TomTom Rider 450 - Reviews

Geschikt voor recreatief gebruik

7,3

Nico 22-05-2017

Super motor navigatie

Sinds de tijd van de Mio 168 hebben we weer eens geprobeerd met een Tomtom en nu dan de nieuwe 450 en moet zeggen dat wanneer je een Garmin gewend bent dit vanzelf gaat als je je een beetje verdiept hebt in de filmpjes welke op het internet te vinden zijn en als je dan ook eenmaal de route gemaakt hebt is het echt een genot om met Navigatie op de motor te rijden en stel hem in op de meest bochtige wegen en lol zul je hebben.

Zowel montage als installeren is een fluitjes van een cent en ondanks ik er pas 1 dag mee gereden heb in Brabant en veel zon op het display is het een positieve aankoop, moet nog wel verder ontdekken van hoe en wat maar dit is een top product.

Onze bevindingen zijn dan ook voor het 1e weekend.

Pluspunten

• Mogelijkheden

Minpunten

• Niets

gerritfavian 02-07-2018

Mooi en allerhandig toestel.

Ik kocht deze omdat we een tocht met de motorclub gingen maken, en met een maar kochten we er ieders 1. Nou, mogelijkheden zijn er genoeg, hij werkt wel heel anders als een oudere tt. Verder, routes van de club erin en gaan, ja het is in t begin ff zoeken hoe ie werkt maar dan, wouw. Zo'n 2000 km gereden waarvan 1100 door de bergen met de meest mooie routes in Sauerland.
wat wel minder is is de gebruiksaanwijzing, daar heb je weinig aan. routes van a naar b kronkelig,, super!! Maar,, je moet wel ff uitdokteren hoe alles werkt,, en daar zijn we nog niet helemaal uit. best een ingewikkeld toestel.
Wat ook jammer is , die autokit kost berg geld. ik neem m zo mee naar thailand en dan wil ik m ook gebruiken als we naar huis rijden enz.. dan schrijf of vul ik deze nog wel ff aan hoe dat gegaan is.

Pluspunten

• vele mogelijkheden
  • hij doet wat je wil
  • maakt perfecte routes voor met je motor

Minpunten

• redelijk ingewikkeld.
  • dure autosteun
  • slechte gebruikerhandleiding

LeCoureur 27-02-2018

Vol kinderziektes

Zeer teleurstellend voor een apparaat van €350,-.
Net terug van een weekeindje Eifel, eerste keer dat ik de TTR450 gebruik. Voor zo’n gerenommeerd bedrijf als TomTom kan ik het werkelijk niet geloven dat ze dit product ‘fit for use’ durven te bestempelen. Ja, ik heb de laatste updates en het product juist geinstalleerd. Het wordt een zeer lange review als ik alle kinderziektes hier ga omschrijven (zal ik echter nog doen) dus ik beperk me tot de volgende:
- Te pas en (vooral) te onpas wisselt de orientatie van het scherm van ‘portrait’ naar ‘landscape’ mode, zeer verwarrend wanneer er net een afslag aan komt. Het lijkt te gebeuren wanneer men een (zeer flauwe) bocht in stuurt maar ook vaak ‘zomaar’,
- Tijdens het rijden ‘bevriest’ het beeld, zwart beeldscherm zonder aannemelijke oorzaak,
- Afgelopen weekend zijn we fietspaden opgestuurd, naar wegen geleidt met eenrichtingverkeer, doodlopende wegen en
- Meerdere malen een snelweg opgestuurd terwijl ‘vermijd snelwegen’ staat uitgevinkt,
- Overigens staat deze instelling op een hele onlogische plek wat ‘user interface’ betreft. Ondanks dat ik ‘vraag het mij’ heb aangevinkt bij -Instellingen-Routeplanning- wordt de gebruiker bij elke routeplanning geacht instellingen als ‘vermijd snelwegen’ of ‘kronkelroute’ verderop bij instellingen aan te geven. Heel onpraktisch. Dit zou een extra vraag moeten zijn bij ‘plan een spannende route’ of wanneer een route ingegeven wordt bij ‘zoek’,
- Na het ‘delen van route’ blijft het ontvangende apparaat eindeloos staan op ‘tracks worden geïmporteerd’ terwijl het verzendende apparaat ‘bevriest’ / zwart scherm,
- Max. Snelheden klopt geen fluit van of wordt pas na 500 meter aangegeven,
- Misschien wel een van de meest frustrerende acties is dat de TTR450 bij het missen van de afslag de route niet terug vind. Men moet maar lukraak rondrijden tot dat er weer een vervolg gevonden word,
- Verder heb ik ongeveer elk half uur ‘onze lieve heer’ erbij geroepen tijdens dit weekend, details volgen op andere fora.

Nogmaals, ik heb de laatste updates wat betreft kaarten en besturingsprogramma en nog wordt men fietspaden, privéwegen, wandelpaden en eenrichtingsverkeer opgestuurd, dit is simpelweg gevaarlijk en kostbaar als je niet op let. Het feit dat dit apparaat zomaar van liggend naar staand beeld schakeld maakt het navigeren onmogellijk.

Toch nog 2 sterren gegeven omdat ik vermoed dat dit te verhelpen tekortkomingen in de besturings software zijn. Zodra deze kinderziekten zijn ‘glad gestreken’ is dit een zeer hulpzaam apparaat voor hele mooie ‘kronkelroutes’.
Echter, gezien het aankoop bedrag en het feit dat dit apparaat absoluut niet ‘ready to market’ is gaat deze TT Rider retour!

Pluspunten

• Het idee was leuk

Minpunten

• Niet nagedacht over ‘user interface’
  • Crashed tijdens het rijden’
  • Men mag niet met motor op wandel- en fietspaden
  • En al helemaal niet in eenrichtingsverkeer wegen
  • Scherm orientatie kantelt tijdens rijden

Hans 08-07-2017

Een must voor elke motorrijder!

Ik heb deze tom tom 4 weken geleden gekocht. Ik vond hem wel erg duur. Maar hij is fantastisch. Hij kan namelijk zelf routes maken. En dan ook nog routes met extra bochten. Hij is erg gebruikt vriendelijk. Makkelijk in te stellen. Zelfs onderweg met de handschoenen aan. Je zou haast denken dat ik bij TomTom werk. Maar dat is niet zo.
Dus niet twijfelen zo als ik deed, maar gewoon kopen.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • TomTom kan zelf een route plannen