Tamron AF 18-200mm F/3,5-6,3 XR Di II LD Aspherical [IF] MACRO Nikon

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tamron AF 18-200mm F/3,5-6,3 XR Di II LD Aspherical [IF] MACRO Nikon op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

ZlolZ24 03-04-2013
Prima lens, heb er een paar foto's mee gemaakt en vergeleken, ziet er prima uit. Ik denk dat het ligt aan welke camera je hebt. Ik heb zelf een Nikon D3100 en hij werkt er prima op. Als ik de reviews zo lees merk ik dat de lens die voor canon wat minder is als de andere lenzen.

KeHe 03-06-2014

Als ik alle reviews lees vermoed ik dat het ligt aan het feit dat deze lens geen beeldstabilisatie in zich heeft. De Sony Alpha heeft dat in de body, waardoor het voor de lens niet meer nodig is. De Canon en Nikon moeten het in de lens hebben. Logisch verhaal?

kawa87 17-07-2012
Vandaag deze lens met de post binnen gekregen, en ik was hartstikke enthousiast. Snel binnen gekregen besteld van de webshop van CameraNu.nl.

Vervolgens uitgepakt, UV Filter ervoor en ik ben begonnen met wat foto's te maken.
Het eerste wat me opviel is dat de foto's niet scherp ogen, alsof er op het verkeerde punt gefocust wordt.
Dus heb ik m'n kitlens er op gedraaid en heb met dezelfde instellingen dezelfde foto geprobeerd te maken en jah, die foto's zijn veeeeeeel scherper.
Als ik handmatig focus dan is het ook nog niet erg goed zodra ik inzoom.
Dus helaas, dit wordt hem niet voor mij.

Ik ga hem nu proberen te ruilen/terug sturen. Eens kijken hoe de service bij CameraNu is.

franil 17-09-2011
Prima lens! Het is belangrijk, vooraf te controleren op de Tamron site, of de lens geschikt is voor je camera. Stelt snel scherp, en goed scherp. Gelet op de diverse reviews, lijkt het of de combinatie lens/camera niet altijd optimaal is. Dit is werkelijk een top lens, zeker gezien de prijs. In mijn geval een "gemotoriseerde" lens voor mijn Nikon D5000.Zeer tevreden over de foto-resultaten, van 18 tot 200 mm, alles scherp. Alleen bij 18 een kleine afwijking, maar het is normaal dat bij zo'n groothoek de muren op elkaar afkomen!

franil 05-01-2012

Nu, honderden foto's later, nog steeds enthousiast over deze lens.Perfect scherp van Macro tot tele, bij dag en bij nacht. Wel bij flits gebruik de bijgeleverde zonnekap verwijderen of omdraaien! Anders een schaduw onder in beeld.

franil 15-08-2012

Reactie voor kroepie: Zoals in m'n review al vermeld heb ik een D5000, ook zonder motor. Bij het kopen van deze lens dus vragen om een gemotoriseerde Nikon lens!! Die zijn er dus echt! Misschien komen al die onscherpe foto's bij diverse mensen wel, doordat ze ook een lens-met-motor nodig hadden.

FrankH 20-08-2012

@kroepie:
Wanneer je body een focusmotor heeft, dan zie je een soort schroevendraaier, zoals op dit plaatje:
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/da/Nikon_D70_img_0725.jpg/288px-Nikon_D70_img_0725.jpg[/img]

Linksonder, "zuid-west", op de bajonet zie je de fysieke aansluiting.

FrankH 16-08-2012

Ook hier een reactie voor kroepie:
De Nikon D40 was de eerste Nikon D-SLR zonder focusmotor, de D40X was de tweede, en de D60 was nummer 3. Oftewel: je hebt al een Nikon body zonder motor! Alle lenzen die op jouw huidige camera werken, werken ook op de andere motorloze Nikons: D3x00, D5x00.

kroepie 14-08-2012

Even een vraagje.
Ik heb nu een D60 body en wil graag overstappen naar de D5100 van Nikon. Nu lees ik overal de D5100 geen motortje heeft voor autofocus. Heeft deze lens dat wel, zodat het niet uitmaakt op de D5100?

grt, Annet

kroepie 18-08-2012

Niet voor niets dat ik ergens anders al de vraag had gesteld of mijn D60 wel of niet een motortje had! Hahaha
Bedankt voor jullie reacties!

Michieleke 21-02-2010
Heb deze lens al een dikke week. Heb er al veel foto's mee genomen. En ben er erg tevreden over.
Prijs/kwaliteit betwijfel ik dat er wat aan kan tippen.
Ivm de scherpstelling is dit ook goed, het kan wel zijn dat het fototoestel zelf eens op een ander punt wil scherpstellen. Maar dat is zelden en als dat voorkomt, herdoen en het is OK.
Praktisch is dat je hem in de kleinste stand kan vastzetten. De lens werkt ook praktisch en soepel.
DUS ben heeel tevreden erover!!!!Heb zelf een Nikon D60. Nog geen foto's ontwikkeld, maar op de computer zien ze er heel goed uit.

Dee_eS 28-08-2006
Ik had deze lens gekocht als all-round lens om mee op reis te nemen: niet te
zwaar, goed bereik, geen lenzen wisselen...
Of het nu aan mijn exemplaar lag weet ik niet, maar ondanks zeer nauwkeurig
scherpstelwerk slaagde ik er noch met mijn D70, noch met mijn D70S in om echt
scherpe foto's te nemen. Ook de beeldvervorming stoorde me nogal, vooral langs
de randen van de foto.
Ik heb de lens intussen verkocht en of ik me nog aan een 18-200 ga wagen van
welk merk dan ook betwijfel ik.

fitnessfirst 02-08-2006
bezit de 18-200 als wel de 70-300 van Tamron,
vind de 70-300 beter d.w.z. de 18-200 is minder scherp en heeft op de KM de
neiging te onderbelichten,wat overigeens geen ramp is.
de 18-200 is geen snelle lens maar toch gaat de focus sneller en met minder
errors als met de 70-300.
vind de foto's met de 18-200 dus te soft,wel laten de foto's zich goed met
fotoshop verscherpen en komt detail te voorschijn.
een goede allround lens, maar het predicaat super dat het fotoblad Focus aan
deze lens gaf vind ik overdreven.