TomTom GO 5200 - Reviews

Kaarten
Wereldwijd
Resolutie
480 x 272 pixels

Beoordeling op basis van 10 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

7,6

Nico 26-12-2016

Prima apparaat

Via tomtom een aanbieding gehad om voor een prima prijs (229 euro) mijn go third edition van 2007 te vervangen voor een 5200 ivm einde ondersteuning, en gelijk toegeslagen.
Ik rijd er nu beroepsmatig een week mee en vind deze 5200 een uitkomst.
De hier voor vermelde slechte stembesturing kan ik me niet voorstellen.
De eerste opdrachten begreep ie niet, maar na een paar opgaves had ie het door.(zelflerend?)
Hij werkt nu perfect, alleen moet je voor elke opdracht wel weer even "hallo tomtom" zeggen en dan reageerd ie gelijk.
Uitzoomen, geluid hoger/ lager, parkeerplaatsen in de buurt van je eindbestemming, tankstation op je route,alles kan je met je stem uitvoeren en via het menu op t scherm zie je ook nog welke vragen je kan stellen.
Ik rij alle dagen met veel mensen in mijn auto en als je duidelijk spreekt filterd ie je stem er gewoon uit.
Route berekening gaat zeer snel en na expres verkeerd rijden wordt gelijk een andere route berekend.
Het beeld is goed ,het geluid is goed, updaten via wifi thuis (hij moet wel aan t stroom) werkt perfect.
Alle kaarten van de wereld, wat wil je nog meer.
Telefoneren ,sms en whatsapp lezen op t scherm, alles is mogelijk.
Vaste en mobiele flitsers worden allemaal aangegeven en kan je zelf doorgeven dmv een knop op,t scherm of via de bekende stembesturing.
Ik vind dit een top product en gebruik hem dagelijks door heel Nederland.

Dus... Een aanrader

Pluspunten

• Het totale plaatje

Minpunten

• Echt nog niet kunnen ontdekken

Frank 18-12-2016

Waardeloze stembediening

Ik heb de 5200 enkele weken in bezit. Navigeren gaat redelijk goed maar waar ik deze voor gekocht heb, namelijk de stembesturing werkt waardeloos en is daardoor gevaarlijk. De stembesturing werkt bij het aanzetten maar valt daarna weer uit. Wanneer je een uitgesproken opdracht nogmaals wilt horen is dit niet mogelijk. De navigatie werkt op zich wel, maar ook de begeleidingsstem hapert vaak of geeft te laat de instructie. Deze problemen gemeld bij TomTom en hier werd bevestigd dat deze problemen bestaan maar dat er (nog) geen oplossing voor is. Je moet dus constant op de beeldscherm kijken wat natuurlijk afleid, Zeer Gevaarlijk. Wacht dus met de aanschaf van dit apparaat tot de problemen opgelost zijn. Dit apparaat is de hoge aanschafprijs absoluut niet waard. Weggegooid geld. Onbegrijpelijk dat TomTom een versie op de markt brengt dat zo slecht werkt. Men spreekt over een wifi update, maar vergeet niet dat je wel een accesspoint moet hebben anders kun je in de auto niet updaten. Meestal moet je het apparaat dus binnen in huis hebben om te updaten.

Pluspunten

• beeldscherm redelijk

Minpunten

• bediening stembesturing
  • begeleidingsstem
  • accu snel leeg

Pim62 21-12-2016

Ik heb, zoals u hier u hieronder kunt lezen, de zelfde problemen en mijn bericht naar Tomtom gestuurd, maar
die hebben de arrogantie om niets van zich te laten horen. Ik had het na problemen met mijn Start 25 al eerder voorgenomen om nooit meer een Tomtom aan te schaffen, maar heb mij toch weer door mijn vrouw laten overhalen en ik en zij ook heb er nu toch echt spijt van. Dit is echt een niet goed werkend en daardoor een levensgevaarlijk apparaat!

Jan 14-03-2017

Ik heb dit probleem met die tem ook gehad, en opnieuw downloaden enz bracht slechts tijdelijk een oplossing. Daarna ging ie weer in staking. De ondersteuning via tomtom reageerde zeer laattijdig en bracht geen oplossing, heb het toestel dan weer teruggestuurd naar de verkoper.
By the way, de hele wereld?? Was op Curacao, zogezegd gedekt, enkel de omtrek van het eiland was te zien, geen enkele weg. Gelukkig had ik nog een papieren kaart!

Frank 11-08-2017

ik ben met het bovenstaande eens. aanvullend het volgende :er is geen snelheid afhankelijke volume regeling. Het verschil tussen gesproken woord en signaltone is te groot. Er is geen keuze uit verschillende tonen.
mocht ik weer en ander navi system nodig hebben ga ik bij Garmin, Becker of anderen kijken als TomTom niet met en behoorlijke Update of Navi komt. ook het prijs/prestatie niveau is buiten proporties.

pim62 17-12-2016

Waardeloos apparaat voor veel te veel geld!

Het is een totaal ander apparaat dan de Tomtom One XL en Start 25, wat ook totaal niet doet wat het belooft. Bij mijn vorige systemen kreeg ik meldingen via de stem Van Bram (of iemand anders), wanneer ik af moest slaan, welke afslag bij op rotondes moest nemen en over hoeveel meter enz. enz.. Je zag duidelijk aan de pijl dat je vooruit ging met de rijrichting Noordwaarts. Wanneer je je bestemming bereikt had enz., maar bij dit systeem niets van dat alles. Ik heb alle instellingen verricht en nog weer opnieuw maar niets hoor. Je moet toch echt constant op je apparaat kijken waar je heen moet en dat maakt het rijden er absoluut niet veiliger op, nee zelfs heel onveilig. Ik zat bijna in de berm omdat ik echt goed moest kijken welke afslag ik moest hebben! De enigste meldingen die je hoort zijn; "Om zo laat bereikt u uw bestemming" en de waarschuwing na éérst een geluid " U nadert een roodlichtcamera. Dus u begrijpt, ik zal dit apparaat aan niemand aanbevelen of Tomtom moet snel met (goede!) oplossingen komen, die ik nergens kan vinden! De duurzaamheid kan ik niet vermelden daar ik hem nog maar een week in bezit heb.

Pluspunten

• Geluid.
  • Duidelijk beeld
  • Goede stevige afwerking

Minpunten

• Geen stemmeldingen.
  • Geen duidelijke route aanduiding.
  • Gevaarlijk apparaat.

Dude 22-11-2017

Volgens mij staat bij uw apparaat "gesproken instructies" uit. Even aanzetten, knopje naast volume-balk.

Arie 24-03-2017

Prima aankoop!

Zeer makkelijk te installeren, snelle starter en zeer overzichtelijk!
helaas was Trafic niet beschikbaar, maar 1 telefoontje naar TomTom was voldoende dit euvel te verhelpen.
ideaal is natuurlijk de updates via Wifi!

Pluspunten

• zeer makkelijk in gebruik te nemen
  • zeer duidelijke informatie

Minpunten

• niet echt goedkoop

frank1955 13-01-2017

Nu een perfecte aankoop

Update review Frank.
Nadat mijn Tomtom 5200 door de leverancier was omgeruild voor een nieuwe was het probleem nog steeds hetzelfde. Dus wederom contact opgenomen met de leverancier. Nu zou het toestel nog eenmaal worden omgeruild voor een nieuw toestel echter dit toestel zou van een nieuwe productielijn zijn. Er kon echter niets worden gegarandeerd.
Na twee dagen dus mijn derde toestel ontvangen en vol verwachting dus alles gaan uittesten.
Nu heb ik dit toestel dus 2 weken in gebruik en wat schets mijn verbazing? Het toestel werkt nu perfect. Alles is prima alleen de telefoon heb ik niet uitgeprobeerd omdat deze prima werkt via de autoradio.
Ik ben blij dat er personen zijn die wel een goede ervaring hebben met de 5200 anders was ik nooit gaan klagen bij de leverancier. Dus mensen alsnog bedankt want dankzij jullie heb ik nu ook een perfect werkend toestel.
Het blijkt dus nu we dat de eerste serie toch een mankement heeft met de stembesturing.
Ik raad de mensen aan die eveneens dit probleem hebben dat alsnog aan te kaarten bij de leverancier om het toestel om te wisselen.

Pluspunten

• Werkt snel
  • goede stembesturing

Laura 05-01-2017

Echte aanrader!

Dit product gisteren in huis gekregen, dezelfde avond meteen via onze Wifi laten updaten. Het gebruiksgemak is erg fijn, het meeste wijst zich vanzelf. Vandaag de gehele dag voor mijn werk op pad geweest. Het mooie heldere scherm werkt al erg fijn. De stembesturing werkt perfect, hij doet precies wat jij zegt wat hij moet doen. Zelfs om te bellen hoef je het scherm nog niet eens aan te raken, dit gaat allemaal op spraak. Op mijn route was een file hier leidde hij me netjes omheen.
Weet niet wat de personen van de eerste twee reviews hebben gedaan met hun tomtom 5200? Bij mij werkt hij uitstekend, echt n topproduct!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Super spraakbesturing
  • Veel opties/mogelijkheden

Minpunten

• Zeg t maar, ik weet t niet

Martijn 12-08-2017

Fraaie navigatie topper

Topper van een navigatie natuurlijk met kaarten van de hele wereld en levenslange updates via WiFi, dus je hoeft hem niet meer aan de computer te hangen voor nieuwe kaarten. Deze Go 5200 heeft een ingebouwde simkaart waarmee verkeersinformatie (en mobiele flitsers!) automatisch en gratis worden getoond in welk land je ook bent. Ook heerlijk om hier voor geen smartphone te hoeven koppelen. Deze duurdere 5200 serie (overigens gelijk aan de 520 zonder simkaart) heeft ook de magnetische bevestiging en dat werkt super. De stroomaansluiting blijft handig in de houder zitten en je klikt je TomTom in no-time aan- en van de houder. Enkele seconden later ontvang je vervolgens verkeersinformatie op de ingestelde route.

Ja 299,- euro is veel geld, maar ik ben al twee keer gewaarschuwd voor een mobiele flitser en dit systeem verdient zichzelf dus snel terug. Daarnaast krijg je er nu een Philips Airfryer bij (aug-17) twv 149,- euro en die kan ik goed gebruiken! Om het helemaal mooi te maken krijg je momenteel ook nog eens gratis 2 jaar lang TomTom extra care plus waarmee de navigatie is verzekerd tegen schade en diefstal. Aanmelden voor Extra Care lukte me niet online, maar met een telefoontje naar Tomtom was dit snel geregeld. Wel direct aanvragen, moet namelijk binnen zoveel dagen. Al met al een prima deal bij Wehkamp lijkt me! Ik kan je dit systeem dan ook van harte aanbevelen.

Ps. Ik zie de Philips Airfyer er niet meer bij staan bij Wehkamp maar de actie staat nog wel online en lijkt te lopen tot eind aug-17. Kunt het altijd nog proberen, nee heb je👍Zie tomtomairfryeractie

Pluspunten

• Lifetime wereldkaarten
  • Wifi voor kaartupdated
  • Ingebouwde simkaart voor Traffic

Minpunten

• Resolutie scherm
  • Cursor soms iets te traag

Erik 02-08-2017

Top navigatie, updates installeren en alles werkt!

Topper van een navigatie natuurlijk met kaarten van de hele wereld en levenslange updates via WiFi, dus je hoeft hem niet meer aan de computer te hangen voor nieuwe kaarten. Deze Go 5200 heeft een ingebouwde simkaart waarmee verkeersinformatie (en mobiele flitsers!) automatisch en gratis worden getoond in welk land je ook bent! Ook heerlijk om hier voor geen smartphone te hoeven koppelen. Deze duurdere 5200 serie (overigens gelijk aan de 520 zonder simkaart) heeft ook de magnetische bevestiging en dat werkt super. De stroomaansluiting blijft handig in de houder zitten en je klikt je TomTom in no-time aan- en van de houder. Enkele seconden later ontvang je vervolgens verkeersinformatie op de ingestelde route. Ja 299,- euro is veel geld, maar ik ben al twee keer gewaarschuwd voor een mobiele flitser en dit systeem verdient zichzelf dus snel terug. Daarnaast krijg je er nu een Philips Airfryer bij (aug-17) twv 149,- euro en die kan ik goed gebruiken! Om het helemaal mooi te maken krijg je momenteel ook nog eens gratis 2 jaar lang TomTom extra care plus waarmee de navigatie is verzekerd tegen schade en diefstal. Al met al een prima deal bij Wehkamp lijkt me! Ik kan je dit systeem dan ook van harte aanbevelen.

Pluspunten

• Updates via WiFi
  • Ingebouwde Sim voor traffic+flitsers
  • Wereldkaarten met Lifitime updates
  • Lifetime Traffic
  • Perfecte magnetische houder

Minpunten

• Prijs hoor (tenzij Wehkamp deal (aug-17)
  • Schermresolutie laag

John Orie 08-07-2017

Prima tomtom navigatie go 5200 met simkaart kan niet beter

Super product werkt prima echt een 9 waart toppie geen computer updaten via wifi en de rest gaat via de ingebouwde simkaart kan niet makkelijker.

Pluspunten

• Werkt echt simpel
  • En een lekker groot scherm
  • Het geluid is met de telefoon goed te verstaan

Minpunten

• Nog niet kunnen vinden

Joko 26-12-2016

Niets mis mee

Kan me niet vinden in de vorige reviews. Ik heb 'm een paar dagen en misschien heb ik al een nieuwere versie software, maar naar mijn stem luistert hij prima. Ook de gesproken opdrachten van Bram zijn duidelijk. Misschien is mijn mening een beetje gekleurd omdat ik de 5200 tegen een mooie prijs kreeg aangeboden omdat mijn vorige tomtom geen upgraden meer gaat krijgen. Ik ben in ieder geval heel tevreden.

Pluspunten

• Duidelijke stem
  • Goede software.
  • Goede prijs

Minpunten

• Handsfree bellen werkt niet met spraakopdracht.