TomTom START 62

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom START 62 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

K*****@h********** 08-02-2023

Geen waarschuwing bij flitsers

Geschreven voor: TomTom Start 62

Tomtom start 62 aangeschaft goed groot scherm makkelijk bedienbaar .
Alleen 1 probleem ik krijg het niet voorelkaar om bij de flitspalen de waarschuwings geluiden er bij te zetten.
Heeft iemand er ook problemen mee ?

Pluspunten

• Goed
  • Goed

Minpunten

• Geen meldingen

charlie blauwvinger 15-03-2020

prima hulpmiddel

Geschreven voor: TomTom START 62

Was aanvankelijk niet tevreden met deze Tom. Leek eigen wil te hebben: viel soms opeens uit. Ben er nu achter dat de aansluiting van het snoertje op de achterzijde niet goed is. Bij weigering helpt het wanneer het snoertje beetje bewogen wordt. Dan doet ie het perfect!

Lodewijk 29-01-2020

duidelijk scherm zonder te veel toeters en bellen

Geschreven voor: TomTom START 62

mijn oude tomtom xl was niet meet te updaten en dus deze gekocht bij de anwb met 3 maanden flitser incl.
nu heb ik voor 32 een flitser gekocht en is reeds afgeschreven en de factuur reeds ontvangen maar nog steed geen flitser die ik kan downloaden na 2 dagen .
jammer dit

Pluspunten

• groot en duidelijk beeld
  • weinig toeters en bellen voor een aow er

Minpunten

• updaten van de fltser duurt te lang
  • hoekig stekkertje wat lastig insteken is

charlie blauwvinger 26-11-2019

toch wel goede tom

Geschreven voor: TomTom START 62

Enige tijd geleden review geschreven over de Tom 62. Beviel me helemaal niet. nu blijkt dat de problemen waren toe te schrijven aan slecht contact bij stroomkabel. Nu doet ie het naar behoren, prima zelfs!

charlieblauwvinger 07-08-2019

wat een tegenvaller!

Geschreven voor: TomTom START 62

in maart 2018 nieuwe tomtom gekocht omdat de xxl niet meer te updaten was. de 62 gekocht. aanvankelijk goede ervaringen, maar de laatste paar maand is hij moeilijk aan de praat te krijgen. meldt lege accu er doet vervolgens NIETS . wel aangesloten op aansteker natuurlijk. af en toe doet ie het weer, maar hij kiest zelf de tijden van aktiviteit.

Pluspunten

• mooi groot scherm

Minpunten

• gaat niet aan

de Haan 30-05-2019

Pech, ik gebruik Linux

Geschreven voor: TomTom START 62

Als gewone gebruiker van A naar B dacht ik een gebruiksvriendelijk Tom Tom gekocht te hebben tot ik erachter kwam dat TomTom Linux niet ondersteund. Kaarten opladen zal, als het mogelijk is, een hele toer worden.

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid
  • Instellingen
  • Bediening

Minpunten

• Kaart opladen niet mogelijk met Linux
  • Geen vermelding dat Linux niet ondersteund word!!!
  • Tomtom loshalen van bevestiging

TomTom Start 62 15-05-2019

Gemakkelijk, zonder toeters en bellen maar...............

Geschreven voor: TomTom Start 62

TomTom start 62 gekocht ter vervanging van mijn oude die had geen Life Time Maps.
Installatie verliep gemakkelijk en er waren al updates beschikbaar. Tot mijn stomme verbazing gaf het systeem aan dat ik niet genoeg geheugen had om dit uit te voeren. Gloednieuw!
Helpdesk TomTom: een geheugenkaart kopen. De ANWB, waar ik het product had gekocht belde ook met de helpdesk. Kreeg de ANWB een gratis geheugenkaart.

Roel 13-05-2018

Groot Scherm

Geschreven voor: TomTom START 62

De TomTom Start 62, een aardig speeltje voor een naar mijn mening “te hoge prijs”.

Niet veel mogelijkheden wat instellen betreft, het geluid is maar matig.
Ook het vertrouwde menu (Beeld) van TT is niet meer.
Opstarten duurt zeer lang.
Onze oude TT XL Live uit 2010 is vele malen sneller en prettiger, maar wordt helaas niet meer ondersteund, zo ook de nog oudere GO 910, jammer !!. daar zit je dan met 2 top apparaten die best nog een tijdje mee konden gaan.
Nou is niet alles negatief aan de Start 62, een mooi groot en helder beeld waar wij hem ook voor hebben gekocht.
Voor de niet veel eisende gebruiker is hij makkelijk en eenvoudig voor je van A naar B te brengen.
Niet te vergeten, er zou voor die prijs ook een thuislader bij geleverd kunnen worden zodat je niet steeds aan de PC/Laptop hoeft in verband met korte accu duur.

Bieleman 05-11-2017

Groot helder scherm, zeer goede ontvangst, zelfs binnenshuis

Geschreven voor: TomTom Start 62

Na goede ervaring met de eerste versie van Start62 nu de tweede verbeterde versie gekocht. Start na volledige uitschakeling vlot op (50 seconden) en in stand-by-stand slechts 2 seconden.
De routeaanwijzingen zijn duidelijk. Het verkrijgen van gratis lifetime kaartupdates is een pré.
Het scherm is mooi helder en de aanraakgevoeligheid redelijk.
Meegeleverde TMC-ontvanger voor verkeersinformatie die prima werkt.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Helder display
  • Snelle opstart
  • Lifetime gratis kaartupdates en TMC-ontvanger
  • Stevige behuizing

B. 19-07-2017

Scherp beeld, goed geluid

Geschreven voor: TomTom Start 62

6 inch = 15 cm scherm, da's behoorlijk. Scherp beeld. Goed geluid. Wel erg kort op eigen accu (slechts 1 uur), maar ja, mijn huidige/oude heb ik toch ook altijd via de sigarettenaansteker..

Officiele reactie van TomTom 01-09-2017

Mooi dat u blij bent met het beeld. De accu houdt het inderdaad niet heel lang uit zonder aangekoppeld te zijn. Het toestel is dan ook ontworpen om gebruikt te worden met de stroomtoevoer vanuit de auto. De accu is er enkel zodat u bijvoorbeeld thuis al even een route kunt inplannen.

- Rogier, TomTom