KlikAanKlikUit ICS-2000 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de KlikAanKlikUit ICS-2000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

B**s@a**l.com 18-09-2023

Bevalt, maar kan beter

Geschreven voor: KlikAanKlikUit ICS-2000

Omdat ik al klikaanklikuit spullen had, meer dan op de afstandsbediening te programmeren zijn, heb ik een ICS 2000 gekocht. Ik heb die al een paar jaar geleden gekocht.

De opzet en handleiding zijn goed, maar kunnen op een paar puntjes beter. Niet alleen vertellen hoe iets moet doen, maar ook waarom je een bepaalde instelling kiest. Geeft een voorbeeld.

Ik heb nu een stuk of 20 apparaten die ik aanstuur via het mobieltje en dus de ics 2000. Verschillende ook via een aparte aan uit knop.

Het programmeren was eigenlijk geen probleem. De werking wel. Soms gaan lampen niet aan of uit. Ondanks een reset van alles en weer alles inlezen werkt het niet altijd perfect. Kost wat tijd dat alles opnieuw inlezen.

Het zijn steeds andere lampen die niet aanspringen of niet uitgaan. Dit gebeurt grofweg 1x per 2 à 3 weken.

Hierover veel contact gehad met de helpdesk van klikaanklikuit. Altijd hulp/antwoord gehad op een prettige manier/toon. Helaas is het probleem er nog soms. Betreffende lampaansluiting heb ik dan ook gereset en opnieuw ingelezen. Het wordt beter maar niet 100%

Zou ik het nog eens kopen?
Met de kennis van toen, ja. Met de kennis van nu zou ik ook eens verder kijken. Waarschijnlijk zou het de nieuwere versie van Klikaaklikuit worden, de Smart Bridge.

Ondanks vaker

Pluspunten

• Doet wat de bedoeling is
  • stuurt allles automatisch aan en uit
  • stuurt ook het niet klikaanklikuit zonnescherm aan

Minpunten

• Doet wat de bedoeling is, maar niet altijd

Frank 05-11-2018

Zeer eenvoudig te configureren

Geschreven voor: KlikAanKlikUit ICS-2000

Eenvoudig te installeren product, was zo geconfigureerd en ook m'n somfy rts zonwering was zo gekoppeld. Google home koppelen ook. Dus ik kan nu met voice m'n lampen en zonwering bedienen. Binnen 30 min gepiept.

De koppeling met Google home heeft wel een puntje; niet helemaal logisch. Omhoog="zet zonwering aan". Maar weet niet of dat aan Home ligt of aan de ICS.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Eenvoudige koppeling met Somfy RTS

Minpunten

• Verlichting op apparaat erg fel
  • Koppeling Home, ICS, Somfy niet logisch