De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony SEL35F18 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jan 09-01-2019

Super licht en handzaam.

Geschreven voor: Sony SEL35F18

Prima lichte en lichtsterke lens, in een handzaam formaat. Bij het orienteren naar 35mm lenzen kwamen deze eigenschappen sterk naar voren. Mooie scherpe foto’s met een mooie bokeh.

Pluspunten

• Gewicht
  • Handzaam
  • Prijs
  • Beeldstabilisatie

Minpunten

• Geen zoom

Eveod 23-12-2018

Fijne alround lens

Geschreven voor: Sony SEL35F18

Ik heb de lens gekocht voor mijn A6000 systeemcamere, bezit reeds de 18-105 zoom van Sony wat een fantastische alround foto/film lens is. miste echter het spelen met de scherpte diepte waar deze 35 mm met een F1.8 ideaal voor is. Raad hem dus aan voor een ieder die wat creatiever wil zijn.

Pluspunten

• auto focus
  • lichtsterk.

Minpunten

• Nog geen kunnen vinden

Brt 20-12-2018

Uitstekend resultaat bij weinig licht

Geschreven voor: Sony SEL35F18

Naast de 'standaard' Sony zoomlens (SELP18105G) zocht ik een kleine lens die onder (bijna) allen lichtomstandigheden mooie resultaten geeft. De blijkt met de primelens SEL35F18 uitstekend te lukken. Mooie compacte, lichtgevoelige lens, met een prima prijs/kwaliteitsverhouding.

Pluspunten

• erg compact
  • uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding
  • snelle AF

Minpunten

• geen

P. Brouns 14-12-2018

Lichtsterke lens, ook geschikt voor portretten

Geschreven voor: Sony SEL35F18

Zeer tevreden over de aanschaf van deze 35mm primelens van Sony. Op mijn A6000 Sonycamera met cropfactor 1,5 heb ik nu feitelijk een 52,5 lens die me dwingt te zoomen 'met de voeten'. Daardoor word ik gedwongen vooraf nog meer na te denken over de compositie van de te maken foto.

Pluspunten

• laag gewicht
  • klein in omvang
  • scherpe foto's

Sony SEL35F18 22-10-2018

Scherp beeld

Geschreven voor: Sony SEL35F18

Het is een mooie en fijne lens, de lens werkt goed. Goed scherp beeld, ook in het donker. Makkelijk te koppelen aan de camera. Licht objectief en erg makkelijk in gebruik.

Pluspunten

• Scherp ook met weinig licht
  • Goed te gebruiken

Minpunten

• Nog niet ontdekt.

singer55 19-10-2018

Mooie afwerking, past uitstekend bij mijn camera.

Geschreven voor: Sony SEL35F18

Zojuist heb ik de lens pas binnengekregen. De aanschaf heb ik gedaan vanwege vele lovende reviews op o.a. Youtube. De eerste indruk is zeer goed. Mooi product, werkt feilloos op mijn camera (a6000). Ben benieuwd naar de echte resultaten, maar gezien de vele voorbeeldfoto's die ik gezien heb maak ik me daar geen zorgen over!

Pluspunten

• Mooie afwerking
  • Optische resultaten

Niels 14-08-2018

Prachtige portret lens

Geschreven voor: Sony SEL35F18

Na het spelen met wat oude vintage lenzen op onze Sony A6000 is deze 35mm vaste brandpunt lens een verademing! De soepele autofocus en het prachtige scherpte diepte effect door het F1.8 diafragma maken het schieten van mooie plaatjes tot kinderspel.

Pluspunten

• Soepele snelle auto-focus
  • Scherpte diepte door lage diafragma
  • Lichtgewicht

Luuk 27-07-2018

Mooie lens

Geschreven voor: Sony SEL35F18

Mooie lichtsterke lens met scherpe resultaten. Pas enkele weken in bezit maar de lens heeft mij al positief verrast. Het vaste brandpunt was even wennen voor mij maar de lens heb ik nu als allround lens op mijn Sony A6000. Mooie upgrade ten opzichte van de meegeleverde kitlens.

Pluspunten

• Scherp
  • Lichtsterk
  • Snelle AF

Minpunten

• Volledig open wat zachter in de hoekjes
  • Prijs

Zillion 23-07-2018

Goede prime lens voor straatfotografie

Geschreven voor: Sony SEL35F18

Van de lenzen die er beschikbaar zijn voor Sony Nex aps-c formaat is dit een zeer goede keuze. De 35mm lens is goed gebouwd, licht, scherp en snel. Hij is perfect voor alledaagse kiekjes op straat en binnenshuis. Hij laat veel licht door dus in situaties zonder daglicht ook goede fotos.

Pluspunten

• Scherp
  • Laat veel licht door

MEM 22-07-2018

aanwinst

Geschreven voor: Sony SEL35F18

Erg positieve reviews gelezen, en gezien op filmpjes.
Vandaag kinderen mee gefotografeerd; prachtig scherp met mooi contrast. Avond licht wil ik nog graag testen.

Pluspunten

• scherpte
  • compact

Minpunten

• geen

Futuro 19-07-2018

Great prime lens

Geschreven voor: Sony SEL35F18

Great prime lens, works well for portrait and street photography.

I'm quite happy to have bought this lens, despite it being a bit more expensive than I would like. The fast aperture works wonders for charming portraits as well as street photography, where it still works great in less than decent light.

Colors look lovely and the sharpness is pretty good if you keep away from the widest of apertures.

Recommended for whoever is looking for a nice prime lens and has the budget for this.

Pluspunten

• Fast
  • Great colors

Minpunten

• A bit more expensive than preferred

Lieke 13-07-2018

Haarscherpe foto's

Geschreven voor: Sony SEL35F18

Hele goede camera, vooral met portretfotografie en straatfotografie. Maar ook mooi met landschappen. Heel blij mee.

Pluspunten

• lichtsterk (goed bij donkere omstandigheden)
  • geschikt voor portretten

Minpunten

• duur

Mario 30-01-2018

Lichtsterke lens

Geschreven voor: Sony SEL35F18

Was op zoek naar een lichtsterke lens, omdat ik binnen ook wat betere en scherpere foto's wil kunnen maken (is toch een beperking van de bijgeleverde kitlens). Ben aangenaam verrast door de kwaliteit van de prime lens, wat een verschil met de kitlens!

Pluspunten

• lichtsterkte
  • gewicht
  • Scherpte

Minpunten

• geen

JW 27-01-2018

Super fijne lens

Geschreven voor: Sony SEL35F18

Deze lens als eerste prime gekocht voor mijn A6000. Ben er tot nu toe erg tevreden mee, mooi scherpe foto's met mooie scherptediepte. Niet heel goedkoop, maar wel erg fijne beeldkwaliteit. Heb deze gekozen vs. de Sigma 30 mm vanwege de stabilisatie. Met dit formaat schiet je toch vooral uit de hand en dan denk ik dat je daar meer aan hebt dan de extra lichtsterkte van de Sigma. Door de cashbackactie was er ook geen prijsverschil.

Pluspunten

• OSS
  • Lichtgewicht, compact

Minpunten

• Niet zo lichtsterk als Sigma 30mm
  • Niet goedkoop

Peter 14-01-2018

Prachtige prime lens

Geschreven voor: Sony SEL35F18

Deze 35/1.8 lens van Sony voldoet aan mijn wens om in matig licht zeer scherpe en levendige foto’s te maken. Hij is veel beter Qua bokeh en scherpte dan de zoom kit-lens die ik destijds bij mijn Sony NEX 6 body kocht.

Pluspunten

• Scherpte
  • Steady shot

Minpunten

• Meer zelf bewegen door vaste brandpunt

Y.K. 23-12-2017

Super PRIME lens!

Geschreven voor: Sony SEL35F18

Na enige twijfel tussen 35mmF18 en 50mmF18 besloten om de 35mm aan te schaffen. Tot op heden geen spijt van gehad!! Zeer mooie resultaat, uitstekend voor portretfotografie, producten en te gebruiken binnenshuis (had niet gelukt met 50mm)! Kortom, uitstekende lens voor mijn Sony a5100.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Voldoet aan verwachting
  • Goed resultaat bij weinig licht

Minpunten

• Geen zilver uitvoering

Toninho 26-11-2017

Lens

Geschreven voor: Sony SEL35F18

Geweldig nog nooit zulke mooie foto’s gemaakt.
Dit is mijn geld 10x dubbel en dwars waard. Ook makkelijk mee te nemen Sony E35 mn F1.8.

Osman Ungur 10-11-2017

Crisp and cleaner results

Geschreven voor: Sony SEL35F18

Works silent and smooth. Image stabilisation works perfectly and results are really sharp. It's ideal for all day use!

Pluspunten

• Sharp
  • Good for all day use
  • 1.8 aperture

Minpunten

• Small distortions in corners

Renny 07-11-2017

Nice lens clear and clean potraits

Geschreven voor: Sony SEL35F18

Great lens, perfect first prime lens, complments the kit lens well. Great for indoor and potraits where the kit lens may not be the perfect for.

Pluspunten

• Small
  • Potraits

Raymond 01-11-2017

Mooie lichtsterke lens voor binnen!

Geschreven voor: Sony SEL35F18

Mooie compacte lens, licht van gewicht. Degelijke bouwkwaliteit, lichtsterk. Ideaal voor binnen zonder flits.

Pluspunten

• bouwkwaliteit
  • compact
  • lichtsterk
  • scherpte

Minpunten

• niet full frame
  • geen knopje voor manual/autofocus

Teun 29-10-2017

Geweldige lens

Geschreven voor: Sony SEL35F18

Zeer lichtgevoelig, prachtige boke en scherpe foto's. Mijn standaardlens voor (familie)portretten en straatfotografie.

Michel 23-05-2017

Het perfecte plaatje

Geschreven voor: Sony SEL35F18

Na dik anderhalf jaar gefotografeerd te hebben met mijn zoomlenzen op mijn Sony a6000 was ik toe aan een primelens. Ik wilde eerst de 50mm kopen, maar op aanraden van mijn dochter en na het bekijken van diverse reviews op internet en You Tube ben ik toch voor de 35mm gegaan. Dit was een goede keuze. Deze lens is een stuk veelzijdiger dan de 50mm. Met de 50mm (dit is 75mm op de Sony a6000) ben je toch meer beperkt tot vooral portret fotografie. Grootste struikelblok was het enorme prijsverschil tussen de 35mm en de 50mm. Aangezien je zo'n lens eigenlijk 'voor het leven' koopt ben ik overstag gegaan en heb het prijsverschil geaccepteerd.

Pluspunten

• Stevige kwaliteit
  • Mooi bokeh

Minpunten

• Alleen in het zwart

Jouke 27-12-2016

De perfecte lens

Geschreven voor: Sony SEL35F18

Stevige lens, soepele focusring. Twijfelde tussen de 50mm en de 35mm. Ben blij dat ik voor deze ben gegaan, nu kan ik binnen (en van meerdere mensen) gewoon foto's maken zonder meters achteruit te hoeven lopen. Mooie bomen, kortom ik ben er zeer tevreden mee.

Pluspunten

• Goede kwaliteit behuizing
  • Prachtige bokeh
  • Compact

ro.es 15-03-2015
Geschreven voor: Sony SEL35F18

Na mijn A6000 te hebben uitgebreid met de Sony 50mm 1.8 heb ik nu deze 35mm 1.8 lens erbij gekocht. De Sony SEL 50mm is een betaalbare lens die perfect portretten, dieren en of producten fotografeert. Met de 35mm is er de beschikking over meer beeldveld wat deze lens net een stapje veelzijdiger maakt. Het is een veelbesproken lens waar menigeen professionele fotograaf bij zweert en succesvolle reportages mee heeft gemaakt.

Na heel veel erover gelezen te hebben en eenmaal gewend met deze lenzen met een vaste brandpunt afstand, mag het duidelijk zijn dat dit leid tot creatiever fotograferen. Onderwerpen springen er namelijk uit. Na jaren van min of meer standaard fotograferen, heeft het fotograferen met vaste brandpunt afstand lenzen mij naar een hoger level gebracht. Iets wat met het gemak van zoomlenzen niet zo vaak het geval was.

Ook zie je hiermee waar een camera zoals de Sony A6000 (recent aangeschaft) toe in staat is. Buitengewoon professioneel. Beide Sony lenzen (50mm F1.8 en de 35mm F1.8)zijn Top of the bill voor de e mount camera´s. Beiden maken adembenemende scherpe foto´s, prachtige bookeh enz. Deze 35mm lens zal nu het meest op mijn A6000 blijven zitten.

Beide lenzen zijn absolute aanraders, al zou ik aanraden om met de 35mm F1.8 te beginnen als die keuze moet worden gemaakt.