Samyang 500mm F8.0 MC Mirror, T-mount

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Samyang 500mm F8.0 MC Mirror, T-mount op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

bouran meertens 10-07-2012

heb een samyang spiegeltele gekocht en heb drie merken camera's met name pentax. sony en nikon spiegelreflex camera's. ik kan dit objectief voor alle drie merken gebruiken door middel van drie verschillende t2-adapters. dit scheelt behoorlijk in de portemonnee, je hoeft dan niet geld uit te geven voor drie aparte spiegeltelelens. het objectief is goed compact gebouwd en niet te zwaar als je een hoge sluitertijd gebruikt en een stille hand hebt kun je zelfs zonder statief werken. de optische kwaliteit is goed te noemen en de prijs van het objectief is ook mooi meegenomen. dacht eerst even kijken want vertrouw het niet helemaal, maar eenmaal in bezit van het objectief viel me de kwaliteit van het objectief honderd procent mee. voor mijn gebruik voldoet hij uitstekend. alleen je moet zelf scherp stellen, daar heb ik gelukkig geen probleem mee omdat ik toch vaak iets anders scherp stel dan de autofocus van de camera of objectief. van te voren afstand inschatten scheelt ook veel heen en weer gedraai. wil nu nog de 8mm van samyang nog een keer proberen