Panasonic H-HS12035E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic H-HS12035E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,7

Huib 04-01-2017

Perfecte lens voor Panasonic's Micro43

Geschreven voor: Panasonic H-HS12035E

Dit is één van twee X-lenzen die ik voor mijn Micro43 toestellen heb, eentje wijd tot portret (12-35mm in Micro43), eentje portret tot tele (35-100mm). D waarden zijn niet extreem maar zeer zinvol en voor de meeste doeleinden verreweg afdoende. Beide lenzen zijn geweldig – scherp, snel (in besturing), lichtgevoelig, goed gestabiliseerd. Ik zie geen afwijkingen aan de randen, geen nare artefacten op de snijvlakken van lichte en donkere delen. De lens loopt goed met een follow focus, in welk geval je er wel een "gear" op moet zetten. Ik gebruik overigens ook de Panasonic Zoom lever voor de zoomring. Ik ben videograaf, geen fotograaf, en ben daarom erg blij met het feit dat het diafragma constant blijft over het hele zoombereik. Dat is voor video een cruciale vereiste. Je kunt er mee de regen in en ook dat is belangrijk! PS. Ik ken de lens langer dan twee weken omdat dit mijn tweede exemplaar is.

Pluspunten

• prachtig beeld
  • snelle autofocus
  • Uitstekende stabilisator
  • stof- en spatwatervrij
  • diafragma constant bij zoom

Jan 1957 10-09-2012
Geschreven voor: Panasonic H-HS12035E

Wow, wat een mooi objectief! Wat heerlijk om een hoge kwaliteit 24-70mm f/2.8 equivalent te hebben in een compacte hoogwaardige behuizing. Alles klopt aan dit objectief. Snelle, stille en accurate scherpstelling, hoogwaardige behuizing, soepele en precieze zoom ring, mooie scherpte, contrast en kleuren en de mogelijkheid om met een draai van de pols van groothoek naar matig tele te gaan. Bovendien ligt het objectief prettig in de hand door zijn afmetingen en gewicht. Enig minpuntje is misschien de wat krappe afstand op de zoom ring aan het begin van het bereik. Afgezien van de lichtsterkte en misschien de omvang, zie ik geen reden om nog langer te stuntelen met objectieven met een vast brandpunt binnen hetzelfde bereik. Een snel standaardobjectief is wel leuk om erbij te hebben voor als je licht wilt reizen. Wanneer je de Panasonic 12-35mm combineert met een tele objectief zoals de Olympus 45mm of 75mm f/1.8, heb je een prachtige set waarmee je enorm veel moois kunt maken.