D-Link DWA-140

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de D-Link DWA-140 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Freddy1967 29-11-2011
Geschreven voor: D-Link DWA-140

Slechte verbinding op m'n PC met Windows XP (snelheid 24 tot 36 Mbps, signaalsterkte laag tot zeer laag). Dit heb ik met een Realtek adapter niet. Nog een Realtek adapter besteld.

Kees Maf 16-09-2011
Geschreven voor: D-Link DWA-140

Slechts een week in bezit, maar nu al blij en tevreden. Het installeren vanaf de CD in W7 ging heel vlot. Daarna de nieuwe software opgehaald bij dlink.nl en geupdated. Dat ging niet zo goed. O.a. werd de monitorsoftware verwijderd, ging de installatie mis, etc. Tenslotte alles ge-uninstalled, pc resetten + dongel eruit en de nieuwe software geinstalleerd. Toen was er een dll missing. Nou ja, die stond nog ergens in een temp-dir, dus gekopieerd naar de dlink-map.
Het signaal varieert, afhankelijk van hoogte en plaats. Beste is natuurlijk een zo vrij mogelijke signaalweg. Dan is 100% goed mogelijk. Snelheid is uitstekend, 140-150 Mbps, voorzover ik er iets vanaf weet tenminste. Het knipperende lampje is gelukkig oranje en niet irritant. Het voetje is wat wiebelig, dlink had vroeger betere (zwaarder). Al met al een prima dongeltje zonder noemenswaardige problemen waar ik zeer tevreden mee ben.

Gerardus2011 10-09-2011
Geschreven voor: D-Link DWA-140

Ik heb de D-Link aangeschaft omdat ik met mijn laptop een slecht bereik had in mijn werkkamer en hoopte dat de D-Link adapter dit probleem zou oplossen. Helaas met de D-Link adapter is de ontvangst nog minder (slechts 6,5 Mbs) t.o.v. de ingebouwde wifiontvanger in de laptop. Daarmee haal ik in ieder geval nog 12 Mbs. De afstand tussen het wifimodem en de D-Link adapter is slechts 14 meter binnenshuis. Op 2 meter afstand is de ontvangst van de D-Link 3x beter maar op 14 meter opeens 2x slechter. Hoe kan dit. Deze adapter valt mij in ieder geval erg tegen!

lightning 27-07-2010
Geschreven voor: D-Link DWA-140

Deze adapter een week geleden gekocht voor maar 15 euro( zelfde shop vraagt er nu weer 39 euro voor). Zelf maak ik gebruik van Windows 7 dus de nodige drivers van de D-Link homepage gehaald en hij doet het perfect icm met Sitecom WL-351 (op eerste verdieping woning een constante overdachtsnelheid van 270Mbps).

Tevreden

emielibiza 08-02-2010
Geschreven voor: D-Link DWA-140

Installeren in 2 minuten en wepincriptie invoeren en je kunt op internet .
Ik gebruik hem met de router 635 dir rangebooster van d link werkt allemaal perfect.
Top prudukten

Stoomricardo 24-01-2010
Geschreven voor: D-Link DWA-140

Ik heb al enkele jaren tot volle tevredenheid deze dongel. Hij doet probleemloos wat ie moet doen en werkt met Windows Vista en 7. Dat laatste mede dankzij de goede software update service van Dlink. Onlangs schafte ik nog een 2e aan, deze is ook standaard 'certified for Vista', heeft een wat goedkoper, lichter voetje en een mi. tamelijk overbodige 'connect' button. Inmiddels is de DWA-140 ook heel aantrekkelijk geprijsd. Let wel even op: Dit zijn dus geen dualband adapters zoals je tegenwoordig steeds vaker ziet (bv. de DWA-160). Als je zoals ik draadloos werkt en geen 'zware' gamer bent is dit echter meer dan voldoende, ook voor het streamen van beelden van hogere kwaliteit.

Henri 19-12-2009
Geschreven voor: D-Link DWA-140

Dit is een uitstekende adapter die aan al mijn verwachtingen voldoet. Hij is snel en stabiel qua snelheid en bereikbaarheid. Voor mij de perfecte combinatie met mijn router, de Linksys 320N. Voor details betreffende de router zie de link: http://www.kieskeurig.nl/draadloze_router/linksys/dual-band_wireless-n_gigabit_router_wrt320n/reviews/332588/

fredcl 01-10-2009
Geschreven voor: D-Link DWA-140

Gebruik deze adapter op verschillende laptops en desktop computers. Hij werkt goed onder Windows7 (beta versie) en Vista (32 bit).
Goede snelheid wordt bereikt als ik data van mijn PC via draadloos (D-Link 825 router) naar mijn NAS schrijf (DNS-323), gemeten snelheden tot 11 MB/s.

internetsmurf 13-05-2009
Geschreven voor: D-Link DWA-140

Heb deze adapter gekocht ter vervanging van mijn ingebouwde draadloze netwerkkaart in mijn laptop. Deze viel steeds uit dus deze gekocht en in de usb-poort gestopt. En laat deze nu meteen werken onder Windows 7 wel te verstaan. Nou is dit niet super. Het bereik en de snelheid is veel beter als met mijn laptop draadloze netwerkkaart. Geen uitval meer en snelheden van rond de 3 mbit/sec dus dit is ook perfect te noemen. Bereik is zelfs op de tweede verdieping van mijn huis goed en mijn accespoint staat beneden dus ook het bereik is prima. Zeker het aanraden waardt deze adapter. Helaas niet kunnen uittesten op deze laatste snelle standaard voor draadloze netwerkverbindingen maar dit zal ook wel goed werken.

Daane 29-07-2008
Geschreven voor: D-Link DWA-140

Ik haal nog niet de snelheden die in de andere reviews staan (54Mbs) maar mijn router staat dan ook in de meterkast met nog wat beton tussen de d-link. Heb hem in combinatie met Telfort abo en de verbinding is mooi stabiel. Gezien de levertijden van mijn 2e d-link is deze al heel populair. Zijn geld helemaal waard.

Hangofer 20-10-2007
Geschreven voor: D-Link DWA-140

Ik gebruik de dwa-140 samen met een N-router van Linksys. Geen enkel probleem. In de woonkamer gebruik is een Macbook met N-standaard. Zeer snelle en goede verbindind. Mijn PC heb ik nu boven staan met de dwa-140 aan de router gekoppeld en ik haal gemiddeld altijd 78 Mbps. Soms schiet ie even naar 130 Mbps maar de 78 heb ik altijd. Ik merk boven niet dat ik draadloos werk.