Navigon 8410

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Navigon 8410 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

rmg2 23-07-2011
Geschreven voor: Navigon 8410

Duurt vaak erg lang voor er een route kan worden bepaald en de 40 landen ondersteuning is een farce. Er staat dan wel dat niet 100% ondersteund wordt vooral in Oost Europa, ze bedoelen nog geen 10%. Steden met 100.000 inwoners met 1 straat, landen waarin minder dan 10% van de wegen bekend zijn. En 3 adviezen in 3 meter, deze weg (die hij niet kent) 30 kilometer vervolgen; omdraaien au b en nu rechts afslaan, de weilanden in zeker, niet alleen slecht ook nog levensgevaarlijk

P.Boulard 06-05-2011
Geschreven voor: Navigon 8410

Toestel is traag, heel onbetrouwbaar, het brengt je wel waar je heen moet, maar met de nodige omwegen en meest onlogische routes hoe je het ook insteld. je kan zelf beter je weg vinden zonder. Inmiddels is de houder ook stuk, die een paar heel zwakke punten verbergd. Wat een miskoop. IK BEN HET VERTROUWEN VOLLEDIG KWIJT IN DIT PRODUKT. NAVIGON NOOIT MEER

dirksimons 21-01-2011
Geschreven voor: Navigon 8410

Ik heb mij deze Navigon aangeschaft omdat deze er zeer goed uit kwam in diverse tests in Duitsland.
Ik was er ook zeer tevreden over.
Echter merkte ik plots dat het onmogelijk was om POI te zoeken in oa Duitsland en Oostenrijk. Ze stonden wel op het scherm????
Ik kon het toestel terug sturen, maar 2 weken voor de vakantie was dit riskant. Ik zou het dus terug sturen zodra ik terug kwam.
Enkele weken later kreeg ik een aanbieding om met korting de software naar Premium te kopen.
Dit heb ik dus gedaan.
Toen was plots ook het probleem met de POI's opgelost.
Echter kreeg ik toen een ander probleem.
Ik kon niet meer bellen via de spraak besturing.
Het toestel alsnog retour gestuurd. Na amper een week had ik het weer terug, echter zonder dat het probleem opgelost was.
Dus nog eens retour en nog daarna nog eens.
Uiteindelijk was de 8410 niet meer leverbaar en kreeg ik ter vervanging een 70 Premium.
Om te beginnen, dit toestel is 1:dik 100€ goedkoper, de premium update die ik gekocht had zit hier al op, dus nog eens bijna 50 Euries naar de klo.....
Ondertussen ligt de 2e!!!!! 70 premium klaar om vandaag opgehaald te worden.
Alleen maar ellende daarmee.
Er zit een bewegingssensor op. Het toestel werkt volledig van zelf.
Alle paar seconden start de spraakbesturen en de balken onder en boven.
Als je pech hebt schakelt het toestel zich vanzelf uit, of beeindigt de route of wil plotseling gaan bellen.

henri13579 05-11-2010
Geschreven voor: Navigon 8410

Heel jammer maar vanaf het begin heeft de power-toets het niet gedaan.
Het apparaat kon niet via de software uitgezet worden
NA EEN HALF JAAR BEGONNEN DE PROBLEMEN PAS ECHT.
Nadat ik een update heb gekocht ( a raison van 49 euro ) en gedownload liep de Navigon 8410 ( rond de 450 euro) steeds vast.
Via de reset weer opstarten.
De accu maakte sluiting en liep daardoor steeds na 20 sec leeg.
Bellen met Navigon.... wat een tuig ..... je moet een half uur in de wacht hangen ( dan is hun 15 euro binnen)
en dan pas nemen zij de telefoon op.
Schandalig.
Om met Youp te spreken: HET STOOM UIT JE OREN .
Blij dat de discussie eindelijk gevoerd gaat worden.
Inmiddels is mijn Navigon binnen de garantie-periode al 3x gerepareerd.
Maar wel weer 3 x thuis zijn en inmiddels dus ook een aantal weken zonder GPS.
NU heb ik een waardeloos product wat het binnen de garantietijd al niet meer doet.
De GPS heb ik nu maar naar het bedrijf teruggestuurd gestuurd waar ik het gekocht heb.
Weer 12.50 kwijt en weer zonder moeten doen.
O JA ER WERD MIJ BELOOFD OM TERUG TE BELLEN !
En ?? WAT DENK JE ??? NEE NEE NEE ...
nog steeds niet dus.
Een zeer, zeer ontevreden klant,
Hans

Ik hoop dat dit geplaatst wordt in het blad van Youp ;(

A vd Vlugt 14-09-2010
Geschreven voor: Navigon 8410

deae navigon nu 6 maanden in bezit wat een ellende na twee weken, retour naar Duitsland hij deed niks meer .Software blijft nu wel werken maar moet hem minimaal 1 keer per dag resetten.
De zomer begon houder viel van het raam plastic door warmte totaal vergaan. 12 volt oplader met tmc kapot navigon weer gebeld meneer u krijgt nieuwe houder en oplader. Houder wel ontvangen 12 volt lader zat er niet bij nu inmiddels al weer drie keer gebeld 23 euro armer maar nogsteeds ondanks belofte hem op te sturen geen 12 volt houder.
Kortom apparaat is duur maar slecht, service Navigon is zeer slecht.

Jens_78 27-07-2010
Geschreven voor: Navigon 8410

Ik had een Navigon 8310 maar daar had ik redelijk wat problemen mee.
De problemen betroffen vooral software bugs en het gebruik op zich was voor mij ook niet echt logisch. Zo moest je de reset en de uitknop indrukken om hem echt uit te zetten.
Omdat het systeem grafisch eigenlijk wel mooi was en de navigatie op zich wel vlot verliep heb ik toch gekozen voor een 8410.
Het is een mooi toestel, groot dun scherm en een houder die kleiner is dan deze van de 8310.
(Hier moet ik ook nog wel onmiddellijk bijzeggen dat de houder van de TomTom IQ XL2 veel kleiner en handiger is)
Er zit ook een stekker bij zodat je hem thuis kan opladen wat je ook best doet.
Aandachtspunt: als de accu leeg is start de gps mogelijk niet op als je in je auto zit en de 12volt stekker gebruikt. Om hem echt uit te zetten moet je de knop in gedrukt houden tot hij vraagt om deze los te laten anders gaat hij in standby.

Als je hem aanzet volgt er een opstartschermpje wat in mijn ogen wat te lang duurt (17 sec). Daarna krijg je een scherm waar je kan kiezen voor 1)navigatie, 2)tv, 3)mediaplayer en 4)Phone.
1) Navigatie: terug een wachtschermpje van 17 sec
Klassiek kan je kiezen voor nieuwe bestemming, favorieten enz.
Het ingeven van adressen verloopt voor mij wat moeilijk, wat harder drukken met de vinger helpt meestal. Mij irriteert het wel een beetje.
Je kan ook kiezen voor het type van route (met de auto, te voet, met de fiets).
Opgelet als je de 12 Voltvoeding niet insteekt werkt het maar een uurtje maximaal!!
Er is ook een voice command deze werkt alleen in het Nederlands en niet in het Vlaams (wegbegeleiding in het Hollands), geldt eigenlijk enkel om het adres in te geven en geldt niet voor poi’s of nuttige plaatsen.
Na het ingeven van de route heb je keuze tussen 3 routeopties maar je kan dit ook uitzetten en gewoon de aanbevolen route nemen.
De poi’s zijn ook zeer talrijk aanwezig en vrij handig. Zo kan je direct naar een restaurant bellen om te reserveren.
TMC is aanwezig al heb ik de indruk dat deze toch nogal beperkt is in werking.
Handige elementen op het navigatiescherm: de belangrijkste verkeersborden waaronder deze met de max.snelheid worden weergegeven, kaart in 3d en steden in 3d uitgewerkt, zeer duidelijk scherm, waarschuwing flitscamera’s, dag/nacht functie, rijstrookbegeleider (met de rijstroken en de borden zoals je ze in het echt ziet), nuttige plaatsen worden op het scherm aangeduid als je hierop duwt vraagt hij of je een tussenstop wil voorzien en ook heel fijn een knop waarop je kan duwen om een parkeerplaats te zoeken.
Over deze functies kan ik eigenlijk niets negatief zeggen alleen dat het wat stroef verloopt, rustig blijven is de boodschap.
Verder kan je vanalles zelf instellen bijvoorbeeld waarschuwingen bij gevaarlijke bochten, waarschuwing mij overtreding maximale snelheden.
Ik heb ook al eens voor gehad dat er ’s nachts werken waren en de pijlen met omleiding stonden niet goed aangegeven. Ik kon makkelijk aanduiden op de gps dat de weg geblokkeerd was en dan zocht hij een andere route.
2) Tv: Hiervoor moet je een accessoire antenne bijkopen. Werkt alleen in de auto, niet alle zenders zijn te ontvangen. Enfin mij lijkt het vrij nutteloos gadget misschien om de kinderen wat bezig te houden maar dan koop je beter een dvdspeler.
3) Mediaplayer: Je kan foto’s op het schermpje bekijken die je op het micro sd kaartje hebt gezet en je kan filmpjes of mp3 afspelen. Weer moet ik hier direct verwijzen naar de accu die dit eigenlijk niet goed aankan. mp3’s afspelen met geluidsbox van het toestel of via headphones is toch ook niet dat want je kan de stereoboxen van je wagen niet gebruiken. Ik heb geen idee in welke omstandigheden je de mediaplayer zou gebruiken. Ook dit is een vrij nutteloos gadget tenzij je er iets op zou vinden om hem aan te sluiten op de boxen van je auto. In elk geval als je aan het rijden bent onderbreekt de begeleidende stem de muziek wat ook wel irritant is.
4) Telefoon: Dit is wel een leuk ding in mijn ogen. Want kan je niet met de TomTom XL2 IQ routes: telefoneren via bluetooth. Het werkt goed als is de klankkwaliteit niet altijd dat maar soit. Zoals ik al zei kan je ook alle poi’s (restaurants enz) bellen die erin staan en kan je je contacten overzetten.

Conclusie: Er zitten nogal veel gadgets op dit toestel die je uiteindelijk toch niet gaat gebruiken maar waar je wel voor betaalt. De navigatie werkt wel goed en is duidelijk. Pluspunt zijn de opties zoals het zoeken naar een parkeerplaats en bluetooth.
Ik ging eigenlijk met dit toestel deze zomer op autovakantie naar Frankrijk maar vlak voor mij vertrek werkte het scherm niet meer (de ene helft is grijs).
Uit noodzaak heb ik dan maar een TomTom XL2 IQroutes gekocht bijna voor de helft van de prijs en deze heeft mij prima door Parijs enz. begeleid.
Het enige dat ik mis zijn de twee pluspunten die ik hierboven heb vernoemd.
Enfin nu zit ik met 2 toestellen en voor het gemak zal ik toch eerder de TomTom gebruiken.

a.v.z 07-11-2009

hallo
al enige tijd de 8410 in gebruik een uitmuntend toestel
voorheen de SONY NVU 73 T gebruikt ook een prima ding maar de 8410 van Navingon slaat
werkelijks alles supersnel in het berekenen en herberekenen hij is overzichtelijk en gebruiksvriendelijk
de nieuwe trukkersoftware medio december zou voor mij een aangename aanvulling zijn
er is in mijn geval een minpuntje de bevesteging in mijn truck op de voorruit gaat niet
omdat de draaihoek niet toereikend is [beeldscherm wijst omhoog] houder omdraaien gaat ook niet mischien een aandachtpunt voor navingon
en voor zo,n hoogwaardig toestel hadden ze er toch wel een tasje bij mogen doen
ps
wat betreft het snel leeglopen van de accu geen problemen mee
na 4 dagen niet gebruikt te hebben nog steeds 85% power

groet avz

eric-nh 05-11-2009
Geschreven voor: Navigon 8410

Naast de TOMTOM 940 Live hebben we voor de tweede auto de Navigon 8410 gekocht, dit met het oog op de upgrade naar de 8450. Helaas laat dit nog steeds op zich wachten.

Als de Navigon wordt aangezet valt direct het scherpe en grote 5 inch scherm op. De montage op de zuignaphouder is tevens solide en robuust evenals de ontvanger zelf.

De ontvanger heeft zeer snel ontvangst en de bluetooth module weet altijd de telefoon te vinden, dit in tegenstelling tot de tomtom940 welke bijna elke keer gereset moet worden. Dit was een van de ergernissen wat mij ook naar Navigon gedreven heeft.
De gevraagde route wordt zeer snel gevonden en berekend en de aanwijzingen worden op tijd door de vrouwelijke stem gegeven. Echter, de luidspreker is er eentje van ca 50 cent, en dat is jammer voor zo'n duur apparaat. Het is allemaal goed te verstaan, maar het is schel en met sissende 'ssen' en geheel zonder midden-of lage tonen. Keuze voor een andere stem is er niet, of u moet genoegen nemen met een stem zonder TTS. Ook kaartkleuren, symbolen, stemmen, poi's zijn niet of nauwelijks aan te passen of te downloaden. Hier laat men een duidelijke veer tegenover Tomtom. Het menu is niet logisch opgebouwd en in elk scherm is toevallig in het menu gezet waar men aan dacht, althans zo lijkt het.

Een zeer irritant punt zijn de giga-vele meldingen bij een file. Soms krijg je binnen een minuut wel 30 keer de melding dat er vertraging is, maar geen andere route wordt geadviseerd. Ook als er een andere route is, maar deze neem je dan niet, blijft de stem terugkomen om te adviseren om de andere route te nemen. Nee is nee zou ik zeggen en dan wens ik de stem niet meer te horen voor hetzelfde probleem.
Hier is ook niets aan inte stellen, dus daar zit je mee opgescheept. Ik zet nu vaak de stem uit, maar dat moet niet het middel zijn, want met de stem uit moet je steeds op het scherm kijken of je geen afslag mist. Grote misser van Navigon en hopelijk wordt dit zeer snel met een update opgelost.

Qua routing doet het apparaat het goed, maar heeft een aantal mogelijkheden/gadgets te weinig en een zeer irritante vorm van file begeleiding.

Als ik deze nog eens moest kopen zou het toch weer een tomtom of garmin worden. Dit puur door de irritatie zoals hierboven beschreven en te weinig mogelijkheden om het systeem aan te passen naar eigen voorkeur.