Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC NIKON

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC NIKON op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

noranda 16-07-2013

Ik heb deze lens voor mijn dochter gekocht in 2009, samen met een 18 200 van canon voor mijzelf, dus een prima vergelijk, verschil onderling is merkbaar met scherpstellen, sigma heeft vaak 3 keer nodig voordat deze scherp is , canon 1 keer
nu naar 4 jaar is de stabilisator kapot daarom voor haar nu ook een canon 18 200 gekocht

hugoo 08-06-2008

Lens een paar dagen in bezit. Tot nu toe voldoet hij volledig aan de verwachtingen. Ik gebruik hem in combinatie met de Nikon D40 en ook de handzaamheid valt me reuze mee. Prima prijs/prestatieverhouding wat mij betreft.

Dennis-review 04-05-2008

na de lens een aantal maanden in bezit te hebben schijf ik deze review.

het eerst wat opvalt is de vignettering, dit is echt te veel vindt ik op een Nikon D40 body.
daarin tegen zijn de kleuren redelijk koel waar ik persoonlijk niet zo weg van ben, m'n buren hebben de Nikon 24-120mm VR en daar hebben we hem mee vergeleken. qua bouwkwalitiet is de Nikon evenals de kleuren en algehele kwalitiet stukken beter maar daar is de prijs ook naar.
wel vindt ik deze sigma behoorlijk scherp althans mijn exemplaar. een nadeel vindt ik de scherpstel ring die mee draait tijdens het scherpstellen hier schok ik in eerste instantie wel van.
het in en uitzoomen gaat redelijkk zwaar dus uitzakken zal die niet doen.

pluspunten:

- alles in een bereik
- beeldstabilisator
- compact objectief
- de lage prijs mag echt gezien worden
- redelijk tot goed scherp

minpunten:

- De behuizing in verhouding met een (duurdere) Nikon
- De aanwezige vignettering
- scherpstel-ring draait mee tijdens scherpstellen
- (De foto's zijn koel, niet warm van kleur)

conclusie:

een goed alternatief voor de duurdere Nikon 18-200mm VR. De uitstekende prijs/kwaliteit verhouding mag gezien worden !