Sigma 70-300mm F4-5.6 DG MACRO Sony/Konica

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sigma 70-300mm F4-5.6 DG MACRO Sony/Konica op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

maraten 21-12-2010

Deze lens over marktplaats gekocht voor maar 75 euro!

Goede lens, scherpte en kleuren zijn zeer goed.
Zeker vergeleken met de 18-55mm die details soms nog wel wou overscherpen. De 18-55 gebruik ik nu alleen nog voor landschappen.

Bij alle diafragma nog steeds scherp, zelfs nog op F4 en F5.6 !

Kleuren zijn prima, ik zet ze meestal op nog +1 saturation in mijn camera voor het gemak.

Contrast is ook prima tot 200mm zelfs zeer goed, 300mm verliest wel wat, maar dat stel ik zo weer in.

De zoom is ge-wel-dig!
Pik zo een vogel uit de boom.

70mm is goed voor portretten, moeilijke is dan wel de scherpstelafstand van 1,5m maar als dat een probleem is zoom je gewoon verder in want de scherpstelafstand is door het hele zoombereik 1,5m. Als je hem op Macro zet is deze zelfs 0,95m op 200 en 300mm!

Scherpstelling is redelijk snel, soms hapert deze een beetje bij 300mm en in slecht licht, maar dan doe je gewoon op Manual.

De lens voelt degelijk aan en is vrij zwaar. Hierdoor is de balans met de een lichte body zoals mijn A230 iets minder, maar is een kwestie van wennen denk ik.

Enige nadeel is voor mij dat de zoomring vrij stroef is. Mss dat dat wegslijt met meer gebruik ;)

Overal geweldige lens die bij wandelingen standaard op mijn body zit.

vonjo 25-08-2008

Deze telelens heb ik in combinatie met mijn Sony a100. Ik heb er al diversen foto's mee gemaakt, voor macro is de lens wel wat minder maar daar gebruik ik mijn Sigma 18-200 lens voor, wat ook een geweldige lens is. Verder heeft deze lens een behoorlijke zoom, dus vogels aan de waterkant of in een boom dichtbij halen is geen probleem. De kwaliteit van de foto's zijn op het gebied van scherpte, kleur, en contrast zeer goed, maak dan wel gebruik van de bij geleverde zonnekap. Ook het scherpstellen vind ik vrij snel gaan in a.f, en wat ook een pluspunt is dat de lens niet uitzakt. Kortom een goede lens voor een niet al te dure prijs waar je veel plezier van zal hebben.