TomTom GO 6200

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom GO 6200 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

Marc 26-05-2020

Prima navigatie maar grote updates via WIFI werkt slecht

Geschreven voor: TomTom GO 6200

De TomTom GO 6200 is in combinatie met de MyDrive app is een prima navigatiesysteem. Ook flitsers staan zeer goed aangegeven. Systeem werkt zeer goed tot het moment dat je een grote kaart update via WIFI gaat doen. Het systeem gaat dan automatisch de oude kaarten verwijderen en je dient deze weer opnieuw toe te voegen (wat een hoop tijd kost met grote kaarten). Ik heb hierover contact met TomTom gehad en zij erkennen deze "fout". Tot op heden is er echter nog geen oplossing voor......niet teveel kaart updates doen dus !

Pluspunten

• navigatie werkt heel prettig
  • flitsers worden op tijd weergegeven

Minpunten

• grote updates via WIFI

Per 22-11-2019

Never change a winnning team

Geschreven voor: TomTom GO 6200

Wat een miskoop. Na een garmin, die ik niet gewoon kon worden opnieuw gekozen voor een Tomtom, ondertussen wel nog een start 25 voor mijn vrouw haar wagen bijgekocht.
Dit toestel is duur en een ramp, te kleine toetsen die met een vertraging werken zodat je nooit weet wat je hebt getypt, ondermaatse ontvangst op cruciale momenten, vastlopen van het systeem en je kilometers in de verkeerde richting sturen. En dan alle veranderingen, jongens een speciale plaats moet met 1 druk op een knop kunnen worden ingevoerd en weggehaald, de boomstructuur die men nu gebruikt lijkt door een manager geimplementeerd, zeker niet door een gebruiker. Bijvoegen van eigen zaken maakt men zo moeilijk mogelijk. Waarom eigenlijk, dit wreekt zich op het einde van dit verhaal. De flitslocaties zijn onbruikbaar, misschien toch terug met gratis lijsten en ieders inbreng werken. Dit was een echte grap in Frankrijk, ik heb medelijden met de mensen die voor deze ''service'' moeten betalen. Proficiat tomtom , met dit soort van toestellen gebruikt iedereen binnen 5 jaren enkel nog alternatieven.

Minpunten

• snelheid toestel
  • vastlopen
  • locatiebepaling snelheid en precisie
  • flitspalen what a joke
  • gebruiksgemak

Jalal filali 07-10-2019

tomtom 6200 de slechts tomtom ooit

Geschreven voor: TomTom GO 6200

niet kopen ,te traag ,en als je naar en adres wil rijden ,moet je wachten tot 2mn dan pas ga ie starten

Minpunten

• te traag
  • processus te traag

J Strick 04-04-2019

TomTom GO 6200 World

Geschreven voor: TomTom GO 6200

Ik heb deze TomTom GO 6200 gekocht vanwege de simkaart die erin zit.
Zo heeft de TomTom niet alleen wifi, wat thuis erg gemakkelijk is voor bv. (kaart)updates.
'Onderweg' krijgt hij nu alle verkeersinformatie die nodig is voor een snelle en veilige reis.
Bellen, sms ontvangen (en laten voorlezen), Siri enz. Hij kan het Allemaal.
Perfect apparaat.

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • overzichtelijk
  • zeer persoonlijk te maken
  • uitgebreide info

Freek TX 04-03-2019

Mooi maar traag!

Geschreven voor: TomTom GO 6200

Ik ben taxibus chauffeur en heb dus meerdere ritten achter elkaar.
De Tomtom start traag op en meerdere adressen opgeven is zo raar gedaan bij tomtom.
Dit is bij garmin een hoop beter!
Het is zeker grafisch een hoop beter op de tomtom maar qua functionaliteit heb ik echt liever de Garmin DriveSmart 61 die ook nog eens 120 euro goedkoper is.
Tevens heb ik een aantal keer gehad dat de tomtom onder het rijden ineens een zwart scherm gaf. zeker geen aanrader.

sidenote : ik ben garmin gewent

Pluspunten

• Grafisch mooi
  • snel andere route
  • rare interface.

Minpunten

• Traag opstarten
  • slecht in meerdere adressen
  • valt afentoe gewoon weg (zwart scherm)

A.G. van de B. 01-01-2019

Mooi scherm / matige bouwkwaliteit !

Geschreven voor: TomTom GO 6200

Na jarenlang met de TT 1005 rond te hebben gereden nu de TT 6200 gekocht. Wifi : perfect - 6 Inch - perfect. Maar dat was het eigenlijk wel. Bouw kwaliteit van de 6200 kan niet tippen aan die van de 1005, de 6200 is gewoon plastic. Scherm is ook snel vuil van de vingers, de TT 1005 had hier beduidend minder last van. De 6200 is een goede navigatie, maar voor de prijs echt te duur. Houder is net als van de 1005 magnetisch, en dus prima. En voor deze prijs zelfs geen handleiding bijgevoegd.

Pluspunten

• Navigeren
  • Wifi
  • 6 Inch

Minpunten

• Plastic
  • Geen handleiding

Harrie 01-12-2018

Groot scherm, goede navigatie, maar geen eigen POI's

Geschreven voor: TomTom GO 6200

Ik heb mijn TomTom Go live 825 aan mijn zoon gegeven en zelf deze ' dure' TomTom gekocht. Ik moet zeggen, hij functioneert prima, zoals ook de 'oude' TomTom het qua navigatie en tijdig aangeven van opstoppingen het goed deed. Het is even wennen aan de nieuwe 6200 maar dat ging snel. Omdat de 825 steeds meer schokkerig reageerde heb ik hem vervangen. En daar heb ik nu wel spijt van. Spijt omdat ik niet meer zelf POI's kan toevoegen. Wel het OV2 bestand, maar niet het bijhorend icoontje. Ik had in de oude een POI voor LPG tankstations, een POI voor amateurvoetbalverenigingen, etc. Daarnaast was ik de OV2 bestanden kwijt bij de eerste de beste kaartupdate. Voor mij is dit een ernstig minpunt. Op het forum las ik dat dit probleem al langere tijd bekend is maar tot heden niets aan gedaan is. Een ernstig minpunt vindt ik.

Pluspunten

• scherm
  • navigatie

Minpunten

• POI toevoegen
  • prijs

Hetmannetje 18-05-2018

TomTom go 6200

Geschreven voor: TomTom GO 6200

Super fijne navigatie met veel mogelijkheden mbt smartphone hansfree bellen
Eerste tijd even aan moeten wennen maar wij zijn dik tevreden 👍👍

Rob vdV 20-02-2018

Ideaal navigatiesysteem

Geschreven voor: TomTom GO 6200

De TomTom Go 6200 is precies wat ik wil: flink scherm, goede routes en aanwijzingen, gratis kaarten, updates direct via WIFI, gratis filemelding, continue verbinding via eigen SIM en optie van handsfree bellen. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Ik rij er nu een tijdje mee rond en ben echt tevreden. De eerste installatie kostte wat tijd om de router te vinden en de updates binnen te halen.

Pluspunten

• Goede kaarten
  • Goede routes
  • Goede aanwijzingen
  • Gratis en nauwkeurige filemeldingen
  • Updates via je WIFI thuis

Cees 30-12-2017

Heerlijk bezit

Geschreven voor: TomTom GO 6200

Na jarenlang een TomTom Classic heel tevreden gebruikt te hebben, wilde ik graag wat beters en dat zou dan de 6200 worden. Na alle instellingen (plus die op laptop en iPad) in orde gemaakt te hebben wilde ik hem meteen testen... op een bekende route. De spraaksturing werkte magnifiek (eindelijk van dat gefriemel met dat toetsenbordje af) en ik ging op weg. Het was even wennen aan de andere manier van gidsen, maar echt een probleem was dat niet. Voor de terugweg hoefde ik alleen maar “Naar huis” te zeggen en de route stond al klaar.
Om de 6200 te testen ging ik bij een rotonde driekwart i.p.v. half rond. Niks geen geroep van “keer nu om” of iets dergelijks maar hij begon meteen de route herberekenen.
Vlak bij huis sla ik altijd bij een rotonde rechtsaf, maar TomTom stuurde me rechtdoor. Bij mijn normale afslag stond een auto dwars op de weg. Even verderop stonden politie en ambulance. De 6200 had hier blijkbaar al bericht van gehad en ik werd keurig via een alternatieve route naar huis geleid. Met dit apparaat durf ik komende week wel naar de Randstad. Ik ben 72 jaar.

Guido 06-10-2017

slecht doet niet wat hij moet doen

Geschreven voor: TomTom GO 6200

Na de aanschaf van de Tom Tom heb ik alleen maar ergenis gehad. ik verwachte dat het navigatiesysteem zou vertellen waar ik heen moet.
Gemiddeld 1x per 2 weken updaten en dan nog loopt hij vast.
Steeds weer grijp ik naar mij "oude" garmin 660 die dit wel kan.
Na een jaar steeds weer geïrriteerd en steeds weer ge update heb ik besloten geen positieve beoordeling te geven over deze Tom Tom.
de volgende wordt een garmin. ik beveel geen Tom Tom meer aan. zonde van het geld.

Pluspunten

• Ziet er leuk uit

Minpunten

• werkt niet waarvoor hij is
  • elke week update
  • start 4 x op en dan loopt hij vast

Hoi Guido,

Jammer te horen dat dit toestel voor jou geen succes heeft betekent. De updates die je doet zijn waarschijnlijk kleine updates zoals de GPS software en kleine kaartcorrecties. Wij raden weliswaar aan deze te installeren, maar mocht u er dermate hinder van ondervinden hoeft het uiteraard niet. De grote kaartupdates worden eens in het kwartaal uitgebracht.

Mocht u vaker ervaren dat het apparaat vastloopt raad ik zeker een fabrieksreset en software herstel aan. Deze kunt u op de volgende manier uitvoeren: Menu > Instellingen > Systeem > Reset

Om een back-up te maken van de favorieten: www.tomtom.com/19669

Mocht u nog steeds problemen ervaren lijkt het mij handiger als u ons een e-mail stuurt. U kunt dat op het volgende e-mailadres doen: tomtom-speed-cameras-support@tomtom.com

Noefel 06-10-2017

Te veel geld, veel te weinig prestatie

Geschreven voor: TomTom GO 6200

Ik heb hem een maand of 4 en ik ben inmiddels wel alle (on)mogelijkheden tegengekomen:
Ik rijd al sinds de introductie van GPS met navigatiesystemen van verschillende merken, ook TOMTOM's.
Wat kan ermee:
1. Navigeren (en dat gaat goed)
2. Carkitten (en dat gaat goed)
3. Stembesturing (en dat gaat waardeloos in mijn niet heel stille auto)
4. Automatisch alternatieve toutes vinden bij drukte (zeer wisselvallige resultaten)

Wat valt op:
1. De reactie op het aanraakscherm is de ene keer uiterst, zeg maar EXTREEM, langzaam, de andere keer niet meer dan redelijk. Het is uitermate ergerlijk tot 10!!! seconden te moeten wachten voordat het apparaat reageert. Je denkt dan: ik heb zeker niet goed gedrukt (na 1 seconde al) en uiteindelijk komt er dan een reactie (of niet). Als je een smartphone gewend bent is het meer dan waardeloos.

2. Een aantal mogelijkheden die je zou verwachten, en waarvan sommige wel op eerdere modellen zaten, die zijn er niet.
Bijvoorbeeld:
A. Je kunt niet (meer) voor een route aangeven of je b.v. de snelste, de kortste, de meest economische etc. wil rijden. Dat moet je in de basisinstellingen vooraf aan al je routes opgeven. Wil je het veranderen, dan moet dat weer (moeizaam hoor) via de basisinstellingen.
B. Points of interest (een hotel, restaurant, o.i.d) zoeken , of op je route zoeken, vergeet het maar.
C. Één telefoonnummer uit je belhistorie verwijderen (iemand heeft een nieuw telefoonnummer, je hebt een fout nummer gekozen o.i.d) dat kan niet. Je moet het apparaat terugzetten naar de fabrieksinstellingen, en dan ben je meteen alles (behalve je kaarten) kwijt. Het woord "waardeloos" dringt wederom zich op.

Ik heb het product om twee redenen gekocht:het grote scherm, leesbaar zonder leesbril, en de goede reviews. Het grote scherm is fijn, de reviews, daar snap ik niets meer van.

Samenvattend: dit is een slecht, veel te duur apparaat met minder mogelijkheden dan eerdere apparaten en de (oude) TOMTOM-app op mijn telefoon. (De nieuwe app vind ik ook al niet zoveel)

Pluspunten

• Het navigeert
  • Het carkit
  • Groot scherm

Minpunten

• Aanraakscherm sucks
  • Software veel te weinig mogelijkheden
  • Veel en veel te duur

noefel2 11-10-2017

Nou Rogier, jammer dat jullie helpdesk dat van dat telefoonnummer niet weet. En wat als het telefoonnummer mij voorgezegd is en niet in mijn telefoonboek staat. (Ik ga het proberen)
Die andere tip zal ik ook even uitproberen later.

Hoi Noefel,

Dank je voor je uitgebreide review. Ik zal zoveel mogelijk proberen op te lossen voor zover mogelijk.

Allereerst dat het apparaat zo traag reageert is apart. Er is namelijk een snellere processor in het apparaat aanwezig dan in zijn voorgangers. Mocht je dit probleem sinds het begin hebben ervaren zou ik zeker een software herstel uitvoeren (ik lees tussen de regels dat je al eens een fabrieksreset hebt uitgevoerd).

Dat je het telefoonnummer in het toestel niet eenvoudig kunt wijzigen is apart. Ik zal dit intern doorgeven.

Het opzoeken van points of interests op je route is wel mogelijk. Je dient in het hoofdmenu dan naar de optie 'Benzinestation' te gaan en in plaats van benzinestation jouw voorkeur Points of Interest in te vullen. Het toestel zoekt dan de gewenste Points of Interest in de buurt van je route.

Mocht u overige aandachtspunten hebben waar u het met ons over wil hebben is het wellicht handiger om ons een e-mail te sturen: tomtom-speed-cameras-support@tomtom.com

Hoi Noefel,

Nog even een aanvulling op de vorige reactie. Het wordt aangeraden om het andere telefoonnummer te veranderen in de telefoonboek van je telefoon. Vervolgens dien je deze opnieuw te synchroniseren met de TomTom.

Op deze manier kun je eenvoudig een telefoonnummer bij een contact wijzigen.

Roomenburg 16-05-2017

Top toestel op dit moment het beste wat er is

Geschreven voor: TomTom GO 6200

Heb de TomTom go 6200 nu ongeveer zes maanden en ben er zeer tevreden mee ben nog nooit zoon goed navigatie toestel gehad voor het update via WiFi een uit komst heb ook een comand navigatie in onze Mercedes heb nog nooit zoon slecht navigatie toestel gehad een grote flop prijs 2800 euro.beoordeling een dikke nul .prijs TomTom go 6200 .380 euro beoordeling 10 + dus in vergelijking met de comand van Mercedes is de TomTom go 6200 een koopje .greten fam Roomenburg

Pluspunten

• Goed koop
  • Top toestel
  • Up date via wivi
  • Zeer snel
  • Eigenlijk is alles top

P 11-01-2017

Groot scherm en goede beschrijving.

Geschreven voor: TomTom GO 6200

Prima navigatie systeem groot scherm en uitstekende prijs goede uitleg in de gebruiksaanwijzing kan het iedereen aanraden......

vonkentrekker51 08-01-2017

Handigge routebalk, duidelijk groot scherm,update via wifi.

Geschreven voor: TomTom GO 6200

Heb altijd wat negatief gedaan over tomtom omdat ik nog steeds zat met die vaste kosten en life-kaarten update wat al geruime tijd voorbij is. Als je lange tijd 'n garmin hebt gehad is dit wel even wennen. Apparaat start snel op en heeft dan al meteen verbinding. In de routebalk heb ik alle meldingen aan staan en is nauwkeurig en kijk vaak naar mobiele controles en flitsers. Het restaurant symbool ( lepel en vork) mis ik wel 'n beetje. Eva praat 'n beetje sloom en lijkt wat op 'n wat oudere nieuwslezeres van npo 1 en heb maar gekozen voor Xander.Wel wat foutjes in de kaarten maar die kwam ik ook bij garmin en navigon tegen. Ik vertrouw er op dat dit alles nog wel bijdraaid. Update via wifi is handig voor op vakantie bestemming en je hoeft niet te wachten totdat je thuis bent. Hij doet vaak en snel van die kleine updates. Stembesturing werkt nog niet zo soepel. My drive heb nog ik niet geinstalleerd. Kortom: Een aanrader waar je geen spijt van krijgt

Pluspunten

• Wifi
  • verkeersinfo sneller als TMC
  • goed geluid
  • nauwkeurig
  • Handigge en overzichtelijke routebalk

Minpunten

• te duur

Tomtom die hard 06-10-2016

Groot scherm, goede navigatiebegeleiding, voelt goedkoop aan

Geschreven voor: TomTom GO 6200

In de basis goede navigatie maar wel met een bizar hoge prijs. Hij is soms snel maar regelmatig loopt die opeens traag. Kwaliteit van behuizing vindt ik meer plastic en voelt goedkoper aan. Gors als verbinding vindt ik onbegrijpelijk (traag) en meerprijs erg duur daarvoor. Stembesturing werkt maar blijf ik geknutsel vinden muv van evt opleven en korte bevestigingen (nice but useless ,beetje gadget gehalte)
Updaten zijn via WiFi top, scherm erg goed, geluid prima,.begeleiding keurig,.
Als je een tomtom wil en vooral om de nog niet geëvenaard hd traffic zit je goed mits je daar 380 euro voor over hebt. Anders is apart goedkope smartphone met tt een beter alternatief.

Pluspunten

• Geluid
  • Scherm
  • Navigatie
  • HD traffic
  • Redelijk goede kaarten

Minpunten

• Prijs,prijs,prijs
  • Gprs als verbinding
  • Soms traag (onvoorspelbaar)
  • Voelt minder solide tov. eerdere series (plastic)