Eminent EM4579

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Eminent EM4579 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,5

spelregel 14-06-2012
Geschreven voor: Eminent EM4579

Ik wou de kabelverbinding vervangen door een draadloze. De installatie ging vlot. De EM7080 herkende hem meteen en na enige reboots werkte het ook d.w.z de router zag de dongel , maar de verbinding zelf werkte na enige reboots van zowel de router als de mediabox. Maar dan .....de snelheid laat veel te wensen over. Deze is een factor 3 lager dan mijn kabel verbinding. Een HD film opgehaald op een PC hapert en soms verbreekt de wireless verbinding.Met muziek gaat het nog wel , maar met een MP4 [HD] film is het een drama.
Toch maar terug naar de vertrouwde kabel verbinding.

Officiele reactie van Eminent Europe 20-06-2012

Beste spelregel,

Een draadloze verbinding zal nooit volledig te vergelijken zijn met een bekabelde verbinding. Een bekabelde verbinding heeft geen last van verstoringen in de ether waardoor het draadloos netwerk ongunstig beïnvloedt wordt. Tevens hoef je geen kanalen aan te passen om op een betere frequentie te werken. Draadloos is prima als je muziek wilt streamen of bestanden wilt bekijken zoals foto’s. Ook niet al te zware mpeg2 films willen doorgaans nog wel eens afgespeeld worden maar al gauw zit de draadloze verbinding aan zijn maximum bandbreedte. Gevolg is dat de verbinding moet bufferen wat stilstaand beeld tot gevolg heeft of zelfs het wegvallen van de verbinding.

Als alternatief voor het niet willen trekken van draden maar wel een “draadloze” verbinding willen hebben, kun je powerline adapters overwegen. Deze adapters zijn erg handig want ze maken simpelweg gebruik van het bestaande lichtnetwerk om met elkaar contact te maken. Je hoeft zodoende geen kabels te trekken. De adapters zijn volledig plug&play dus je hebt ook niets te maken met een encryptiesleutel o.i.d.. Eminent verkoopt diverse modellen powerline adapters. Voor meer informatie kun je het beste de volgende link gebruiken: http://www.eminent-online.com/nl/group/2/34/powerline.html

Mocht je (eerst) nog meer vragen hebben over Eminent, powerline adapters en/of draadloze verbindingen in het algemeen, stuur ons dan even een mail. We zorgen ervoor dat je uitgebreid antwoord krijgt op je vragen. Een mail sturen werkt het beste via ons online supportformulier:

- G.D.