Tokina AT-X 116 PRO DX II (AF 11-16mm f/2.8) - Canon

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tokina AT-X 116 PRO DX II (AF 11-16mm f/2.8) - Canon op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ridder 25-01-2019

Stevige kwaliteitslens

Ik heb voor de Tokina 11-16 mm gekozen omdat met een lichtgevoelige F2.8 groothoeklens bij mijn EOS 60D mooie landschapsfoto’s en foto’s van de sterren gemaakt kunnen worden. De Tokina is voordelig geprijsd, maar wel van stevige kwaliteit. Wel even wennen om van autofocussysteem naar manuele focus te gaan. Mooie scherpe foto’s.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Voordelig geprijsd
  • Lichtgevoelig

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Wil Kwaliteit 29-11-2014

Ik koos deze lens omdat hij in tests zoals Photozone.de er zeer goed uit komt omdat hij superscherp zou zijn. Ik heb meerdere Canon lenzen, die ook heel goed zijn, maar deze lens is buitengewoon scherp en aan te raden. Met zijn 2,8 kan je in donkere ruimtes waar niet geflitst mag worden, zoals musea en kastelen en dergelijke, nog foto's maken. Enig minpuntje zijn de chromatische aberraties, de paarse randjes, bij hoogcontrast. Maar die zijn in 1 tel weg te werken met een programma als Lightroom.
Ik heb alles een 10 gegeven, terwijl ik dat normaal niet doe, omdat ik een perfectionist ben. Maar deze lens verdient dat gewoon.

grada 01-11-2015

zou u mij willen vertellen of deze lens geschikt is voor zowel portret als gezins fotografie