D-Link DWA-547

StarTech.com USB 150 Mbps Mini draadloze netwerkadapter 802.11n/g 1T1R USB wifi-adapter wit

Bekijk alle Netwerkadapters

5,1

• Slecht
  • Slecht

J-P-H 06-04-2010
  • Product kwartaal in bezit

3,7
Ook hier problemen.
Internet gaat goed tot het moment dat je iets wil downloaden. Verbinding valt dan uit en is niet meer te herstellen.

Website helpt niet en bij de helpdesk word ik ook niet goed geholpen (wordt gerund door Waalse Belgen die proberen Nederlands te spreken).

Kortom: afrader

Marcus-64 03-04-2010
  • Product maand in bezit

Ik heb de D-Link DWA-547 een maand geleden geinstaleerd. Het instaleren was niet echt moeilijk maar het apparaat werkt het grootste deel van de tijd gewoon niet. Op het moment dat je verbinding maakt verlies je te vaak de verbinding. Voip, poivy and skype werkt gewoon niet via deze netwerk kaart.
Ik kan deze kaart volledig afraden.

JamesS 27-09-2009

5,5
Het product lijkt goed en eenvoudig te gebruiken. In eerste installatie was installatie op Windows 7 Enterprise een 'none issue'. Direct ondersteuning vanuit Windows en een mooie 130 MB-s verbinding. Maar dit blijft niet zo....

Op het moment dat je op internet een bestand wil downloaded, verliest de kaart zijn IP address en daarna zijn er geen beschikbare netwerkverbindingen meer te vinden. Achter de schermen in de event log is duidelijk dat er een probleem is en diverse services zijn uitgeschakeld. Het opnieuw inschakelen van services helpt niet. Device manager laat zien dat de adapter correct functioneert. Alleen opnieuw de PC opstarten helpt.

Aan de D-link websites heb je niets. Elk land heeft een eigen website. Op sommige landen bestaat dit product niet. Op een ander land liegen ze en zeggen ze dat Vista niet ondersteund wordt terwijl dat wel op de doos staat.

Heel veel driver versies gevonden zowel bij DLINK als bij de fabrikant van de eigenlijke chipset atheros.cz. Het mag niet baten ook de laatste versies 8.0.0.196 voor windows 7 werken gewoon niet.

Het probleem lijkt wereldwijd te bestaan voor vista en windows 7.

Mijn conclusie...
1. Dit product gaat terug naar de winkel.
2. EEN DLINK kopen of andere merken die Atheros gebruiken als chipset drivers!