Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Henk 15-03-2020

Prima zoomlens

Vorige jaar een Canon EOS spiegelreflex camera gekocht. Nu uitgebreid met een zoomlens. Prima keus geweest. Maakt mooie foto's en is eenvoudig te bedienen.

Pluspunten

• Licht gewicht
  • scherpe foto's

Marianne 06-12-2019

Goede lens voor canon 80d en licht

Mooie foto's zelfs tot 250 mm zoom. Gebruikt bij 80d. Minder dan 400 gram en toch een telw lebs. Wel gebruiken met 18-55 lens. Reageert snel met autofocus. Prijs kwaliteut uitstekend. Een echte aanrader. Geen spijt.

Pluspunten

• Licht en groot bereik tot 250 mm
  • Prijs/kwaliteit uitstekend
  • Mooie scherpe foto's

Minpunten

• Geen zonnekap bijgeleverd

Yoeri Goddijn 10-08-2019

Prima aanvulling op standaard objectief

Ik heb deze telelens als aanvulling gekocht bij de Canon EOS 700D. Samen met de standaard lens heb ik nu een mooie basiscombinatie om met fotograferen te beginnen. Deze telelens is stil tijdens het scherpstellen waardoor ik 'm ook voor filmopnamen kan gebruiken terwijl ik het object met Auto Focus blijf volgen. Daarnaast gebruik deze lens ook voor landschapsfotografie wanneer ik moet inzoomen.

Pluspunten

• Betaalbaar
  • Gebruikersvriendelijk

Ruud P. 22-02-2019

Lichtgewicht zoomlens

Een kwalitatief goed objectief voor deze prijs. Zeer praktisch om mee te nemen tijdens track tochten. Lichtgewicht en compact.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Compact
  • Image stabilizer

RCamera25 27-01-2019

Goede prijs kwaliteit verhouding!

Hele fijne lens, zeker voor deze prijs. Ik heb de lens gekocht als toevoeging om mijn kitlens (18-55 mm). Hij stelt heel snel scherp!

Pluspunten

• Stelt snel scherp

Minpunten

• Grootte

kvm 03-01-2018

goed bereik, scherpe foto's

Het is een hele fijne lens met een vrij groot bereik. Hij maakt prachtige scherpe foto's. Ik had eerst alleen een 18-55 lens dus dan is het heel fijn als je nu met deze lens verder kan inzoemen. Alles werkt zoals ik het verwacht had!

Pluspunten

• scherp
  • groot bereik

Minpunten

• hij is vrij groot

Noorland 16-08-2017

Mooie goede kwaliteitslens

De lens bij Kamera Express aangeschaft. Mooie winkel, klantvriendelijk en goed geholpen.
Lens is van goede kwaliteit mooie heldere scherpe foto's. Haalt de beelden van veraf heel mooi dichtbij.

Robert 05-10-2016

Prima Canon lens!

Prima lens voor beginnende fotograaf. Ik heb deze lens gekocht naast de standaard kitlens van Canon die bij mijn Canon 100D zat. Prima aanvulling, scherpe foto's dankzij automatische beeld stabilisatie. Prima voor landschap- en portretfoto's. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Echte aanrader.

Pluspunten

• Prijs
  • Beeldstabilisatie
  • Geruisvrije zoom voor filmen

Andreas 04-08-2016

Aardig objectief

Aardig wat bereik voor relatief weinig geld. Er is enigszins bespaard op scherpstelling en lichtgevoeligheid.

Wim 27-06-2016

Snelle, Scherpe , Superstille en lichte zoomlens

De lens heb ik nu een aantal weken in mijn bezit, voor op mijn D350 en ik ben zeer tevreden. De lens is snel, scherp, superstil en functioneert ook bij bewegende objecten (hardlopers) uitstekend. Mooie scherpte diepte is mogelijk.

Ed0150 10-08-2015

Een fijne lens voor relatief weinig geld. Hij is aardig snel in de AF, geeft een mooie heldere foto met goede kleuren. Als het diafragma open staat, kun je de achtergrond lekker vaag laten worden.
Ongetwijfeld is de nieuwe 70-200 IS II beter, maar ja, 10 x zo veel euri! Ik kan hier prima mee uit de voeten.

MariaH-P 26-06-2015

Vrij licht objectief, vrijwel geruisloos en werkt perfect op mijn Canon EOS100D.
Op een sterk bewegende boot heb ik druk bewegende papegaaiduikers scherp op de foto kunnen vastleggen met deze lens.

Tony E 26-06-2015

Ik gebruik de lens op de Canon 70D en ben zeer tevreden.

+ de autofocus werkt vlot en trefzeker, scherpte is zeer goed.
+ de lens heeft een prettig laag gewicht is relatief compact en degelijk genoeg voor de amateur.
- lichtsterkte is minder maar wat wil je in deze prijsklasse.

Samengevat een prima lens met goede resultaten.

roelanttimmer 07-05-2014

Super stille en nauwkeurige scherpstelling, groot voordeel op mijn 700D.( tijdens het filmen) De lens tekent scherp met mooie kleuren.

De canon 55-250 is stm. is een prettige lens door zijn geringe gewicht en zijn grote bereik.
Voor deze prijs krijg je een geheel uit kunststof gebouwde lens, ondanks dat voelt hij degelijk aan.
Ik gebruik hem nu 2 weken en ben uitermate tevreden, mede door het lage gewicht is de lens geschikt voor langere
tochten. Doordat de frontlens niet draait tijdens scherpstellen kun je nu ook polarisatiefilter gebruiken.
Kortom een ideale lens voor mij.

wieri347 08-07-2015

Ik ben het voor het grootste deel met je review eens, maar bij "super stil" wil ik wel een kanttekening plaatsen. Voor filmopnamen is deze lens nog veel te luidruchtig, tenzij je handmatig scherpstelt. Vooral de focusseringsmotor loeit er flink op los.

Maar goed, voor zijn geld is dit een waanzinnig goed lensje!