TomTom VIA 52 - Reviews

Beoordeling op basis van 4 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

5,8

Jaap 07-05-2017 Product half jaar of langer in bezit

Onhandig ding

Volstrekt onlogische menustructuur . Stembesturing werkt uitermate slecht, begrijpt de instructies niet, hoe duidelijk je ook spreekt.
Tomtom is heel behulpzaam geweest en ik heb zelfs een nieuwe via52 gekregen omdat het eerste exemplaar ook nog eens regelmatig helemaal de weg kwijt was of zomaar op zwart ging.
Nieuwe exemplaar werkt beter maar de stembesturing is nog even hopeloos.
Dit is mijn vierde tomtom omdat ik er tot voor de via 52 super tevreden was.
Helaas is mijn vertrouwen in tomtom door deze aankoop danig minder geworden. Jammer.

Pluspunten

• Livetime updates

Minpunten

• Menustructuur
  • Bediening
  • Stembesturing

Officiele reactie van TomTom 29-06-2017

Beste Jaap, wat vervelend dat u teleurgesteld bent in de stembesturing. Ik zou adviseren contact met ons op te nemen, maar ik lees dat u dit al heeft gedaan. De werking van de stembestuing is helaas verschillend van persoon tot persoon. Ik hoop dat u in ieder geval toch nog profijt heeft van de navigeerfunctie, het spijt mij dat de stembesturing voor u niet goed werkt.

gerrit 03-02-2017 Product paar dagen in bezit

snel maar werkt anders als vorige versie,s

was in het bezit van een go 825 die toch af en toe vreemd deed,nu kwam er een leuke aanbiedng en ik kocht de via52.
nou die is met een seconde opgestart en vind gelijk het gps signaal.maar de bediening vind ik vreselijk,het makkelijke menu is compleet vervangen je herkend heelemaal niet meer dat je een tomtom heb.poi toevoegen gaat zeer omslagtig.de poi,s kan je ook niet meer op je kaart zien,
ik zou volgende keer eerst opletten voor ik weer een tomtom koopt

Pluspunten

• start snel op
  • gps vind hij gelijk

Minpunten

• het vreemde menu
  • geen poi meer te zien op de kaart

Officiele reactie van TomTom 01-05-2017

Hoi Gerrit, jammer dat je die nieuwe Via 52 minder gebruiksvriendelijke vind, gelukkig heb ik goed nieuws we hebben vorige week een nieuwe software update versie 17.1 uitgebracht voor onder andere de Via 52 waarop het nu mogelijk is om je POI's op de kaart te zien. Op www.tomtom.com/6134 staat uitgelegd hoe je de software kan bijwerken op je Via 52

Officiele reactie van TomTom 01-05-2017

Hoi Gerrit, jammer dat je de nieuwe Via 52 minder gebruiksvriendelijk vindt, gelukkig heb ik goed nieuws! We hebben vorige week een nieuwe software update versie 17.1 uitgebracht, voor onder andere de Via 52 waardoor het nu mogelijk is om je POIs op de kaart te zien. Op www.tomtom.com/6134 staat uitgelegd hoe je de software kan bijwerken op je Via 52

greko 17-05-2017

beste tomtom.
dit is mijn produkt.
S/N:
ES7256A00593
Model:
VIA 52

de update staat erop.zie nu de benzinepompen in de statusbalk niets op de kaart.
wat jammer dat tomtom van een eenvoudig te bedienen nav systeem er een onbegrijpelijk iets van heeft gemaakt. mijn faforieten krijg ik niet meer terug enz enz,heel jammer dit en het lijkt weinig maar dit is weggegooid geld.

mvg gerrit

juli2017 14-07-2017 Product paar dagen in bezit

5 inch scherm, erg duidelijk ,, makkelijk in gebruik

gekocht voor het grotere scherm, altijd nieuwe gratis kaarten voor tomtom, lifetime trafftc, handsfree bellen

Pluspunten

• groot scherm
  • makkelijk in gebruik
  • handsfree bellen
  • gratis wegenkaarten
  • verkeersinfo

Hannie 25-06-2017 Product paar maanden in bezit

Verjkeerde keus

Had goede ervaring met Go 630. Het VIA 52 scherm is alleen redelijk duidelijk als het donker is. Met breed zwart klitteband een omlijstig gefreubeld zodat er minder lichtinval is maar dan nog slecht. Bij spraakbesturing wordt ik niet verstaan in tegenstelling tot de TomTom Go630. Ik moet dan ook eerst de straatnaam opgeven. Dat is voor zo'n apparaat ook niet te doen. Je hebt er niets aan. Ik spreek trouwens beschaafd nederlands. Ik kan me niet voorstellen dat het apparaat ooit getest en goedbevonden is. Jammer, ik zou hem graag willen omruilen voor TomTom Go 5200 met bijbetaling voor meerprijs natuurlijk, maar ik heb hem al een tijdje. Ik dacht TomTom altijd goed maar helaas.Hij moet zo snel mogelijk van de markt gehaald worden vind ik. Je dupeert er echt klanten mee!!

Minpunten

• Scherm zeer slecht
  • Spraakbesturing zeer slecht, heb je niets aan
  • Start langzaam op

Willy 31-08-2017

Ook ik vond het scherm te reflekterend in begin maar daarvoor heb ik een anti-reflecterende folie gekocht van een iPad en dat op maat geknipt en er op geplakt en dat werkt perfect.