TomTom GO LIVE 825 Europe

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom GO LIVE 825 Europe op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Monika825 25-09-2014
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 825 Europe

Het was een geweldige apparat tot.... paar maanden geleden. Sinds 4 maanden mijn tomtom is GPS kwijt. Tomtom support heb ik al vaak genoeg aan de lijn gehad ook resetten en alle updates hielpen niet. Dus niet eens na twee jaar van de aankoop datum is deze model letterlijk NUL waard. Je kan het beter weggooien dan laten repereren omdat reparatie kosten zijn net zo duur als de nieuwe TOMTOM. Héél slecht!

rverhoog 29-09-2012
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 825 Europe

Gekocht aangezien ik niet tevreden was over mijn Garmin 3790. Live services incl HD Traffic werken fantastisch! Geen last van slecht zicht op het beeldscherm, ook niet in de zon. Zuignap vervangen door zelfklevende dashboard mount wat perfect werkt en snel!
Met een aantal hulp apps mijn gehele klantenbestand incl iconen overgezet en werkt perfect (1000 adressen in 12 categorieen). Kan ik iedereen aanbevelen! Navigeren opzicht gaat overigens erg goed zeker in combinatie met HD traffic die je feilloos om de files heen helpt!
Nu de mindere kanten van de Go825..:
Mytomtom werkt niet goed. Bestanden zelf toevoegen werkt niet altijd en heeft te maken met het feit dat hij denkt dat er een update klaarstaat terwijl dat niet zo is.. Je kunt dan de optie bestanden toevoegen niet zien. Tomtom op de hoogte gebracht en werken aan een update..
Het grootste gemis op dit apparaat is toch wel een kompas. Hoe kun je nou navigeren zonder dat je ziet welke richting je opgaat??? Vindt dit echt een hele grote MISSER van tomtom! Je moet toch wel in onbekend gebied zien of je naar het noorden, zuiden etc. rijdt?? Voor een 'high end' systeem zou je dat toch mogen verwachten. Ook de sateliet sterkte meter ontbreekt. Tomtom zegt niet te weten of ze de kompas weer terugbrengen bij een update ondanks dat daar grote vraag naar is.
Verder werkt het menu vrij traag soms.
Tomtom luister naar je gebruikers!!!!!!!!!

rverhoog 24-12-2012

@Kuwerti: Je kunt een dashboard mount kopen van TomTom die je op je dashboard plakt ipv aan de voorruit. Hij zit rotsvast. De houder kun je er zo inschuiven met 1 hand wat het plaatsen en verwijderen erg makkelijk maakt. Bovendien zit je tomtom niet in het kijkveld op de voorruit, maar ervoor en dus veiliger! Succes!

kuwerti 23-12-2012

hoi R verhoog. mooie review. bedankt.
1 vraag: je zegt 'Zuignap vervangen door zelfklevende dashboard mount wat perfect werkt en snel! 'welke dashboardmount heb je precies??

Harmann 07-08-2012
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 825 Europe

Eerste ervaring is prima. Downloaden laatste kaartversie ging probleemloos. Navigatie instellen gaat snel en eenvoudig. Nadeel vind ik het contrast bij invallende zon, dit is slecht, ook vind ik het jammer dat er alleen een mannenstem beschikbaar is die ook straatnamen uitspreekt. Verder tevreden tot nu toe.

rverhoog 29-09-2012

@Harmann, Dat dacht ik eerst ook dat er alleen een mannestem beschikbaar is maar als je kiest voor de belgische vrouwenstem, krijg je de bekende hollandse vrouw te horen. Dit komt doordat je systeem op NL staat ipv belgie. De aparte meldingen zoals telefoon niet aangesloten zijn wel met belgisch accent overigens..

Aholle 06-07-2012
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 825 Europe

Geweldig apparaat. Direct uit de winkel aangezet en werken. Brengt je van A naar B, precies wat het moet doen.Nog net voor de vakantie aangeschaft. Weinig tijd gehad om me op de koop voor te bereiden maar het advies in de winkel van Cool Blue was duidelijk. Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen maar voor alsnog zeer tevreden.

Kaartlief 06-04-2012
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 825 Europe

Het apparaat nu bijna 10 maanden in mijn bezit. Bij elke upload raakt het apparaat van slag. Ook start hij soms gewoon niet meer op. De navigatie is soms letterlijk de weg kwijt. Twee keer teruggeweest naar fabriek. Daarna werkt het apparaat enkele keren. Echter bij elke nieuwe versie is het van slag. Het programma geeft aan dat er geen apparaat is aagesloten. Daarnaast verschijnt er een pop-up die aangeeft dat er een nieuwe versie wordt geïnstalleerd. Als deze handeling is afgerond, start het hele proces weer opnieuw. Het uploaden beloopt soms meer dan 19 uur. Spijt dat ik weer voor TomTom heb gekozen.
Advies: nooit meer.

Karelkroon 30-05-2015

Ik heb dezelfde ervaring! Mijn Go 825 heb ik nog geen twee jaar. Uploaden van nieuwe kaarten ging altijd al érg moeilijk, omdat het programma aangaf dat mijn TomTom niet aangesloten was. Uiteindelijk lukte het dan, met veel gedoe. Daarom heb ik een nieuw kabeltje gekocht, want misschien was het kabeltje beschadigd. Was dus niet zo. Ik kan nu doen wat ik wil, maar ik krijg geen verbinding met de site van TomTom. Wél met de computer, want hij laadt gewoon op als ik aansluit. Ik denk dat de micro USB bus te fragiele contactjes heeft. Was bij mijn Garmin véél beter. Nu kan ik dus helemaal niet meer uploaden omdat er geen contact is met de server. Lekker handig als je "levenslang" nieuwe kaarten kunt uploaden!!!

duovolvi 21-12-2011
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 825 Europe

Deze TomTom voor mijn schoonvader aangeschaft vanwege het grote, overzichtelijke scherm. Hierop is de informatie heel helder te lezen, met linksonder de huidige situatie (tijd, te rijden afstand etc.), midden de afstand tot verandering van richting en rechts de aankomsttijd, resterende tijd.

Wat me vooral opvalt is de snelheid waarmee de route wordt opgepikt na bv een verkeerde afslag. Binnen paar meter is dit voor elkaar, er verschijnt niet eens meer een tijdsbalk, daar is helemaal geen tijd voor! Heel verschil met mijn eigen 6 jaar ervaring met oa het eerste eitje en huidige One V4. Helemaal geen klagen over deze kleintjes, maar dit is toch andere koek.
Verder HD Traffic en overige info erg prettig en nuttig!
Met andere woorden, deze koop ik zelf volgend jaar ook!

Maurice45 13-10-2011
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 825 Europe

Heb de TomTom GO LIVE 825 Europe nu bijna 3 mnd in bezit en ben er erg tevreden mee. Heb wel de zuignap vervangen door een zelfklevende dashboard mount. Veel makkelijker, je schuift de Tom er zo in en uit. Ik vind het grote beeld mooi en ook overdag goed te zien. De verkeersinfo via HQ live service werkt wat mij betreft erg goed. Het is een mooi en degelijk aanvoelend toestel. Het updaten via myTomTom gaat inderdaad niet altijd even handig maar het werkt wel. De investering zeer zeker waard.

Ela 26-09-2011
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 825 Europe

Het is een mooi apparaat maar, er word nog geen beschermhoes bij geleverd. De vast aan het apparaat gemonteerde raam bevestiging is lastig want je moet het hele apparaat van de raam af halen. dan het display is relatief wazig en bij lichtinval slecht te lezen. Het geluid is veel slechter als b.v. van een One.Het geluid mist grondtonen en vervormd. Verder is er een slot voor een micro sdhc kaart ingebouwd maar er is nog niemand die dit aan de gang heeft gekregen.
Dan het nieuwe programma MyTomTom daar kan je werkelijk helemaal niets mee en wanneer dit goed gaat werken weet niemand. En op bijna alles in het apparaat moet je een abonnement hebben.

Fresko 17-08-2011

Afgelopen zaterdag binnegekregen.
Uiteraard gelijk uitgetest.
Spraakbesturing werkte goed. ook met bellen.
TOTDAT. Ik hem een update gegeven had en het bellen met spraak het niet meer deed, en telkens de bovensye in mijn adressen bestand pakte.
Geen mogelijkheid om terug te gaan naar oude versie.
Uiteraard Tomtom op de hoogte gebracht en zouden binnen 2 dagen wat laten horen, dat werden er dus 3.
Vandaag een mail dat het langer gaat duren.
Spijt alweer.
En er wordt niet eens een hoesje bijgeleverd? Wat een armoede.
Ik denk dat ze iets op de markt hebben gegooid zonder het goed uit te testen.
Ook het nieuwe My TomTom (voorheen Home) is een lachertje, hier kun je niks mee.

EdwardV 11-10-2011

waarom is my Tom Tom een lachertje?

b.bravenboer 30-07-2012

als ik dit zo lees ben ik bang om straks te up daten. ik las al eerder dat updaten problemen geef had ik misschien toch beter een carmin genomen!!
die heb ik ook nog en daar waren nooit problemen met life time update
maar ja eerst kijken hoe de 825 werkt

Stephan2006 09-03-2012

Ik ben blij dat ik niet de enige ben met soortgelijke problemen. Helpdesk beweert dat de software niet geschikt is voor 64-bits systemen en zeker niet voor Explorer 9. Spijt dat ik hem gekocht heb