De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom GO 520 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,3

Bert 24-06-2023
  • Product gekregen

Reageert snel, maar onmogelijk te updaten

Geschreven voor: TomTom GO 520

Qua gebruiksgemak prima, reageert snel tijdens het invoeren en de gps is nauwkeurig. Updaten is hem helaas niet geworden bij mij. De TomTom schiet gaat na zijn eerste herstart in een loop en komt daar niet meer uit, hij blijft zolang die stroom krijgt continu herstarten, om de 5 seconden telkens weer. Heel vervelend, een reset via het apparaat of aangesloten via de computer is niet mogelijk omdat de TomTom weer afsluit voordat hij aan de reset begint. Reset en updaten is dus onmogelijk geworden, hopeloos. Dit mag echt niet gebeuren bij een dergelijke prijsklasse, zonde.
Kortom: heb je geld teveel en vind je het niet erg om na een half jaar al met oude kaarten rond te rijden, dan is dit een goede keus!

Pluspunten

Minpunten

• kan niet updaten en dus onbruikbaar

ramp-navigatiesysteem 04-06-2019

updaten is een ramp

Geschreven voor: TomTom GO 520

Het is mijn tweede TOMTOM. Omdat de vorige geen updates meer leverde moest ik noodgedwongen overstappen op deze. Ook bij de vorige TOMTOM was het updaten al een ramp. Ik had mij nog zo voorgenomen nooit meer een TOMTOM aan te schaffen en ben er met mijn domme kop toch weer ingetrapt.

Pluspunten

• helder scherm

Minpunten

• updates

Arnold 10-08-2018

Fantastische toestel

Geschreven voor: TomTom GO 520

Ik had nog een TomTom Go 500, die ik 3 weken geleden heb vervangen door een TomTom 520, en natuurlijk direct een aantal keren geprobeerd op voor ons bekende routes.
Allereerst het aanzetten van deze TomTom, en deze gaat vlekken loos door het menu heen, en pakt ook onmiddellijk de wifi.
Daarna geeft die een update aan, en dat duurt ongeveer anderhalf uur tot dat deze klaar is voor gebruik.
Het instellen voor adressen is even anders dan dat je gewend bent, bij het adres moet je meteen het nummer van het huis invullen, en wordt onmiddellijk opgeslagen, de route die het volgt is direct goed en er wordt dus ook niet omgereden, in tegenstelling voor wat ik hier heb gelezen.
connectie met de telefoon is een fluitje van een cent, en werkt zoals het hoor, het geluid hiervoor kan een beetje beter. maar is prima,
De voetstuk voor aan het ruit vast te zetten is uitstekend, en nog belangrijker wat ik niet hier lees, is dat het beeldscherm uitstekend te zien is, ook als de zon erop schijnt, zeer helder beeld, wat voor mij erg belangrijk is.
Alleen de stembesturing moet je echt even de tijd voor nemen, het is even oefenen,
Kortom een goed apparaat, voor een redelijke prijs

Pluspunten

• Snel en soepel te installeren
  • Mobiele telefoon is snel gekoppeld
  • Beeld is zeer goed te zien
  • Voetstuk zit goed vast aan het ruit
  • Accu duur is heel goed

Minpunten

• Stem besturing is lastig

Nijmegenaar64 07-05-2018

verkeerde routes

Geschreven voor: TomTom GO 520

Ik woon in Nijmegen en tot nu toe klopt er helemaal niets van. Nagenoeg elke route is fout en kan echt veel korter. Ik begrijp hier echt niets van. Laatst naar Slijk-Ewijk gereden. Ook die route klopte van geen kant. Ik heb zeker 15 km omgereden, puur omdat ik dacht: laat ik de route van TT volgen.

Minpunten

• routes kloppen echt heel vaak NIET.
  • moeilijk in te toetsen 'toetsenbord'
  • Lukt het best als je een vinger bevochtigd

Hilko75 24-08-2017

Problemen met connectiviteit

Geschreven voor: TomTom GO 520

Ik heb de tomtom 520 go nu aan maand of 3.
Over het algemeen is dit een prima toestel, enkel heb ik wekelijks problemen met de koppeling van mijn telefoon en de tomtom. Hierdoor heb ik steeds geen live traffic. De tom tom werkt prima, maar kocht hem toch vooral voor de live traffic.
Het opnieuw kopellen met de telefoon via usb heb ik al verschillende keren uitgevoerd,maar het blijft een terugkerend probleem.
Jammer!

Officiele reactie van TomTom 01-09-2017

Goed om te horen dat u over het algemeen tevreden bent. Wat betreft de bluetooth problemen, misschien kunt u eens een herstelmodus uitproberen: https://nl.support.tomtom.com/app/answers/minor_detail/a_id/1899/

Ervaart u de problemen ook wanneer u een andere telefoon gebruikt? Zo niet, dan kan het probleem eventueel ook bij de telefoon liggen.

Telefonische ondersteuning nodig? Dat kan! Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 uur en 17:30 uur, op 020 850 1007.

- Rogier, TomTom

BartC1 27-05-2017

Perfect!

Geschreven voor: TomTom GO 520

Het is een prima navigatie systeem. Zelfs wegwerkzaamheden update hij vrij snel. Het scherm is vrij helder en opvallend. Hij dimt als het donker wordt. Het enige nadeel wat ik ervaar;
Als ik hem wil updaten, hij aan de lader gekoppeld moet worden. Updates zijn vrij snel beschikbaar en makkelijk te installeren. Ook de stembesturing werkt prima. Als je het navigatie systeem wilt bevestigen aan het dashboard of op het raam is het vrij simpel.
Doormiddel van de magnetische koppeling is hij in een beweging eraan of eraf.
Kortom,
Een prima navigatie systeem!

Pluspunten

• Prima scherm
  • Perfecte grote
  • Snel en dynamisch
  • koppelbaar aan telefoon
  • Koppelbaar aan ''my drive''

Minpunten

• Moet aan lader om automatisch te updaten

Officiele reactie van TomTom 01-09-2017

Mooi dat u zo tevreden bent met de GO 520! Het laden tijdens het updaten raden wij inderdaad aan. Dit is voor de veiligheid; zo kan de stroom niet wegvallen tijden het updaten, wat de TomTom-software kan beschadigen.

- Rogier van TomTom

Bas 19-10-2016

Tevreden!

Geschreven voor: TomTom GO 520

Sinds 4 dagen in bezit, komende van de TomTom XL.
Eerste ervaringen uitstekend, doet wat het beloofd en simpel in gebruik, overzichtelijke rijweergave.
Updaten via WiFi is simpel, en de verbinding met de telefoon via bluetooth en de MyDrive app is snel gemaakt. Ook het handsfree bellen werkt naar behoren.
De actieve houder plakt prima aan het raam en laad goed op, maar heb een brodit clip in mijn auto en de oplader mbv een speciaal opzetstuk hierop gemonteerd.