Nikon AF-S DX NIKKOR 18–300mm f/3.5–6.3G ED VR - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon AF-S DX NIKKOR 18–300mm f/3.5–6.3G ED VR op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Cdron 10-12-2020

Groot zoombereik

Prachtige opvolger van mijn 18-200 van Nikon.
Scherper en meer zoombereik.
Fijn om niet steeds van lens te hoeven wisselen.
Bij KameraEkspress besteld en de volgende dag al in huis.

Pluspunten

• Scherp
  • Groot zoombereik

Minpunten

• Voelt een beetje plastic aan

mozzer00 26-11-2020

Allrounder

Mijn Tamron 18-270 begaf het na 8 jaar gebruik. De keuze was snel gemaakt voor dit objectief na het lezen van de reviews. Tot nu toe bevalt hij erg goed. Merkbaar snellere focus. Wel even wennen dat de zoom en focus ring precies andersom zitten op de lens. De zoomlock zit ook op een plaats dat je altijd 2 handen nodig hebt. Bij de Tamron kon ik deze bedienen met 1 vinger van mijn rechterhand. Kwestie van gewenning. De foto's zien er prima uit. Stabilisatie is volgens mij 1 a 2 stops beter. Erg prettig.
Dit blijft natuurlijk een compromis lens maar je hoeft je ieder geval geen breuk te schouwen tijdens een lange wandeling.

Pluspunten

• Goede stabilisatie
  • focus snelheid

Minpunten

• lokatie zoomlock

Lex 07-01-2020

Nikkor 18 -300 zoom telelens

Mooie compacte handzame en niet al te zware zoom-telelens met veel capaciteit en mogelijkheden. Voor vakantiedoeleinde zeer geschikt

Eric 12-11-2018

Meest pracktische lens.(hobby)

meest praktisch objectief voor als je weinig plaats hebt in je backpack. Eén lens waarmee je aardig wat kunt doen en niet steeds hoeft te wisselen.

Pluspunten

• beste tussenin oplossing

Minpunten

• heeft zijn beperkingen maar dat weet je opvoorhand

H.J. Kerseboom 28-12-2017

Multifunctioneel objectief (groothoek / tele)

Het is een multifunctioneel objectief voor opnamen van dichtbij tot veraf. Kortom met 1 objectief heb je een scala aan mogelijkheden, dus geen uitwisseling van objectieven meer. Het gemak dient de mens., wat voor mij een reden was om dit objectief aan te schaffen. Ook de prijsstelling van het objectief heeft mij bewogen om de keuze voor dit objectief te maken. Ik ben zeer content met mijn aankoop en wil een compliment geven aan FOKA, daar ik het objectief op 2e Kerstdag heb bestelt en ik het de volgende dag al in huis had. Over de kwalitatieve aspecten van het objectief kan ik nog niet echt oordelen, daarvoor heb ik hem te kort in bezit, maar de ervaring met de Nikon Nikkor objectieven die ik ook bij FOKA heb gekocht zijn naar tevredenheid.

Pluspunten

• all in one (groothoek / tele)
  • gemak (niet meer uitwisselen van lenzen)

Joost 23-08-2017

Eenvouding scherpstellen

Overgestapt van 18-200 VR (1e versie). Als je handmatig wil focussen, draai gewoon aan de focus ring, geen schakelaar meer omzetten. Je hebt met deze lens alle vrijheid: portretten, landschappen,
familie, sporten of safaris enz.enz. Bovendien kompakt en relatief licht van gewicht.

Pluspunten

• alles-in-een lens
  • zoomt soepel
  • makro uitstekend (scherp)

Minpunten

• minder robuust (kunststof)

Studio 5 13-06-2016

Prima lens met een groot bereik

Normaal koop je een groothoeklens en een zoom. Met deze lens heb je alles in één. Het is nooit aan te raden om eens lens te kiezen met zo een groot bereik maar deze lens doet het voortreffelijk. Weinig vervorming of onscherpte in de uiterste standen 18 of 300mm. Dus voor de meeste gebruikers zeer bruikbaar.

Tonino777 18-02-2014

Ik heb dit objectief inmiddels een half jaar in gebruik en vele duizenden clicks mee gemaakt. Het objectief bevalt me nog steeds onverminderd goed. Het 18-300mm bereik maakt het tot een geweldige alleskunner. Nooit meer wisselen van lens is wel erg comfortabel. Ik kwam slechts 1x kort in de problemen tijdens het WK Jiu-Jitsu. Snelle bewegingen, bij weinig licht, sterk ingezoomd, goed vast leggen vereiste de juiste instelling op de camera (sportstand). Veel extremere omstandigheden verwacht ik toch niet snel mee te maken. Topper.

Tonino777 31-10-2013

Dit is een absolute topper voor de gemiddelde gebruiker. Stelt snel en perfect scherp, mooi contrast, kleur, scherptediepte en bokeh. Door de 18-300 super allround. Ik heb een D3200 Nikon body los gekocht zonder de kitlens, maar meteen dit objectief erbij besteld. Nooit meer gepruts met 3 objectieven. Altijd het juiste objectief op de camera. Wel een beetje zwaar met 800 gram. Besteld bij Foka. Zeer goed bedrijf overigens. Goede site, simpele bestelprocedure, keurige meldingen tijdens het leveringsproces, snelle levering en in mijn geval kosteloze omruiling (ik had wat verkeerd besteld) ZONDER extra verzendkosten :-O. Boven verwachting!

mozzer00 26-11-2020

800 gram? Dan is dit waarschijnlijk een review van de: Nikon AF-S DX NIKKOR 18-300mm f/3.5-5.6G ED VR. Dat is een oudere en zwaardere lens.