Mio Spirit 680

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mio Spirit 680 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Donald50 21-05-2013
Geschreven voor: Mio Spirit 680

De Mio 680 tien dagen in mijn bezit gehad. Terug gestuurd.
Had de 680 aangeschaft om o.a. de wandel modus en de mogelijkheid om geo coördinaten in te voeren. Helaas die zaten er niet op. Wel een vrachtwagen modus maar wat jammer dat ik geen vrachtwagen heb.
Mio verkoopt dus gebakken lucht. Om met Windows 7 op hun downloads te komen heb je als digibeet een aparte cursus nodig.
Bij Mio zijn ze blijkbaar de weg een beetje kwijt.

mio niet 12-08-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 680

Dramatisch apparaat. Dat ligt vnl aan de handleiding. Zo verwijst de box naar verschillende sites. Een site doet t niet, de ander wel. Maar de foutmeldingen op de site zullen je daar niet mee op weg helpen. (sturen je een andere kant op) Apparaat doet 't niet als ie niet is opgeladen. Binnenshuis uitproberen is een ramp, geen gps ontvangst dus je kan nog niks invoeren/uitproberen.

Op de doos en in de inhoud staan ca 6 codes. Daar staat bijv een startup code. Wanneer je op de site ben vraagt ie om een regiocode... moet je dus de start up hebben. Oftewel de namen en functionaliteiten op internet/software/verpakking rijmen niet. Zo kan je dus heeel lang bezig zijn. En dan in combinatie met bovenstaande kuren is naar mijn mening teveel moeite voor een product van deze tijd.

De geheugenkaart is te klein dus je moet streng kaarten selecteren verwijderen en herplaatsen. Daarin helpt de software je niet want geregeld blijft ie staan met een pulserend voortgangblok maar dan wacht ie eigenlijk op dat je iets aangeeft/selecteerd. Daar kom je pas achter als ie heel lang op 26% staat en je ongeduldig wordt.. Wat je overigens niet al te snel moet doen want via usb kaarten herstellen e.d. is tergend langzaam...

Oftewel ik heb m nu 3weken maar tot nu toe nog niet aan de praat gekregen.

waarschijnlijk werkt t alleen goed als je hem uit de doos haalt en op je dashboard zet en gaat rijden. Want kaarten updaten daar begint het drama. Helaas ben ik dus begonnen met aanmelden updaten e.d. maar voor je 't weet heb je iets fout gedaan en weigert hij verder te functioneren. En een kans op een fout is groot met de vele codes, foute internetadressen en software dat tergend langzaam is en niet aangeeft wanneer ie actie van je verwacht.

GraafE 11-06-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 680

Erg fijn apparaat met voldoende, goed werkende opties. Gemakkelijk in gebruik en een prima prijs/kwaliteit verhouding.

Instellen van locatie is erg simpel en het scherm is groot genoeg zodat ik niet constant letters verkeerd raak of opnieuw hoef te beginnen.
Controle op flitsers bevalt ook, aangezien ik nog weleens te (onbewust) te hard kan rijden en daardoor weer even op scherp wordt gezet.

Visueel ook een sterk apparaat en de vormgeving is natuurlijk ook gewoon netjes en strak.

LettyCross1976 06-05-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 680

Werkt uitstekend en erg gemakkelijk. Instellen gaat snel en het voorspellen van straatnamen en POI's is handig.

De parkeerassistentie is wel even wennen maar helpt wel enorm, ook de wandelmodus zorgt ervoor dat ik de weg helemaal niet meer kwijt raak in een onbekende stad.

Beeld is goed, helder en beweegt snel mee. Heb me bij vorige systemen vaak geirriteerd aan het langzame beeld waardoor ik alsnog vaak terug moest keren om de juiste straat in te slaan. Bij deze Mio niet!

Vianen 19-02-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 680

- Bij de Mio Spirit 680 Europa Plus 44 wordt GEEN mini USB kabel meegeleverd. Vervelend, zeker omdat de handleiding vermeldt dat je hem eerst 8 uur moet opladen voordat je hem gaat gebruiken en je niet zo'n kabeltje hebt liggen en de verkoper dat ook niet even gemeld heeft. Fabrikant bespaart liever 2.5 EUR dan de koper een goed gevoel te geven.

- De gratis kaartupdates (binnen 30 dagen na aankoop) geinstalleerd krijgen is een groot drama en alleen weggelegd voor mensen die graag en langdurig rommelen met kabeltjes en software.

a. Slechte connectivity. De Mio wordt vaker niet dan wel herkend door de Mio Desktop software. En als het apparaat niet herkend wordt kan je geen kaarten updaten. Veel proberen, rebooten, de Mi0 weer aansluiten etc etc tot het een keer lukt. Voor de volhouders.

b. Beperkte ruimte op de Mio. Bij de gratis kaartupdate (juni 2011) blijkt dat de gedownloadde kaart van (West) Europe niet past op het apparaat.

c. Onbetrouwbare MioDesktop software/interface. Om de gedownloade kaartupdates te installeren netjes de instructies in de handleiding gevolgd: de verouderde 2010 kaarten op de Mio verwijderd en een kleinere landen selectie gemaakt zodat het wel pastte. De MioDesktop software meldt trots dat de installatie geslaagd is. Mooi denk je dan totdat je de Mio afkoppelt en weer aanzet. Melding "Sommige kaarten zijn niet correct geladen" en de Mio is compleet onbruikbaar.
Gelukkig van te voren een backup gemaakt en die teruggezet (dat werkte uitstekend; is ook wel nodig bblijkbaar). Weer de verouderde kaarten op de Mio verwijderd in de hoop dat de gratis kaartupdate de tweede keer wel te installeren is. Helaas dat ging niet. Kaarten hebben nu een slotje erachter ten teken dat je ervoor moet betalen voordat je ze kan installeren. Dus wederom een backup teruggezet.
Kortom, na een aantal dagen klooien ben je al flink gefrustreerd en zit je nog steeds met apparaat met verouderde kaarten. Uiteindelijk maar de helpdesk ingeschakeld.

d. Traag reagerende helpdesk die het nederlands niet helemaal beheerst. Op de mails naar de helpdesk wordt pas na een week (nadat ik de helpdesk gebeld had) gereageerd. Telefonisch (020 nummer) werd ik wel zeer netjes te woord gestaan en geholpen: instructies werden gemaild en de gratis kaartupdate werd weer ter beschikkin gesteld. Helaas waren de email-instructies in gebrekkig nederlands en wekte mede daardoor niet erg veel vertrouwen. Op de andere emails die ik gestuurd had reageerden verschillende helpdesk medewerkers met verschillende oplossingsrichtingen.
(de meneer die maar vond dat ik het op een andere computer met een ander kabeltje moest proberen daargelaten; met een defect kabeletje had ik immers ook geen backup terug kunnen zetten).
Uiteindelijk maar weer zelf geprobeerd en wonder boven wonder na 2 weken heb ik de gratis kaartupdate weten te installeren.

e. Ik weet niet waarom het apparaat de aanduiding Europa Plus 44 op de verpakking heeft staan maar er past maar een kleine gedeelte op en met zo'n gebrekkige/slecht werkende/onduidelijke manier van kaarten updaten is het niet even een landje deinstalleren en een andere installeren. Dat doe je 1 keer maar daarna nooit meer.

e. Onduidelijke multifunctionele On/Off/Reset knop. Soms denk de Mio Spirit 680 nog dat hij aan de computer hangt. Soms staat de Mio in de stand Off en is ie toch aan. Compleet onduidelijk wanneer je nu welke stand gebruikt. Ook hier mag de gebruiker maar een beetje raden.

f. Het apparaat heeft maar 1 stem.

g. Andere mensen melden dat je met de Mio Spirit 680 levenslange updates krijgt. Is niet waar. Je hebt binnen 30 dagen na aankoop recht op een gratis kaartupdate. Daarna tegen betaling maar met alle problemen die ik gehad heb is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om nog eens keer door al die ellende te gaan.

Conclusie: Essentieel bij een navigatiesysteem is dat je de kaarten kunt updaten (al is het maar eenmalig). Op dat punt faalt dit apparaat volledig.

Geschreven voor: Mio Spirit 680

In vergelijking met de concurrentie is de prijs van dit toestel goed te noemen. Naar kwaliteit van beeld is het even aanpassen wanneer je een tomtom gewoon bent, doch je bent snel het beeld gewoon. Ook de bediening is voor een groot stuk plug n play waarmee ik bedoel dat je zonder de handleiding te lezen het toestel kan bedienen. Naar geluid toe is het jammer dat je niet de mogelijkheid hebt om van stem te veranderen.
De grootste troef die het toestel heeft in vergelijking met zijn soortgenoten is de levenslange, GRATIS update mogelijkheid van de kaarten. Bij de concurrentie ben je telkens weer aan het betalen voor de laatste nieuwe kaarten. Ook de ingebouwde TMC module is een stap vooruit net zoals het ingebakken Live TMC naar mobiele en vaste flitspalen toe. Een handig extraatje. Naar de mobile flitspalen wel maar 3 maanden gratis.

alaincas 05-02-2012

Bapeter,
Klopt niet helemaal wat je zegt. Mobiele flitspalen blijven onbeperkt geldig. Alleen de vaste flitspalen vervallen na 3 maanden.

@ alaincas

Ik denk dat je fout bent, de vaste blijven onbeperkt en de mobiele zijn beperkt tot 3 maand tenzij je dan gaat betalen. Zo lees ik het in de beschrijving, zie maar hieronder:
"En je loopt minder risico om te laat op je bestemming aan te komen. Onderweg wordt je real-time de eerste drie maanden gratis op de hoogte gehouden van de mobiele flitspalen in België en Nederland. "

seepa 05-02-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 680

Fijn toestel, gemakkelijk in gebruik en zoekt heel snel.
Je kan er veel favorieten in opslaan waardoor je niet elke keer het hele adres moet intypen.
Levenslange update van de kaarten, fantastisch!
Hij geeft heel duidelijk aan waar je moet afslaan, vooral op snelwegen. Ik mis enkel een lijst met recente bestemmingen.

Van Gunnik 17-12-2011
Geschreven voor: Mio Spirit 680

USBkabel ontbreekt. Zeer moeilijke (lees: onmogelijke)bediening. Nederlandse helpdesk niet meer actief (gedurende mijn pogingen); Belgische tel. helpdesk duur (internat. bellen) en zeer onderbemand door goedwillende doch overbelaste mensen. E-mail helpdesk mailt niet terug. Hulpsoftware knullig. Na meerdere keren proberen nog geen enkel nuttig gebruik van kunnen maken. Zeer frustrerend. NIET KOPEN.

Albert Slot 22-12-2011

Geacht Van Gunnik,
Heb je de Mio680 wel in een winkel gekocht???
V.w.b. gebruiksgemak dat dit moeilijk is kan ik mij niet voorstellen.Ik heb mijn navi aangemeld bij Mio en nog geen problemen gehad.

Spolman.

Van Gunnik 27-12-2011

Ja, nu heb ik 'm bruikbaar gekregen. Na uitleg van een andere bezitter. Ik weet niet waarom ik er de eerste dagen niets aan had. Mogelijk werkt de bediening afwijkend als er (binnenshuis) geen satelliet gezien wordt? Bij het installeren van recente kaarten ging er ook iets mis totdat ik de usb-kabel 1 keer in- en uitplugde. Als hij eenmaal in de auto zit gaat het wel goed - kan ik mijn beoordeling aanpassen?
Van Gunnik

Spolman 18-11-2011
Geschreven voor: Mio Spirit 680

Na twee mio's (268en269) toch eens een Becker geprobeerd.Duits he, dus goed. Nou vergeet het maar.
Na een half jaar was de accu kapot(alleen nog op voeding) en na een jaar waren na een update alle kaarten gewoon weg. Niets deed het meer. Maar garantie ho maar. Nu weer een Mio 680 en bevalt tot nu toe zeer goed. Hier heb je een navi voor, niets meer niets minder maar zeer betrouwbaar.