Nikon AF-S DX NIKKOR 18-140 f/3.5-5.6 G ED VR - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon AF-S DX NIKKOR 18-140 f/3.5-5.6 G ED VR op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Kees 22-06-2019

Mooie portretlens

Mooi product van Nikon, mooie portretlens, maar door de zoomfunctie toch variabel ook voor ander fototaken te gebruiken.

Huppeltjes 18-03-2015

Ik heb deze lens in combinatie met een d5200. En ik moet zeggen dat ik zeer tevreden mee ben. Hij maakt mooie scherpe foto's. En je hebt een beetje meer bereik dan met een kleinere lens. Deze werd me trouwens in de winkel (een fotozaak) aangeraden ipv met de standaard lens!

j-p-h 20-06-2014

Van een perfecte Nikon 16-85mm overgestapt naar een iets groter bereik (in combinatie met D90). De eerste foto's zijn lekker scherp en fris van kleur. De veelzijdigheid van deze lens is waarom ik ervoor gekozen heb. In praktijk werkt het ook echt zo. Ook met minder licht is het fotograferen zonder flits nog goed mogelijk. De lens stelt redelijk snel scherp. De zoom-ring loopt vrij stroef, daar moet ik even aan wennen.
Voor veel mensen zal het een afweging zijn tussen deze lens en de 18-200. In de vergelijking bereik-kwaliteit-geld denk ik dat deze 18-140 er net iets beter uit komt.
Helaas is er nog geen camerasoftware voor beeldcorrectie beschikbaar. Dus eventuele correctie van vervorming moet nog achteraf.

F-v-a 05-09-2014

Hallo j-p-h,

Ik heb net een Nikon D300 gekocht (zonder lens). Nu twijfel ik tussen de nikon 16-85 of deze 18-140. Het gaat mij vooral om de kwaliteit van de foto's. Zit er groot verschil tussen en welke raad jij aan?