TomTom GO 5200

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom GO 5200 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,8

Teleurgestelde trucker 17-08-2021

bevalt slecht in gebruik.

Geschreven voor: TomTom GO 5200

Ik had een tom tom 730 met truckkaart erop.Deze was oud maar werkte prima.Op een gegeven moment kon deze regelmatig de satelliet niet vinden.Dit zal door tom tom gedaan worden door een oud apparaat niet langer te ondersteunen zo ben je aan de goden overgeleverd.Een 5200 aangeschaft nu 2jaar in gebruik maar wat een ellende.Kan 4 van de 10 keer het adres niet vinden heb dan de 730 nog achter de hand en die vindt adressen feilloos.Anekdote:werd helemaal dwars door Berlijn centrum gestuurd naar opgegeven adres.Bij vertrek en navraag werd gezegd 3 keer rechtsaf en ik zat weer op de autobahn.hoe kun je het bedenken.De software is ook niet vies van wegen zo breed als een fietspad red je maar met 17 mtr lengte.Collegaas hebben navigaties van 125 euro en redden zich er goed mee.Alles nu wetend had ik beter een Garmin kunnen kopen.werkt voor het zelfde geld tien keer beter.het enige goede aan Tom Tom is de behuizing en een duidelijk scherm als ie een adres heeft kunnen vinden.Nederlandse postcode ingeven en je krijgt een adres in Noorwegen?? Dus nooit geen Tom Tom weer, zal mij veel beter orienteren bij volgende aanschaf.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • duidelijk scherm

Minpunten

• Software super slecht
  • Regelmatig antwoord adres niet gevonden

Van de service moet je niet afhankelijk worden! 27-12-2020

Wat een slechte services!

Geschreven voor: TomTom GO 5200

Over het apparaat heb ik weinig te klagen, maar je moet er niets aan krijgen. Dan beginnen de problemen. Ik heb zelden zo'n slechte service meegemaakt.
Na een update, dat toch regelmatig plaatsvindt, weigerde het apparaat op te starten.
Tot op heden (enkele maanden) wil TomTom alleen tegen betaling deze fout herstellen. Voor mij geen TomTom meer.

Pluspunten

• Was een perfect product

Minpunten

• Zeer slechte services

WDu 08-09-2020

Wat een slechte services!

Geschreven voor: TomTom GO 5200

Sinds vele jaren heb ik al 4 TomTom's gekocht. De oudste 2 gebruik ik niet meer maar De Go5000 en de Go premium X gebruik nog steeds volop. Altijd was ik uiterst tevreden, Tot het afgelopen jaar. De services is enorm slecht geworden. Je komt niet meer telefonisch in contact met de helpdesk. Chatreacties worden afgedaan met standaard instructies.
Na de laatste update op mijn Go5000 wilde mijn TomTom niet meer goed opstarten. Halverwege het opstarten werd het opstarten afgebroken. Gekregen instructies boden geen oplossing. Tidens een nieuwe chat werd mij aangeboden het toestel ter reparatie aan te bieden. Per mail kreeg ik de opdracht eerst €105 te betalen. Het verzoekt om telefonisch contact met mij op te nemen werd afgewezen. Inmiddels heb ik al 21 dezelfde mails ontvangen die ik steeds beantwoord heb en werkt mijn TomTom nog niet. Ik heb niet het idee dat er iets met mijn reacties gedaan wordt. Op deze wijze bedenk ik mij nog wel 2x voordat ik een nieuwe update ga installeren. Nooit meer een TomTom. Wat een slechte service!

Pluspunten

• Was een perfect product
  • Met de nadruk op "WAS"

Minpunten

• Zeer slechte services
  • De servicemedewerker te weinig kennis
  • Storing wordt niet verholpen
  • Ernstige storing naar updaten
  • Durven €105 in rekening te brengen

Peter@b 06-09-2019

Updates via WiFi tergend langzaam

Geschreven voor: TomTom GO 5200

Updates via WiFi gaan erg langzaam, een kaartupdate duurt al gauw 1,5 uur met een 200mbit verbinding.

Minpunten

• Langzaam
  • Onoverzichtelijk menu
  • Glanzend scherm geeft slecht beeld bij felle zon

GEEN FAN MEER 29-08-2019

Steeds IP-adres kwijt

Geschreven voor: TomTom GO 5200

Ik was altijd Tomtom fan. Fijne bediening. Eerst hadden eerst de 730 en nooit problemen. Bij de nieuwe 5200 heb ik steeds problemen om via WiFi kaarten te downloaden. Het toestel is al 2x terug geweest en dan werkt ie weer even goed. Maar na enkele keren is het weer hetzelfde euvel.

Nee, onze TomTom Go 5200 is een waardeloos ding.

Pluspunten

• ALS hij het doet prima grootte qua scherm

Minpunten

• Via WiFi niet te uploaden
  • Slechte service vanuit TomTom support

Alex 15-07-2019

Go 5200 miskoop

Geschreven voor: TomTom GO 5200

Een jaar geleden kreeg ik de aanbieding om mijn oude TomTom te updaten naar een nieuw model, voor het oude model werden geen kaarten meer uitgebracht.

Via TomTom direct een nieuwe TomTom aangeschaft in augustus 2018. Deze werkte goed tot eind 2018, daarna werkte opeens de verbinding (GPRS) niet meer. Dus geen live traffic tenzij de TomTom wifi gebruikt van mijn telefoon

Ik heb dit diverse keren aangekaart bij TomTom maar die houden al 4 maanden de boot af. Ik moet wachten op een update, ze werken aan een oplossing veel andere klanten hebben hetzelfde probleem.

Ik ben nu wel klaar met TomTom... Leuk zolang het werkt maar zodra je een probleem hebt laten ze je gewoon in de kou staan.

Se afgelopen week heb ik weer mijn probleem aangekaart bij ze maar weer dezelfde smoesjes waar ik niet mee geholpen wordt.

Pluspunten

• Als het werkt, prima apparaat

Minpunten

• Waardeloze support, garantie of geen garantie

Ger Blok 19-06-2019

kaarten uploaden

Geschreven voor: TomTom GO 5200

Voor mij NOOIT geen tomtom meer. Heb deze gekocht met levenslange kaartupdates, maar daar zijn ze mee gestopt. Ik kan een nieuwe kopen. Gelukkig had ik nog een oudere Garmin die sloot ik aan en kon ik probleemloos uploaden. Dus in het vervolg Garmin en GEEN TomTom meer

Kees Klippel 16-03-2019

Soms de weg kwijt

Geschreven voor: TomTom GO 5200

Afgelopen jaar door heel Europa gebruikt (10.000 km). Regelmatig stuurt het systeem je over routes die niet te verklaren zijn, dit vond o.a. plaats in Duitsland, Oostenrijk, Italië, Slovenië en Kroatië. Uiteindelijk kom je wel aan, echter soms over smalle of gevaarlijke wegen als dat niet nodig is. Ik heb dit zowel bij plannen vanaf mijn telefoon als direct via het systeem geconstateerd (op telefoon kun je de maten van het voertuig ingeven, wat ik gedaan heb i.v.m. gebruik camper). Ook de instelling voor snelste route aangehouden (geen files op de te verwachten route!). De getoonde verkeersinfo voldoet goed. Al doende leert men, dus nu leggen we Google maps navigatie naast ons systeem ter controle. Eigenlijk van de gekke maar je moet wat. M.a.w. niet tevreden over dit systeem van bijna 300 euro.

Bart 24-08-2018

Mooi navigatie systeem

Geschreven voor: TomTom GO 5200

heb de tomtom 5200 nu anderhalf jaar.
Maar dit apparaat reset spontaan als de zon schijnt.
Tomtom komt met het schone verhaal na reparatie en geen afwijking gevonden te hebben.
Dat de oorzaak de zon is die het apparaat warm maakt en zo uitvalt.
ondanks dat er een montage bij zit om tegen het raam te plakken.
voor mij is dit een niet betrouwbare navigatie die ik niemand aanbeveel.

Pluspunten

• mooi scherm
  • makkelijk bedienbaar

Minpunten

• onbetrouwbaar

Raaf 16-08-2018

Kaarten nederlandse antillen

Geschreven voor: TomTom GO 5200

De kaarten vd Nederlandse Antillen werkten niet. Wat er ook werd geprobeerd. Vanuit Curacao uitvoerig telefonisch contact gehad met de helpdesk. De kaart bleef weigeren te functioneren en gaf alles aan , wat je intikte, in de omringende landen op het vaste land. (Venezuela, Colombia) maar niet op Curacao.
In Nederland en Frankrijk functioneerde hij perfekt
Helaas op de Antillen gaf de kaart niet thuis.

M. Steenbeek 10-05-2018

Perfecte updates

Geschreven voor: TomTom GO 5200

Nadat mijn oude tomtom het begaf de keuze gemaakt deze go 5200 aan te schaffen. Geen dag spijt gehad werkt goed en ook de updates via wifi werkt goed. Makkelijk te wisselen van kaart en geeft een update van verkeer omstandigheden en kiest de snelste weg. Een duidelijk scherm wat goed werkt. Kortom de moeite waard om aan te schaffen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Duidelijk scherm
  • Goede updates
  • Geeft goede update verkeer situaties

mm 15-01-2018

updaten is een drama elk jaar weer

Geschreven voor: TomTom GO 5200

waardeloos systeem veel fouten en gps zoeken ziet er prachtig uit maar werkt waardeloos, elk jaar weer is updataen een drama

Pluspunten

• ziet er mooi uit

Minpunten

• updaten is drama
  • gps altijd kwijt

acolsandra 24-01-2018

waarom maar 1 keer per jaar updaten, dan duurt het inderdaad lang. De updates zijn gratis en kunnen via wifi worden geïnstalleerd,.

KaHu 06-10-2018

Wat een waardeloze review. Twee regels tekst en alles behalve de vormgeving als slecht beoordelen. Een slechte beeldkwaliteit betekent dat het beeld schokkerig is en volstrekt niet leesbaar. Ik kan mij dat oprecht niet voorstellen. Datzelfde geldt voor de andere beoordelingscriteria.
Wellicht verstandig om de primaire frustratie te laten weg ebben voordat er een review geschreven wordt.

Martijn 12-08-2017

Fraaie navigatie topper

Geschreven voor: TomTom GO 5200

Topper van een navigatie natuurlijk met kaarten van de hele wereld en levenslange updates via WiFi, dus je hoeft hem niet meer aan de computer te hangen voor nieuwe kaarten. Deze Go 5200 heeft een ingebouwde simkaart waarmee verkeersinformatie (en mobiele flitsers!) automatisch en gratis worden getoond in welk land je ook bent. Ook heerlijk om hier voor geen smartphone te hoeven koppelen. Deze duurdere 5200 serie (overigens gelijk aan de 520 zonder simkaart) heeft ook de magnetische bevestiging en dat werkt super. De stroomaansluiting blijft handig in de houder zitten en je klikt je TomTom in no-time aan- en van de houder. Enkele seconden later ontvang je vervolgens verkeersinformatie op de ingestelde route.

Ja 299,- euro is veel geld, maar ik ben al twee keer gewaarschuwd voor een mobiele flitser en dit systeem verdient zichzelf dus snel terug. Daarnaast krijg je er nu een Philips Airfryer bij (aug-17) twv 149,- euro en die kan ik goed gebruiken! Om het helemaal mooi te maken krijg je momenteel ook nog eens gratis 2 jaar lang TomTom extra care plus waarmee de navigatie is verzekerd tegen schade en diefstal. Aanmelden voor Extra Care lukte me niet online, maar met een telefoontje naar Tomtom was dit snel geregeld. Wel direct aanvragen, moet namelijk binnen zoveel dagen. Al met al een prima deal bij Wehkamp lijkt me! Ik kan je dit systeem dan ook van harte aanbevelen.

Ps. Ik zie de Philips Airfyer er niet meer bij staan bij Wehkamp maar de actie staat nog wel online en lijkt te lopen tot eind aug-17. Kunt het altijd nog proberen, nee heb je👍Zie tomtomairfryeractie

Pluspunten

• Lifetime wereldkaarten
  • Wifi voor kaartupdated
  • Ingebouwde simkaart voor Traffic

Minpunten

• Resolutie scherm
  • Cursor soms iets te traag

Erik 02-08-2017

Top navigatie, updates installeren en alles werkt!

Geschreven voor: TomTom GO 5200

Topper van een navigatie natuurlijk met kaarten van de hele wereld en levenslange updates via WiFi, dus je hoeft hem niet meer aan de computer te hangen voor nieuwe kaarten. Deze Go 5200 heeft een ingebouwde simkaart waarmee verkeersinformatie (en mobiele flitsers!) automatisch en gratis worden getoond in welk land je ook bent! Ook heerlijk om hier voor geen smartphone te hoeven koppelen. Deze duurdere 5200 serie (overigens gelijk aan de 520 zonder simkaart) heeft ook de magnetische bevestiging en dat werkt super. De stroomaansluiting blijft handig in de houder zitten en je klikt je TomTom in no-time aan- en van de houder. Enkele seconden later ontvang je vervolgens verkeersinformatie op de ingestelde route. Ja 299,- euro is veel geld, maar ik ben al twee keer gewaarschuwd voor een mobiele flitser en dit systeem verdient zichzelf dus snel terug. Daarnaast krijg je er nu een Philips Airfryer bij (aug-17) twv 149,- euro en die kan ik goed gebruiken! Om het helemaal mooi te maken krijg je momenteel ook nog eens gratis 2 jaar lang TomTom extra care plus waarmee de navigatie is verzekerd tegen schade en diefstal. Al met al een prima deal bij Wehkamp lijkt me! Ik kan je dit systeem dan ook van harte aanbevelen.

Pluspunten

• Updates via WiFi
  • Ingebouwde Sim voor traffic+flitsers
  • Wereldkaarten met Lifitime updates
  • Lifetime Traffic
  • Perfecte magnetische houder

Minpunten

• Prijs hoor (tenzij Wehkamp deal (aug-17)
  • Schermresolutie laag

John Orie 08-07-2017

Prima tomtom navigatie go 5200 met simkaart kan niet beter

Geschreven voor: TomTom GO 5200

Super product werkt prima echt een 9 waart toppie geen computer updaten via wifi en de rest gaat via de ingebouwde simkaart kan niet makkelijker.

Pluspunten

• Werkt echt simpel
  • En een lekker groot scherm
  • Het geluid is met de telefoon goed te verstaan

Minpunten

• Nog niet kunnen vinden

Arie 24-03-2017

Prima aankoop!

Geschreven voor: TomTom GO 5200

Zeer makkelijk te installeren, snelle starter en zeer overzichtelijk!
helaas was Trafic niet beschikbaar, maar 1 telefoontje naar TomTom was voldoende dit euvel te verhelpen.
ideaal is natuurlijk de updates via Wifi!

Pluspunten

• zeer makkelijk in gebruik te nemen
  • zeer duidelijke informatie

Minpunten

• niet echt goedkoop

frank1955 13-01-2017

Nu een perfecte aankoop

Update review Frank.
Nadat mijn Tomtom 5200 door de leverancier was omgeruild voor een nieuwe was het probleem nog steeds hetzelfde. Dus wederom contact opgenomen met de leverancier. Nu zou het toestel nog eenmaal worden omgeruild voor een nieuw toestel echter dit toestel zou van een nieuwe productielijn zijn. Er kon echter niets worden gegarandeerd.
Na twee dagen dus mijn derde toestel ontvangen en vol verwachting dus alles gaan uittesten.
Nu heb ik dit toestel dus 2 weken in gebruik en wat schets mijn verbazing? Het toestel werkt nu perfect. Alles is prima alleen de telefoon heb ik niet uitgeprobeerd omdat deze prima werkt via de autoradio.
Ik ben blij dat er personen zijn die wel een goede ervaring hebben met de 5200 anders was ik nooit gaan klagen bij de leverancier. Dus mensen alsnog bedankt want dankzij jullie heb ik nu ook een perfect werkend toestel.
Het blijkt dus nu we dat de eerste serie toch een mankement heeft met de stembesturing.
Ik raad de mensen aan die eveneens dit probleem hebben dat alsnog aan te kaarten bij de leverancier om het toestel om te wisselen.

Pluspunten

• Werkt snel
  • goede stembesturing

Minpunten

• geen

Laura 05-01-2017

Echte aanrader!

Geschreven voor: TomTom GO 5200

Dit product gisteren in huis gekregen, dezelfde avond meteen via onze Wifi laten updaten. Het gebruiksgemak is erg fijn, het meeste wijst zich vanzelf. Vandaag de gehele dag voor mijn werk op pad geweest. Het mooie heldere scherm werkt al erg fijn. De stembesturing werkt perfect, hij doet precies wat jij zegt wat hij moet doen. Zelfs om te bellen hoef je het scherm nog niet eens aan te raken, dit gaat allemaal op spraak. Op mijn route was een file hier leidde hij me netjes omheen.
Weet niet wat de personen van de eerste twee reviews hebben gedaan met hun tomtom 5200? Bij mij werkt hij uitstekend, echt n topproduct!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Super spraakbesturing
  • Veel opties/mogelijkheden

Minpunten

• Zeg t maar, ik weet t niet

Nico 26-12-2016

Prima apparaat

Geschreven voor: TomTom GO 5200

Via tomtom een aanbieding gehad om voor een prima prijs (229 euro) mijn go third edition van 2007 te vervangen voor een 5200 ivm einde ondersteuning, en gelijk toegeslagen.
Ik rijd er nu beroepsmatig een week mee en vind deze 5200 een uitkomst.
De hier voor vermelde slechte stembesturing kan ik me niet voorstellen.
De eerste opdrachten begreep ie niet, maar na een paar opgaves had ie het door.(zelflerend?)
Hij werkt nu perfect, alleen moet je voor elke opdracht wel weer even "hallo tomtom" zeggen en dan reageerd ie gelijk.
Uitzoomen, geluid hoger/ lager, parkeerplaatsen in de buurt van je eindbestemming, tankstation op je route,alles kan je met je stem uitvoeren en via het menu op t scherm zie je ook nog welke vragen je kan stellen.
Ik rij alle dagen met veel mensen in mijn auto en als je duidelijk spreekt filterd ie je stem er gewoon uit.
Route berekening gaat zeer snel en na expres verkeerd rijden wordt gelijk een andere route berekend.
Het beeld is goed ,het geluid is goed, updaten via wifi thuis (hij moet wel aan t stroom) werkt perfect.
Alle kaarten van de wereld, wat wil je nog meer.
Telefoneren ,sms en whatsapp lezen op t scherm, alles is mogelijk.
Vaste en mobiele flitsers worden allemaal aangegeven en kan je zelf doorgeven dmv een knop op,t scherm of via de bekende stembesturing.
Ik vind dit een top product en gebruik hem dagelijks door heel Nederland.

Dus... Een aanrader

Pluspunten

• Het totale plaatje

Minpunten

• Echt nog niet kunnen ontdekken

Joko 26-12-2016

Niets mis mee

Geschreven voor: TomTom GO 5200

Kan me niet vinden in de vorige reviews. Ik heb 'm een paar dagen en misschien heb ik al een nieuwere versie software, maar naar mijn stem luistert hij prima. Ook de gesproken opdrachten van Bram zijn duidelijk. Misschien is mijn mening een beetje gekleurd omdat ik de 5200 tegen een mooie prijs kreeg aangeboden omdat mijn vorige tomtom geen upgraden meer gaat krijgen. Ik ben in ieder geval heel tevreden.

Pluspunten

• Duidelijke stem
  • Goede software.
  • Goede prijs

Minpunten

• Handsfree bellen werkt niet met spraakopdracht.

Frank 18-12-2016

Waardeloze stembediening

Geschreven voor: TomTom GO 5200

Ik heb de 5200 enkele weken in bezit. Navigeren gaat redelijk goed maar waar ik deze voor gekocht heb, namelijk de stembesturing werkt waardeloos en is daardoor gevaarlijk. De stembesturing werkt bij het aanzetten maar valt daarna weer uit. Wanneer je een uitgesproken opdracht nogmaals wilt horen is dit niet mogelijk. De navigatie werkt op zich wel, maar ook de begeleidingsstem hapert vaak of geeft te laat de instructie. Deze problemen gemeld bij TomTom en hier werd bevestigd dat deze problemen bestaan maar dat er (nog) geen oplossing voor is. Je moet dus constant op de beeldscherm kijken wat natuurlijk afleid, Zeer Gevaarlijk. Wacht dus met de aanschaf van dit apparaat tot de problemen opgelost zijn. Dit apparaat is de hoge aanschafprijs absoluut niet waard. Weggegooid geld. Onbegrijpelijk dat TomTom een versie op de markt brengt dat zo slecht werkt. Men spreekt over een wifi update, maar vergeet niet dat je wel een accesspoint moet hebben anders kun je in de auto niet updaten. Meestal moet je het apparaat dus binnen in huis hebben om te updaten.

Pluspunten

• beeldscherm redelijk

Minpunten

• bediening stembesturing
  • begeleidingsstem
  • accu snel leeg

Jan 14-03-2017

Ik heb dit probleem met die tem ook gehad, en opnieuw downloaden enz bracht slechts tijdelijk een oplossing. Daarna ging ie weer in staking. De ondersteuning via tomtom reageerde zeer laattijdig en bracht geen oplossing, heb het toestel dan weer teruggestuurd naar de verkoper.
By the way, de hele wereld?? Was op Curacao, zogezegd gedekt, enkel de omtrek van het eiland was te zien, geen enkele weg. Gelukkig had ik nog een papieren kaart!

Pim62 21-12-2016

Ik heb, zoals u hier u hieronder kunt lezen, de zelfde problemen en mijn bericht naar Tomtom gestuurd, maar
die hebben de arrogantie om niets van zich te laten horen. Ik had het na problemen met mijn Start 25 al eerder voorgenomen om nooit meer een Tomtom aan te schaffen, maar heb mij toch weer door mijn vrouw laten overhalen en ik en zij ook heb er nu toch echt spijt van. Dit is echt een niet goed werkend en daardoor een levensgevaarlijk apparaat!

Frank 11-08-2017

ik ben met het bovenstaande eens. aanvullend het volgende :er is geen snelheid afhankelijke volume regeling. Het verschil tussen gesproken woord en signaltone is te groot. Er is geen keuze uit verschillende tonen.
mocht ik weer en ander navi system nodig hebben ga ik bij Garmin, Becker of anderen kijken als TomTom niet met en behoorlijke Update of Navi komt. ook het prijs/prestatie niveau is buiten proporties.

pim62 17-12-2016

Waardeloos apparaat voor veel te veel geld!

Geschreven voor: TomTom GO 5200

Het is een totaal ander apparaat dan de Tomtom One XL en Start 25, wat ook totaal niet doet wat het belooft. Bij mijn vorige systemen kreeg ik meldingen via de stem Van Bram (of iemand anders), wanneer ik af moest slaan, welke afslag bij op rotondes moest nemen en over hoeveel meter enz. enz.. Je zag duidelijk aan de pijl dat je vooruit ging met de rijrichting Noordwaarts. Wanneer je je bestemming bereikt had enz., maar bij dit systeem niets van dat alles. Ik heb alle instellingen verricht en nog weer opnieuw maar niets hoor. Je moet toch echt constant op je apparaat kijken waar je heen moet en dat maakt het rijden er absoluut niet veiliger op, nee zelfs heel onveilig. Ik zat bijna in de berm omdat ik echt goed moest kijken welke afslag ik moest hebben! De enigste meldingen die je hoort zijn; "Om zo laat bereikt u uw bestemming" en de waarschuwing na éérst een geluid " U nadert een roodlichtcamera. Dus u begrijpt, ik zal dit apparaat aan niemand aanbevelen of Tomtom moet snel met (goede!) oplossingen komen, die ik nergens kan vinden! De duurzaamheid kan ik niet vermelden daar ik hem nog maar een week in bezit heb.

Pluspunten

• Geluid.
  • Duidelijk beeld
  • Goede stevige afwerking

Minpunten

• Geen stemmeldingen.
  • Geen duidelijke route aanduiding.
  • Gevaarlijk apparaat.

Dude 22-11-2017

Volgens mij staat bij uw apparaat "gesproken instructies" uit. Even aanzetten, knopje naast volume-balk.