TomTom GO LIVE 820 Europe

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom GO LIVE 820 Europe op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

patricew 10-01-2013
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 820 Europe

Ik ben taxichauffeur en gebruik dagelijks intensief deze go live 820.
Ik vind het een fantastich apparaat en heb nog geen enkel probleem ondervonden met de werking vh apparaat.
Ik rijd dagelijks buiten mijn standplaats...verre ritten..en vind de live verkeersinformatie een geweldige aanvulling. Heeft mij tot nu toe veel tijd bespaard.
Had hiervoor een TT Via 110..ook een topper voor mijn beleving..maar ben puur over gegaan ivm live services.
Ik vind het apparaat aan te bevelen.

patricew 10-01-2013

Nog even ter aanvulling...de voors en tegens..
+ = snelle opstart,direct gps verbinding,snelle herberekening vd route,eenvoudige bediening.

- = dramatisch slechte batterijduur...verplicht je de gehele dag via usb auto-oplader op te laden

janssenhuub 29-12-2012
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 820 Europe

Fantastisch apparaat voor in het handschoenkastje en laat het daar vooral liggen.Als je van de route afwijkt wordt de tomtom 820 helemaal radeloos hij blijft je terug sturen zelfs als het 20 km korter is als je doorrijd.Stuurt je vaker van de snelweg af om je een stuk verder er weer op te sturen,de dag erna moet je wel de snelweg blijven volgen,dit met uitgeschakelde live en uitgeschakelde IQ routes.Live is een hopeloos systeen hij geeft je een alternatieve route voor problemen op de weg over 65 km,maar deze zijn vaker al opgelost als je ter plekke komt.Ik heb uren aan de telefoon gehangen met tomtom ik moest maar gewoon doen wat de tomtom zegt.Verder zijn de kaarten oud en staan er veel straten niet of onduidelijk op, een kennis heefd een XL ,de kaarten van dit toestel zijn beter.ik heb diverse keren gecontroleerd hier stonden mijn straten wel op.Aan en uit knop werkt onduidelijk je moet hem even vasthouden voor aan te zetten,doe je dit te lang is hij weer uit.
Kortom een hopeloos apparaat.
ps let erop dat je bij de rijbaan besturing plotseling geen spookrijder wordt,je moet zomaar op de linkse rijbaan gaan rijden die er niet is,alleen voor tegemoet komend verkeer.
Ik kan nog meer schrijven maar laat het hierbij.Koopt U er toch een laat hem dan vooral in het handschoekastje liggen.
M.VR.GR

ojap 10-08-2012

geweldig apperaat
zeer tevreden mee.
vooral live werkt erg goed.
alleen aan uit knop werk happert soms wel eens
Hier voor ook een tomtom 730 gehad,was ook super.
Maar had geen live voor europa.
Dus voor deze gekozen

Jack__ 11-07-2012
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 820 Europe

Als navigatiesysteem functioneert de Go 820 prima. Ik heb de Topgear uitvoering. Toch heb ik spijt van mijn aankoop en had ik liever een Garmin gekocht, om de volgende redenen:

* de geïntegreerde zuignap vind ik onhandig: een uit-stekende bobbel achter op het apparaat. Ook zijn oudere accessoires hierdoor niet bruikbaar.

* de live-service (50 euro per jaar, eerste jaar gratis) is alleen beschikbaar als je ervoor kiest je navigatiegegevens beschikbaar te stellen aan Tomtom. Zij anonimiseren deze. En dan maar vertrouwen dat ze deze geanonimiseerde gegevens niet doorspelen aan bijv. de politie die dan hun flitsers "handig" kan neerzetten.... (zoals ze in het verleden hebben gedaan)

* de gps-fix data (om snel je locatie te kunnen vinden) is niet meer gratis omdat deze onderdeel is geworden van de live-service.

* Tomtom-home is niet beschikbaar voor dit model. Daarvoor in de plaats mytomtom. Naar mijn mening een achteruitgang: je hebt minder controle over wat er gebeurt en een backup maken zit er niet meer in.

condorben 06-01-2012
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 820 Europe

3 maanden na de aanschaf van de 820 voelde ik me zwaar bekocht.

SD kaart functioneert niet terwijl er op de site van Tom Tom stond dat dit in de zomer van 2011 geactiveerd zou worden. Dit hebben ze onlangs gewijzigd in: "activering bij de volgende" softwareupdate.
In mei werd gezegd dat de activering van het slot in de zomer van 2011 zou plaatsvinden.
In october werd door CS gezegd dat het uiterlijk eind 2011 zou gebeuren. Bij navraag in december werd het "waarschijnlijk in de eerste helft van 2012.
Kortom de zaak wordt steeds maar vooruit geschoven zonder dat er iets veranderd.

Nog een paar minpunten van de 820;
- Backup maken (geen overbodige luxe voor TomTom apparaten) kan niet.
- Mapshare, werkt niet.
- Met de nieuwe generatie TomToms ben je aangewezen op My TomTom in plaats van op TomTom home.
My TomTom is niet meer dan een pret pakket. De belangrijke opties die in TomTom home aanwezig waren zijn nu verdwenen.
Kortom met de aanschaf van de 820 doe je 3 grote stappen terug.

Om u een beeld van de klachten te geven adviseer ik u om eens een kijkje te nemen op deze link. Dit is een internationaal forum over TomTom producten. http://discussions.tomtom.com/t5/TomTom ... navigation
Dezelfde klachten komen in Nederland voor.

De volgende link gaat specifiek over klachten van klanten die niet krijgen wat ze gekocht hebben. http://discussions.tomtom.com/t5/TomTom ... d-p/111291

opa willie 06-08-2011
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 820 Europe

Ben er erg blij mee, kom van TomTom One af en deze is aanmerkelijk beter en uitgebreider.
Alleen de flistlocaties die je een jaar gratis krijgt zijn wat moeilijk te verkrijgen ben daar nog mee bezig.
Valt wel op dat de extra's steeds minder worden. Op mijn oude TomTom zat veel meer keuze van geluiden, bv. voor flitspalen. Gelduiden die er nu opzitten zijn ook saaier. Verder tot nu toe dik tevreden.