Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de TP-Link TL-SG3210 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

NitroNL 19-11-2016

Grenzeloze mogelijkheden voor thuis- en MKB-professionals

Geschreven voor: TP-Link TL-SG3210

Zeer snelle en uitgebreide managed switch. De royaal bemeten processor doet zijn werk goed. Geen actieve koeling, dus geen gesuis, en de gehele behuizing blijft toch koel. Het is even wennen dat instellingen bij aanpassing meteen actief worden, dus geen expliciete "apply" knop, en dat je (elders in het menu) na enige aanpassing de algehele configuratie expliciet moet opslaan, want na een stroomonderbreking wordt de laatst bewaarde configuratie ingeladen.

Ik gebruik de switch om mijn standaard glasvezelmodem te onlasten, door televisie buiten het modem om te laten lopen, maar toch via één poort zowel iTV als iNET samen aan te bieden aan het lokale netwerk, te weten aan een powerline adapter.

Last but not least zorgen de firewall en filtering functies op Level 2 (data link, MAC) niveau voor een extra stukje veiligheid. Erg handig om P2P te downloaden en toch grappenmakers buiten de deur te houden.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Prijs/kwaliteit
  • Performance
  • Uitgebreide mogelijkheden
  • Veiligheid

Minpunten

• Opslaan van configuratie gemakkelijk te vergeten