Canon EF 70-200mm f/4L IS USM - Reviews

Filtermaat
67 mm

Mark 28-05-2016 Product paar dagen in bezit

Allround objectief

Ik heb deze Lens een paar dagen in bezit, ik heb een wide angle lens en een canon 70-210 mm lens ingeruild.
Spijt ? absoluut niet de Canon is ongelofelijk scherp de kleuren zijn ook ontzettend mooi.
De behuizing is robuust geen plastic gevoel, voelt goed in de hand.
De IS is perfect om foto`s uit de losse hand te fotograferen en scherp daar wordt ik blij van.
F4 is voor mij meer dan genoeg, ik had de 2.8 ook getest en is erg zwaar je moet echt stabiel staan om scherpe foto`s te maken.
De F/4 heb ik daar geen problemen mee, heerlijk.
Kortom om ik kan deze lens aanbevelen voor beginende fotografen die mooie foto's willen maken met sfeer en warmte...
Ik heb er landschap en portret mee gedaan perfect ben erg blij ermee.

Hakkie1955 22-11-2015 Product paar weken in bezit

Heerlijke snelle lens, vlijmscherp, handzaam. Bewust voor f4 gekozen. Prijsverschil weegt niet op tegen de 2.8. Door het dubbele gewicht zou ik de 2.8 vaak thuis laten.

Een aanrader!

yarda 28-07-2014 Product paar weken in bezit

Scherpe foto's zonder kleurafwijkingen.
Lichtsterke lens, snel scherpstellen.
4 stops beeldstabilisator werkt prima, vooral als je veel zonder statief wilt werken.
Lage gewicht een pluspunt.
Geschikt voor vele vormen van fotografie.

pile150 25-02-2014 Product maand in bezit

9,4
Eens met positieve reacties over scherpte en contrast,maar wat ik niet lees is dat bij brantpunt 200 mm zelfs scherper is dan
zijn grote broer f/2.8

Chris van Bree 28-01-2014 Product maand in bezit

9,6
Super lens, absoluut aan te bevelen. De 2,8-versie zal wel beter zijn, kost dan ook het dubbele. Mijn 4e lens uit de L-serie en ben weer zeer tevereden. Ook de afhandeling van Canon door de Cashback-actie uit december werd snel afgewikkeld

Maxx73 25-01-2014 Product maand in bezit

Afgelopen december deze lens aangeschaft in combinatie met de cashback-actie van Canon.

Lens is lekker scherp, voelt degelijk aan en heeft een acceptabel gewicht.

Tot nu toe super tevreden over deze lens.

Jaap Koole 11-05-2013 Product jaar of meer in bezit

9,4
Ik gebruik de lens nu meer dan een jaar en ben er zeer tevreden over. Z'n grotere broer (f/2.8L) zal het best nog wel een tik beter doen, maar dan praat je over een investering van een andere orde. Mijn indruk is daarom dat deze lens qua prijs-kwaliteitsverhouding een enorme aanrader is!

JanW1234554321 16-08-2011 Product kwartaal in bezit

Fantastische lens in alle opzichten.
Had niet gedacht dat deze zo scherp zou zijn.
In vergelijk met de mark2 70/200mm. een mooi licht gewicht. Dit is een echte l lens ,met een fantastische 4 stops image stabilizer. Ik ben blij dat ik voor deze heb gekozen. Die nieuwe f2.8 mark 2 is op f4 echt niet scherper dan deze. Ik gebruik hem vaak alleen overdag buiten,dus aan die stop winst heb ik niet zoveel. Je hebt dan het dubbele gewicht en ook veel groter.
Een echte aanrader deze lens.

Myckel 13-06-2011 Product paar weken in bezit

Een heerlijke lens om vrij mee uit de hand te schieten. Voornamelijk door de geweldige (maar luide) IS. Hij ligt lekker in de hand en is relatief gezien best licht. De scherpstelling is icm de 7D wat minder, voornamelijk op donkere oppervlakten. Over de kwaliteit van de lens en de foto ben ik absoluut tevreden. Ik zat te twijfelen tussen de 2.8 II en deze, maar toch voor deze gegaan ivm het dubbele in prijs en gewicht. De bokeh is goed, dus ik zet mijn ISO wel een stopje hoger :)

noci 29-05-2011 Product paar weken in bezit

Een paar weken in het bezit, en voor mij gister de grote test bij een voetbaltoernooi. Een paar honderd foto's gemaakt. Supersnel bij het scherpstellen, foto's haarscherp en mooi van kleur. Een genot om mee te werken, het voordeel van deze lens is voor mij het gewicht tegenover de L-lenzen met meer zoombereik die toch enkele honderden grammen zwaarder zijn.

Ghostwheel 01-08-2009 Product jaar of meer in bezit

---------- update review 01-08-2009 ----------
Herziening eerder review. Na meer dan een jaar in gebruik op alle punten een 10 met griffel.

---------- oude review 03-11-2008 ----------
Na deze lens nu vijf maanden te hebben gebruikt, kan ik de cijfers geven die ik bij mijn eerdere bericht van 10-07-2008 nog niet wilde geven. De lens schiet perfecte portretten, perfecte details en is gewoon onvoorstelbaar geperfectioneerd. Ik kan nu wel zien hoe dit alles in F2.8 nog mooier zou kunnen zijn voor actiefotografie bij somber weer, maar dat is muggenziften. Deze lens verdient een bokaal. Het zijn zowiezo de lenzen die me uiteindelijk voor de spiegelreflexen van Canon hebben doen kiezen, hoewel ik vermoed dat ik in het gebruik de Nikon D90 prettiger zou vinden dan de Canon 40D. Maar wat voor lenzen had ik dan moeten gebruiken, nietwaar ? Is de lens duur ? Ja beslist. Krijg je voor meer of voor minder een betere ? Nee !

snaar6 26-05-2009 Product paar weken in bezit

9,6
na veel lezen, de lens aangeschafd. de 2.8 was toch te duur en te zwaar. vooral dat laatste gaf de doorslag. het is zoals iedereen beweerde de lens is zeer scherp en heeft een mooie achtergrondwazig beeld. met weinig licht zonder gebruik van de flitser nog steeds scherpe fotos. mijn 2.8 17-55 is, is hier wel iets mooier wat betrefd zachte romige kleuren.het is ook prettig dat de lens niet uitzoomd. had alleen graag 300 gehad, maar een converter bied hoop in de toekomst.

busss 06-05-2009 Product paar weken in bezit

Na een jaar onderzoek op diverse sites is nu eindelijk de kogel door de kerk. Een aantal maanden geleden was al wel duidelijk dat het een Canon L-objectief zou worden. Deze lenzen springen er in bijna alle recensies uit. Zelf ben ik een amateur, maar heb wel ambitie om een stapje verder te groeien. Ik heb een 40D camera van Canon. Ik zocht een telezoomlens en heb erg lang getwijfeld tussen de 70-200 f2.8 IS en de f4.0 IS. De verschillen zijn erg klein. De prijs en het gewicht heb ik uiteindelijk mee laten wegen in de beslissing. De resultaten zijn echt verbluffend! Zelfs binnen is uit de hand nog goed te fotograferen zonder flits (dankzij de IS!). Dat was het punt waar ik nogal twijfel bij had. Nog nooit zulke scherpe foto's gezien. Deze lens is een echte aanrader, helemaal top!

daasdsds 16-03-2009 Product paar dagen in bezit

9,4
Mooie degelijke lens, razendsnel scherpstellen en lekker qua handling op een canon eos 30d. Is mooie combinatie met mijn
Tamron 17 - 55 (ook met fluoriet glas ) die ik heb, deze is wel weer een stapje beter overigens.
Ziet er ook erg imposant uit is ook wat waard :). Vooral de blur is erg mooi bij portretfoto's. Is ook handig dat ie niet lang en kort wordt bij inzoomen. Nu 6 maanden in bezit. IS was duur maar is wel handig want je zit toch gauw met bewegingsonscherpte bij telezoom. Heb getwijfeld over de 2.8, maar dat wordt dan wel erg zwaar.

hanzel 27-02-2009 Product paar weken in bezit

9,6
Na eerste aanschaf teleurstelling over de resultaten, absoluut niet scherp. Blijkt behoorlijke back-focus te zijn (ook op andere body dus lag aan lens). Na overleg met winkel omgeruild voor andere lens, ook niet echt scherp door back-focus probleem. Voor zoveel geld mag je wel meer verwachten. Weer overlegd met winkel en besloten lens en body naar ETB te sturen. Na twee weken retour en perfecte resultaten, lof voor ETB die vlotte en goede service geleverd heeft, reparatie is via internet te volgen.
Ik heb bewust gekozen voor de IS versie, geen sconde spijt van gehad, kost veel geld maar aangezien wij in Nederland niet altijd zonnig en helder weer hebben zit je al snel op sluitersnelheden die uit de hand onscherpe beelden zouden opleveren, met de IS kan heel lang doorgegaan worden.

jan1968 27-12-2008 Product jaar of meer in bezit

Na lang vele testberichten te hebben gelezen en diep in mijn portemonaie te hebben gekoekeloerd deze lens gekocht. GEEN SECONDE SPIJT. Wat een fijne lens. Geweldig solide bouw, hele soepele draairingen, prima beeldstabilisatie en fantastische beeldkwaliteit. Je moet er wel je tas op afstemmen want zelfs zonder zonnekap nog een flinke lengte.

Een rib uit je lijf maar een lens die je eigenlijk nooit meer weg hoeft te doen. Aanrader!

Hans1981 24-11-2008 Product paar dagen in bezit

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de onderstaande berichten! Een super lens met mega strakke foto's! Ook de IS vind ik erg handig, je wint toch behoorlijk veel met somber grijs weer. Ik denk dat hij zelfs kan tippen aan de 70-200mm 2.8 zonder IS.

M. Van der Wal 02-11-2008 Product jaar of meer in bezit

9,4
Heerlijk scherp objectief! Mooie, rijke kleuren (L-glaswerk). Degelijke bouwkwaliteit, `t objectief is echter niet (te) zwaar! In combinatie met 400D en batterygrip in prima balans, de F2,8 (non IS) vond ik veel te zwaar voor mijn 400D. Image Stabilizer werkt echt heerlijk maar kost wel een flinke duit meer ten opzichte van de non IS versie. Kom soms wel wat bereik te kort, maar een 100-400 zou dat oplossen. De 70-200 F4 IS zou ik daarvoor echter niet willen verkopen. Heb je `t geld ervoor over (de F4 non IS is ook een schitterend objectief) dan kan ik je hem zeker aanraden!

damarc1964 01-06-2008 Product half jaar in bezit

9,4
Dat dit een van de beste objectieven van Canon is, is mij nu wel duidelijk. Na de andere 70-200 versies te hebben gehad is dit duidelijk het objectief dat er met kop en schouders boven uit steekt! Het enige (echte) minpunt dat ik kon ontdekken was dan misschien de scherpte. Maar dat kan ook heel persoonlijk zijn. Zelf vond ik de non-IS versie (f4) scherper. Maar daar staat tegenover dat kleurweergave en scherpstelling echt niet beter kan (?)! Een echt topobjectief dat voor iedereen een aanrader is.

rachel2008 28-04-2008 Product half jaar in bezit

Heb zowel de F4.0 IS- als de F2.8 IS versie in bezit.
Ondanks dat de F4.0 versie gelijk is in presteren met gelijk diafragma, levert de F2.8 versie meer mogelijkheden. Denk aan kritiekee licht-omstandigheden. Met een stop terug wordt bij beide lenzen de image-kwaliteit beter. Houd wel in dat de F4.0 dan ineens F5.6 wordt en de F2.8 maar F4.0.
Tevens is de blur mooier van de F2.8 . Verder is de F4.0 versie prettig in gebruik vanwege zijn gewicht.
Voor reisverslagen in zonnige oorden voldoet deze versie goed. Voor al het andere prefereer ik de F2.8.