Navigon 8310

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Navigon 8310 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

fons2003 19-09-2010
Geschreven voor: Navigon 8310

Vind dit een top toestel,
heb dit toestel sinds april 2009.
de support afdeling van Navigon is wel erg traag, op mailtjes word niet gereageerd en als je belt moet je lang wachten en betaal je uiteraard een flink bedrag voor belkosten.

1 groot nadeel, dat is de accu.
het apparaat is snel leeg, na 1 dag van de lader afgehaald kan je opnieuw beginnen met opladen

Weet niet of dit verbetert is in de opvolgers van de 8310

Zie wel dat de opvolgers lager geprijsd zijn

Fons

Buurman1971 07-09-2010
Geschreven voor: Navigon 8310

Over het algemeen ben ik erg tevreden met de Navigon 8310. Ik heb hem sinds april 2009 in gebruik en had daarvoor altijd vaste navigatiesystemen van toyota. Wat een verbetering!

Ontzettend duidelijke aanwijzingen op een groot en duidelijk scherm. Veel extra's (al hebben andere systemen die misschien ook wel). Eenvoudig herberekenen van routes, indien nodig, waarbij een drietal mogelijkheden wordt aangegeven met een overzichtskaart van de te kiezen routes. Gebruiksgemak een in principe een 10 (komt onderstaand een correctie op).

Ik wil 2 nadelen opnoemen. Ten eerste de accu. Ik laat hem altijd in de auto. Ik zet hem elke dag uit met de knop bovenop het toestel. Als ik 2 dagen niet met de auto heb gereden dan ben je inderdaad meer tijd kwijt bij het opstarten/zoeken naar satelieten. Meestal een minuut of 2, heel soms wel 5 minuten. Bij regelmatig gebruik heb ik geen enkel probleem. Contact met de satelieten raakt ook nooit verloren.
Ten tweede valt Navigon Fresh me tegen. Niet in gebruik, dat wijst zich wel. Als ik nieuwe kaarten wil downloaden (dan kan gratis gedurende 2 jaren na registratie) dan loopt hij vast na ongeveer 700-800 mb. Ik heb voor het laatst 2009Q4 als update geïnstalleerd. Dat ging prima. Nu probeer ik 2010Q3 te installeren en lukt het niet. 2010Q2 lukte een aantal maanden geleden overigens ook niet. Ik heb nu wel behoefte aan nieuwe kaarten. Ik heb gisteren een bericht gestuurd naar Navigon en heb nog geen antwoord gehad. Als ik iets hoor dan meld ik me. 2 punten aftrek voor gebruiksgemak.

goesenaar 12-08-2010
Geschreven voor: Navigon 8310

De kaarten lopen meer dan een jaar achter, Navigon verschuilt zich achter de kaartenfirma. Navigon via e-mail niet te bereiken. Kaarten abonnement verloopt voor de officiele verloopdatum. Het programma stuurt je van de doorgaande weg af via een afrit, en direct erna weer de weg op via de oprit.Vaak wordt je verboden wegen ingestuurd, tegen de verplichte rijrichting in. Wat een waardeloos programma en wat een waardeloze firma

Sagitarius Maastricht 27-07-2010
Geschreven voor: Navigon 8310

Navigon 8310 wat een ellende!
Ik heb nog nooit zo iets meegemaakt op technisch vlak.

Hat systeem werkt absoluut niet naar behoren gezien de aanschaf prijs mag je zeker meer verwachten van dit systeem.
Het downloaden van software wat een ongeloofelijke ellende.
Heb je het systeem nodig moet ie eerst aan de lader. Tijdens het navigeren valt het systeem regelmatig uit en moet je weer 10 minuten wachten voor een GPS signaal aanwezig is.
Ik ga kijken voor iets anders en zet mijn systeem op marktplaats. Nooit geen Navigon meer!!!!!

Parapom 25-07-2010
Geschreven voor: Navigon 8310

Ik heb na enige tijd redelijk tevreden te zijn geweest nu toch echt wel problemen met dit systeem (8310).

Ik kan ineens geen plaatsen in Italië meer vinden die normaal wel te vinden waren. Als je dan je kaart probeert te upgraden weet je pas weer hoe vreselijk dit systeem ook al weer is.

Ook die enorm ondoorzichtige procedures om kaarten te downloaden en Fresh is helemaal een bak ellende. Heel erg traag. Daarnaast de werkelijk stupide manier om je systeem helemaal uit te zetten. Ik heb echt niet elke dag de navigatie nodig. Als ik deze dan al nodig heb is de batterij weer leeg. Ik ken geen enkel ander systeem dat ik via de reset knop en standby knop moet uitzetten. Wie dat bedacht heeft .....

Kortom, bij mij komt er nooit meer een Navigon in mijn huis.

Estra1 16-07-2010
Geschreven voor: Navigon 8310

Met al heel wat ervaringen en gebruik over een tijd gedurende de 8110 uit was, heb ik er een update naar 8310 gehad en nog een 8310 in bezit.Wat ik zoal lees als negatief kan ik ik alleen maar ondersteunen en voor die prijs echt jammer!
Je krijgt nog geen accesoires meer van het toestel (orginele) bijv.de houder.
Navigon laat gewoon niks horen na diverse contacten te hebben gehad.
Aanrader:Als hij aangesloten is en hij draait dan lukt het wel,maar koop een ander merk omdat er veel nadelen aanzitten en dfat voor dat geld(ellende).
Je krijgt nog geen update meer(freshmap)Alles is goed gecontroleerd.7.43 zou de laatste zijn maar deze is na ruim een jaar nog niet meer vernieuwd.
We gebruiken hem maar met alle nadelen van dien tot dat ze het helemaal niet meer doen,maar verre afstanden geeft me een onveilig gevoel.Toch maar terug naar een Tom tom ?

soplap 24-06-2010
Geschreven voor: Navigon 8310

navigon 8310 prima apparaat,nooit problrmrn mry de accu, en ook niet met de Fm afstelling werkt bij mij allemaal perfect,en dat al twee jaar lang. wel zou ik graag een andere zuignap zien bij warm weer set de lucht in de zuignap uit waardoor deze wat los gaat zitten.

Jens_78 20-06-2010
Geschreven voor: Navigon 8310

Een gps toestel zou je in je wagen moeten kunnen bewaren en als je het nodig hebt plug je het in en je vertrekt. Dit toestel doet gewoon niets... platte accu steeds opnieuw. Je bent verplicht van hem altijd maar aan thuis op te laden. De houder is ook rommel. Door veelvuldig gebruik breekt het stekkertje af. Voor zo'n premiumtoestel zou je toch verwachten dat het werkt. Het is dubbel zo pijnlijk wanneer mijn vriendin haar super goedkoop gpske inplugt en zonder problemen haar bestemming bereikt terwijl ik daar sta te koeloeren en de gps tracht op te starten...

rhooren 16-11-2009
Geschreven voor: Navigon 8310

Prima apparaat voor navigatiefunctie. Bellen via bluetooth is niet echt werkbaar. Microfoon is niet gevoelig genoeg en niet instelbaar. Te zacht volgens de gebelde persoon. Speakergeluid bij zowel bellen als navigatie goed. Apparaat kan niet uit (behalve via resetknop oid). Is vervelend want na opbergen is accu snel leeg.

ManonB 25-09-2009
Geschreven voor: Navigon 8310

Gekocht op aanraden van een vriendin en nog geen moment spijt. Ik ben iedere keer nog goed en veilig op mijn plaats van bestemming aangekomen en ben zeer tevreden met de extra handigheidjes van de navigatie. Vooral het inzoomen bij een afslag is een grote meerwaarde, maar ook de hulp bij het vinden van een parkeerplaats in de buurt van mijn bestemming. Ik ben zeer tevreden en hoop nog lang plezier ervan te mogen beleven.

AnRietmolen 18-09-2009
Geschreven voor: Navigon 8310

Zo'n drie weken geleden heb ik de Navigon gekocht voor mijn vakantie naar Italie en ben zeer teleurgesteld. Ik heb een hele e-mail correspondentie gehad met Navigon over twee grote problemen waar het volgende uit is gekomen. Je kan de navigator niet volledig uitzetten behalve als je de aan/uit knop gebruikt met reset, doe je dat niet dan is de batterij na 1 1/5 dag leeg en begint allemaal kuren te vertonen als je deze niet eerst weer volledig hebt opgeladen. Dit is voor mij absoluut niet werkbaar gezien ik dat ding niet elke dag mee naar huis ga nemen om het op te laden. Als je de Navigator volledig uitzet met de reset knop dan duurt het heel lang voordat deze weer opgestart is. Navigon heeft aangegeven hier bewust voor te hebben gekozen (een andere grotere capiciteit batterij zou te duur zijn geworden) omdat in de Stand-by stand de satelieten blijven werken en men is van plan om hier niets aan te doen. Tweede punt was dat de GMT tijd twee uur achterloopt en de aankomsttijd en resterende tijd totaal niet meer kloppen, hiervoor krijg ik een nieuw SD kaartje toegestuurd waarbij ik mijn twijfels heb of dit het probleem wel oplost. Alle functionaliteiten van de Navigator zijn echt perfect maar door de korte duur van de batterij adviseer ik de Navigator niet te kopen. Ik ben nog aan het kijken hoe ik van de Navigator af kan komen, heeft iemand ideeen? Zijn er organisaties (buiten Kassa) die zich hiermee bezig houden?

martin441 10-09-2009
Geschreven voor: Navigon 8310

inmiddels een week gebruikt, prachtige degelijke behuizing, goede aanwijzingen maar toch niet wat je verwacht van een apparaat in deze prijsklasse: als de navigatie 1,5 dagen niet aan stroom zit, is de accu leeg en moet eerst tussen 5 en 10 minuten worden opgeladen, dan word er helemaal opnieuw opgestart, en omdat je inmidels rijd duurt het vinden van het gps signaal ook vrij lang, al met al ben je dan tussen 10 en 15 minuten verder voor je kunt invoeren waar je heen wilt.
daarnaast is ook de Professionele spraakcontrole behoorlijk tegenvallend, er mag absoluut geen enkel geluid op de achtergrond zijn, anders kom je op een heel andere plek als de bedoeling is.
kortom, mooie kaarten en mooie behuizing, nu de rest nog, ik breng hem terug.

Nneo 09-09-2009
Geschreven voor: Navigon 8310

Ik heb onlangs een navigon 8310 aangeschaft. Ik ben om eerlijk te zijn niet helemaal tevreden over de navigon 8310. Het kan zijn dat ik te hoge verwachtingen had. Ten eerste gaat de accu wel heel snel leeg, voor navigatie op de fiets of lopend kan je hem denk ik niet gebruiken, omdat de accu te snel leegloopt. Ten tweede, spraakherkenning vond ik wel beetje tegenvallen ik had hem juist hiervoor aangeschaft zodat tijdens het rijden niet op de navigatie hoef te drukken (gevaarlijk!) dacht namelijk dat je over de gehele menu met voicecontrol kon besturen, maar dat kan maar ten dele.
Ten derde, ik vind dat hij soms kuren vertoont (instabiliteit software waarschijnlijk). Ik had hem wat robuuster verwacht na al die reviews. Of ik helemaal negatief ben, nee dat niet vind het nog steeds een pracht ding, alleen kwa functionaliteit vind ik hem toch wel tegenvallen. Ik hem trouwens nog niet geregistreerd, ik weet niet of dat wellicht het probleem kan verhelpen? Wie-o-Wie kan mij hierbij helpen..

Dennis1972 06-09-2009
Geschreven voor: Navigon 8310

Wat het eerste opvalt is het uiterlijk: mooi scherm, aluminium look, heldere kleuren en daarbij een prachtige en degelijke houder (lijkt ietwat groot, maar is gewoon geweldig). De features die dit apparaat bevat maakt het gemakkelijk om ergens naar toe te rijden. Reality view (de afslagen) en clever parking (waar zijn de dichtsbijzijnde parkeerplaatsen) zijn een welkome aanvulling op een gewoon navigatiesysteem. Ben op vakantie geweest in Limburg en de Panoram view was daar al goed zichtbaar. Heb deze in de demo mode uitgetest in Oostenrijk en daar was het helemaal gaaf om te zien. Let op mijn woorden, hou dit merk in de gaten. Wordt een steeds grotere speler op de Nederlandse markt.

Piet_P 19-08-2009
Geschreven voor: Navigon 8310

Heb mijn Navigon 8110 met een redelijke bijbetaling kunnen updaten naar een 8310.

Ik was al tevreden, maar de overstap is echt nog een heel forse stap vooruit.

Een geweldig navigatieysteem. Heldere afbeeldingen, duidelijke rijbaansignaleringen waar nodig, snel en ik heb hem nog niet op fouten kunnen betrappen en dat is heel bijzonder, want het is mijn vijfde navigatiesysteem en van geen van de andere kan ik dat zeggen.

JanvdB 05-08-2009
Geschreven voor: Navigon 8310

Heb sinds 2 weken de 8310 in gebruik en ben zeer enthousiast.
Heb ook nog geen foutje kunnen ontdekken. Dit was met voorgaande modellen van Tom Tom & Mio wel even anders. Vooral de Mio was een hele grote teleurstelling op alle gebieden.
De Navigon is echt een verademing en in niets te vergelijken met de voorgaande 2 systemen. Als je met de Navigon nog fout rijdt heb je echt een sterkere bril nodig, ook het lcd scherm is echt top en een plezier om naar te kijken. Voelt ook redelijk zwaar en massief aan waardoor je de indruk krijgt dat hij in duurzaamheid zeker lang mee zal gaan. De updates wijzen zichzelf via navifresh,en dat verloopt perfect. Heb me erg verdiept in de div.systemen en ben erg blij voor Navigon te hebben gekozen,lees ook de div.lovende testen van enkele auto bladen! Gewoon doen dus als je de top in navigatie zoekt.(ben geen medewerker van Navigon).

DenG 30-07-2009
Geschreven voor: Navigon 8310

Sinds een week dit navigatie toestel in gebruik en kan alleen maar positief zijn over deze topper!
Mooi design,super snel gps fix,
wat betreft de kaarten mooi en knap op het scherm weergeven.Ben in de ardennen geweest en echt wel mooi de hoogte verschillen op je scherm te zien.Heb dit toestel nog niet op fouten kunnen betrappen en is echt goed doordacht gemaakt door Navigon.
Een echte aanrader.

Glenn137 19-07-2009
Geschreven voor: Navigon 8310

Heb de 8310 nu bijna 3 weken in bezit en ben er echt super tevreden over !
Ik zat te twijfelen tussen een TomTom Go 930 en de Navigon 8310 en toch gekozen
voor de Navigon vanwege de goede reviews over het product en ik vind de 8310
persoonlijk veel mooier design en routeweergave hebben. Het reality view pro
is echt heel fraai en ben ook erg benieuwd naar het panorama view 3D maar heb het nog
niet kunnen testen omdat in Nederland niet bepaald veel hooggebergte is.
Heb de Navigon 8310 nog niet op een foutje kunnen betrappen!