Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC USD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC USD op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

h 25-09-2016

makkelijk te bedienen

Super fijne lens die makkelijk te bedienen is. Past uitstekend op een Nikon D750.
Makkelijk te hanteren en maakt schitterende foto's.

Pluspunten

• bediening
  • mooie foto's

Danny Geveling 31-08-2016

Ik noem hem: "Het Beest"

Ik haal mijn 50mm van mijn D610 en schroef de Tamron 24-70 erop. Het is een transformatie zoals Bruce Banner in de hulk veranderd. Wat een Beest is het opeens. Zelf zal ik snel ook in de hulk veranderen want mijn camera is opeens loodzwaar, maar het voelt goed. De kwaliteit voel je in het gewicht.
Ik wilde de 85mm 1.8 prime maar omdatvik al een 50mm lens had leek het me beter om een allround lens te nemen. De 85mm is voor later.
Ik werd verast door de bokeh want die is heel erg goed. Hij is wat druk vergeleken met een prime maar perfetc genoeg, zelfs voor portret. Ik zal hem het meest gebruiken voor evenementen maar het verbaasde mij hoe mooi eennportret eruitziet. Zelfs zo mooi dat ik niet altikd de moeite neem om mijn 50mm 1.8 erop te zetten.(wat niet echt een portret lens is volgens velen maar ik hou van mijn nifty nifty). Als je bruiloften doet of evenementen zou ik deze zoiezo verkiezen boven de 24-85 f/3.5 van nikon. Hij is dan wat duurder maar je wil echt niet thuis komen en spijt krijgen, want dat gaat gebeuren. Hij is overigens evenals de 24-85 als kitlens te verkrijgen bij de d610 en daarom vergelijk ik deze twee. De scherpte is super ook ondanks dat het een third party lens is.de contrasten zijn goed,de kleuren zijn heel mooi en scherpstellen gaat lekker snel. Ik kan niets anders zeggen dat ik zeer zeer, zeer tevreden ben over mijn aanschaf.nu nog even doorsparen voor de 85mm prime en ik ben voorlopig klaar wat lenzen betreft.

Pluspunten

• Mooie bokeh
  • Scherp

Minpunten

• Erg zwaar

Joost vd Brugge 15-08-2016

De beste lens op de markt (in z'n soort)

De tijd dat alleen de objectieven van Nikon en Canon goed waren is definitief voorbij. Tamron heeft met dit objectief een echte topper gemaakt. Haarscherp en een mooie bokeh. De chromatische aberratie is er nauwelijks en het is één van de weinige objectieven met beeldstabilitatie (vooral bij filmen een grote pré). Hij overtreft wat mij betreft de Nikor-lens met gemak - die toch een stuk prijziger is.

Pluspunten

• Scherpte
  • Prijs
  • Weerbestendig
  • Stille autofocus

Minpunten

• Zwaar
  • Grote filtermaat (=duur)

Riemslag Baas 23-05-2016

Topper onder de 24-70's

Sinds een paar dagen deze fantastische lens tot mijn beschikking. Wat is dit lekker fotograferen met deze lens! De scherpstelmotor is echt super stil en stelt snel scherp. De foto's die er uit rollen zijn ook echt super scherp.

De enige lens met beeldstabilisatie en dit vergemakkelijkt het scherpstellen onder wat lastigere omstandigheden of vanaf een wat verder brandpuntafstand.

Ik ben helemaal blij met deze lens en ik heb tot nu toe echt 0,0 negatieve opmerkingen over deze lens.