Garmin DriveSmart 50LMT

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Garmin DriveSmart 50LMT op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

santa... 18-11-2017

Geen Gratis flitspaal verklikker

Geschreven voor: Garmin DriveSmart 50LMT

Ik heb dit navigatiesysteem al lang op mijn oog gehad dus heb ik de specificaties op verschillende websites gecontroleerd. Coolblue.nl en bol.com geven aan dat het navigatiesysteem Garmin Drivesmart 50LMT - Europa een GRATIS levenslang periode voor flitspaal verklikker heeft plus gratis updates over de flitspalen. Volgens Garmin Europe klopt dat niet: " het toestel heeft alleen een levenslang abonnement op kaartupdates en verkeersinformatie. Niet op flitspaal informatie ! Er is alleen de mogelijkheid om eenmalig flitspalen informatie updaten voor Nederland voor 30 dagen. Voor verder updates zult u helaas moeten betalen."
Van de rest is het navigatiesysteem eenvoudig te bedienen en heeft o.a. functies zoals spraakbediening, rijbaan begeleiding, gesproken navigatie-instructies, verkeersinformatie via
Radio (RDS-TMC), geheugenkaartlezer, handsfree bellen, berichten en notificaties van je smartphone ontvangen. De navigatie heeft geen anti reflecterende laag en dit beïnvloedt de leesbaarheid van het scherm.
Mijn conclusie: Een eenvoudige navigatie met de meeste functies die tegenwoordig ook veel goedkopere navigatiesystemen bieden. Geen wonder navigatie met overdreven prijs/kwaliteit verhouding bij coolblue en bol.com.
De Garmin Drivesmart 50LMT - Europa navigatie die ik bij bol.com gekocht heb, heb ik besloten terug te sturen vanwege, naar mijn mening, slechte prijs/kwaliteit verhouding. Voor kleine €100,- heb ik een andere merk gekozen met dezelfde functies, met anti reflecterende scherm coating dat is niet zo lastig uit de houder te halen.

Ik beveel dit product aan maar niet voor €149,- of heden afgeprijsde toestel (van €149,- naar €129,-) bij bol.com

Pluspunten

• Geheugenkaartlezer
  • Bluetooth
  • Spraakbesturing
  • Rijbaanbegeleiding
  • QuickGPS fix

Minpunten

• Geen flitspaalverklikker
  • Geen tasje in de verpakking
  • Geen anti reflecterende schermlaag
  • Elke keer akkoord bevestigen bij aanzetten
  • De verkeersfunctie werkt niet altijd goed