelfs scherper dan van de canon 28-300 L -lens. Ook de kleurweergave en -differentiëring zijn prima. De focusing is snel. Ik heb de lens gekocht voor fotografie van dieren en vooral kleinere vogels. Maar ook bij grotere dieren zie je meer detail en expressie. Ik gebruik de lens in combinatie met de Canon 5d. Al met al een prima objectief, gekocht voor nog net geen 1000€ én met 5 jaar garantie.

Guzzioot 05-06-2015

Waar heb je deze lens gekocht? Ik zie alleen maar prijzen boven de € 1000

wiel 07-06-2015

Bij een grote winkelketen in Duitsland, is voor mij dichtbij. Ik zag hem laatst nog steeds voor dat bedrag en ik ken meer fotografen, die hem voor dat geld gekocht hebben. Overigens ben ik nog steeds heel tevreden over deze lens vooral voor natuurfotografie, maar ook voor verre details bij gebouwen, landschappen etc. die je zo dichterbij haalt. De resultaten zijn scherp en kleurrijk. Wel natuurlijk in combinatie met een goeie sensor, zoals bv op de canon 5d zit. Mijn broer gebruikt deze lens in combinatie met de canon 7d met de kleinere APS-C-sensor, waarbij het tele-bereik op 960 mm komt. Ook hij is heel tevreden.

wiel 07-06-2015

Voor wat de prijs betreft heb ik nog even gegoogeld. In Nederland inderdaad bijna overal voor de prijs van 1179,-- en kijk je in Duitsland dan ligt de prijs bijna overal onder de 1000, zelfs voor 919,--. Aanzienlijk verschil.

Gejo Wassink 23-12-2014

Deze lens heeft mij in positieve zin verbaasd. Ik fotografeer er vogels mee en daarvoor gebruik ik hem veel in de stand 600 mm. Ik heb ontdekt dat je dan bij het grootste diafragma (6.3) minder scherpe foto's krijgt. Maar bij f8 of hoger is de scherpte voor een lens van deze prijs boven verwachting goed. Uiteraard heb je met een lens van 10 000 euro zoals de canon 500 mm met f4 veel meer licht, maar met de 1100 euro die de tamron kost heb je weer een zoom van 150-600 mm en bij normaal licht dus prima foto's.En....deze tamron is veeeeel beter hanteerbaar dan zo'n lichtsterk kanon.
De scherpstelling gaat supersnel, ongelofelijk dat die lenzen zo snel kunnen werken. Ik kan er uit de hand vliegende vogels mee fotograferen. Enigste nadeel is dat je dus met f8 "moet" fotograferen om de maximale scherpte te behalen. En dan is het op sombere, donkere dagen wel zo dat je de iso hoog moet zetten en dus wat ruis in de foto's krijgt.

Foto's zijn te bekijken op www.birdpix.nl , zoek daar op Gejo Wassink