TomTom VIA 52

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom VIA 52 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,1

Willembokst 10-11-2019

Prestaties lopen terug na nog geen jaar gebruik

Geschreven voor: TomTom VIA 52

In eerste instantie had ik een wat problematische verbinding van de via 52 met mijn Windows Phone en er was geen app voor windows. Nadat deze is vervangen door een IPhone is dat probleem opgelost.
Maar de laatste tijd het opstarten bijna 5 minuten. De accu is altijd leeg, dus moet eerst de auto starten voordat ik met inloggen kan beginnen. Ondertussen heb ik de bestemming ingegeven op mijn iPhone in MyDrive en verzonden naar het systeem.
De TomTom heeft dan al aangegeven dat hij verbonden is met de hotspot van de telefoon. Maar de opgegeven bestemming komt niet binnen, pas na 5 of 6 opnieuw verzenden van de bestemming komt deze door. Als het een keer is opgestart werkt het verder goed en worden de files op tijd gemeld. Wel heb ik geconstateerd dat op veel plaatsen de aangegeven maximale snelheid niet juist wordt opgegeven. Tot nog meestal te laag dus geen echt probleem .

Pluspunten

• Navigatie
  • MyDrive bediening

Minpunten

• Menu is omslachtig
  • Te vaak klikken voor omrijroute, gevaarlijk, boete

Ben 22-05-2019

Constante bron van irritatie.

Geschreven voor: TomTom VIA 52

Van het begin af aan problemen. Apparaat start heel traag op. MyDrive Connect, waarmee je updates moet installeren, geeft steeds foutmeldingen ("geen internetverbinding", terwijl die er wel is). Na verloop van tijd begint het apparaat steeds vaker over te springen van de rijweergave op een zwart scherm met een geschreven routebeschrijving. Door even het scherm aan te raken ga je weer terug naar de rijweergave, maar op een gegeven moment moet dat om de 10 seconden, wat tot gevaarlijke situaties leidt.
Belabberde service van TomTom. Op website wordt gesproken over telefonische ondersteuning, alleen is nergens een nummer te vinden. Als ik probleem uiteindelijk via MyDrive Connect kan melden moet ik een week wachten op een reactie. Die is dat ik een filmpje moet maken van het probleem. Onder het rijden! Als ik daarover klaag krijg ik het advies om het hele apparaat terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Dat doe ik, maar nu werkt mijn account niet meer, waardoor ik het ook niet meer kan updaten. Schandalige service!

Minpunten

• rijwegweergave verdwijnt voortdurend
  • erg onduidelijke structuur My Drive Connect,
  • constant foutmeldingen bij My Drive Connect
  • onlogische navigatiestructuur
  • geen telefonische ondersteuning

Erik Dutoit 08-10-2018

Prijs/kwaliteit-verhouding is zeer behoorlijk.

Geschreven voor: TomTom VIA 52

De GPS werkt uitstekend, tenminste zolang hij op de 'voeding' aangesloten is.
Ik erger mij blauw aan 2 zaken :
- de 'accuduur' is zo goed als onbestaande. Zit daar wel een accu in ??
- ondanks nog recent updaten : op heel veel plaatsen is de snelheidslimiet niet correct aangegeven : TomTom geeft 70km/h als maximum, daar waar de borden lans de weg een maximum van 50km/h aanduiden. Heel frustrerend..
'Updaten' lijkt me een zeer relatief begrip te zijn ...
Ben terughoudend om dit product daarom aan te bevelen,

Erik 02-09-2018

Vervanger voor Tomtomvia 125

Geschreven voor: TomTom VIA 52

Heb de via 52 gekocht als vervanger van de via 125. Als je de Via 125 gewend bent valt de bediening tegen. Daar is op zich nog wel aan te wennen. Wat niet went is 2 minuten opstarttijd als je ook via internet hotspot verbinding maak met Internet via een mobiel. Zonder internet verbinding, nodig voor actuele informatie over files, is de opstartijd 1.40 minuten. Nog best lang. Vanaf standby is dit veel sneller naar als je hem 's-avonds op standby zet is die 's-ochtends leeg. Ook functioneel kan deze veel minder. De POI funtionaliteit is belabbert. Bijvoorbeeld uitzichtpunten aanzetten zodat ze opvallen op de kaart als je een bepaalde route rijdt kan niet meer. Er is geen lijst meer waaruit je poi's kunt selecteren om ze aan te zetten. Ze zitten nog wel in het kaartmateriaal maar zijn niet toegankelijk gemaakt.
Miskoop.

Pluspunten

• Goed geluid

Minpunten

• Traag bij opstarten
  • Geen POI selectie
  • Geen routeplanning vooraf van A naar B

Eddy de Ruijter 19-01-2018

scherm matig en afslagen onduidelijk

Geschreven voor: TomTom VIA 52

Het scherm moet je kantelen omdat anders het beeld anders vaag wordt. De bestemming is door de witte letters moeilijk zo niet te lezen. Concreet het scherm is lastig leesbaar zeker als het een zonnige dag is.
Jammer dat de cursor in dezelfde kleur als de weg wordt weergegeven.
Op de rijbaanbegeleiding mis ik de blauwe borden van de bewegwijzering. Verder is het merkwaardig dat de tussengelegen afslagen niet genoemd worden. De grijze afslag kun je overslaan maar je hebt onvoldoende zicht waar je bent.
Mijn TomTom Start vond ik veel duidelijker.
Natuurlijk zijn de mogelijkheden van de Via groter dan van de Start maar die heb je niet allemaal nodig.
Om bij de instellingen te komen moet je onder het rijden veel te veel handelingen doen.

Pluspunten

• mogelijkheden

Minpunten

• bewegwijzering mis blauwe borden
  • onleesbaar scherm bij zonlicht
  • witte letters
  • cursor in zelfde kleur
  • zoeken naar aansluiting

juli2017 14-07-2017

5 inch scherm, erg duidelijk ,, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: TomTom VIA 52

gekocht voor het grotere scherm, altijd nieuwe gratis kaarten voor tomtom, lifetime trafftc, handsfree bellen

Pluspunten

• groot scherm
  • makkelijk in gebruik
  • handsfree bellen
  • gratis wegenkaarten
  • verkeersinfo

Hannie 25-06-2017

Verjkeerde keus

Geschreven voor: TomTom VIA 52

Had goede ervaring met Go 630. Het VIA 52 scherm is alleen redelijk duidelijk als het donker is. Met breed zwart klitteband een omlijstig gefreubeld zodat er minder lichtinval is maar dan nog slecht. Bij spraakbesturing wordt ik niet verstaan in tegenstelling tot de TomTom Go630. Ik moet dan ook eerst de straatnaam opgeven. Dat is voor zo'n apparaat ook niet te doen. Je hebt er niets aan. Ik spreek trouwens beschaafd nederlands. Ik kan me niet voorstellen dat het apparaat ooit getest en goedbevonden is. Jammer, ik zou hem graag willen omruilen voor TomTom Go 5200 met bijbetaling voor meerprijs natuurlijk, maar ik heb hem al een tijdje. Ik dacht TomTom altijd goed maar helaas.Hij moet zo snel mogelijk van de markt gehaald worden vind ik. Je dupeert er echt klanten mee!!

Minpunten

• Scherm zeer slecht
  • Spraakbesturing zeer slecht, heb je niets aan
  • Start langzaam op

Willy 31-08-2017

Ook ik vond het scherm te reflekterend in begin maar daarvoor heb ik een anti-reflecterende folie gekocht van een iPad en dat op maat geknipt en er op geplakt en dat werkt perfect.

Jaap 07-05-2017

Onhandig ding

Geschreven voor: TomTom VIA 52

Volstrekt onlogische menustructuur . Stembesturing werkt uitermate slecht, begrijpt de instructies niet, hoe duidelijk je ook spreekt.
Tomtom is heel behulpzaam geweest en ik heb zelfs een nieuwe via52 gekregen omdat het eerste exemplaar ook nog eens regelmatig helemaal de weg kwijt was of zomaar op zwart ging.
Nieuwe exemplaar werkt beter maar de stembesturing is nog even hopeloos.
Dit is mijn vierde tomtom omdat ik er tot voor de via 52 super tevreden was.
Helaas is mijn vertrouwen in tomtom door deze aankoop danig minder geworden. Jammer.

Pluspunten

• Livetime updates

Minpunten

• Menustructuur
  • Bediening
  • Stembesturing

Officiele reactie van TomTom 29-06-2017

Beste Jaap, wat vervelend dat u teleurgesteld bent in de stembesturing. Ik zou adviseren contact met ons op te nemen, maar ik lees dat u dit al heeft gedaan. De werking van de stembestuing is helaas verschillend van persoon tot persoon. Ik hoop dat u in ieder geval toch nog profijt heeft van de navigeerfunctie, het spijt mij dat de stembesturing voor u niet goed werkt.

gerrit 03-02-2017

snel maar werkt anders als vorige versie,s

Geschreven voor: TomTom VIA 52

was in het bezit van een go 825 die toch af en toe vreemd deed,nu kwam er een leuke aanbiedng en ik kocht de via52.
nou die is met een seconde opgestart en vind gelijk het gps signaal.maar de bediening vind ik vreselijk,het makkelijke menu is compleet vervangen je herkend heelemaal niet meer dat je een tomtom heb.poi toevoegen gaat zeer omslagtig.de poi,s kan je ook niet meer op je kaart zien,
ik zou volgende keer eerst opletten voor ik weer een tomtom koopt

Pluspunten

• start snel op
  • gps vind hij gelijk

Minpunten

• het vreemde menu
  • geen poi meer te zien op de kaart

Officiele reactie van TomTom 01-05-2017

Hoi Gerrit, jammer dat je de nieuwe Via 52 minder gebruiksvriendelijk vindt, gelukkig heb ik goed nieuws! We hebben vorige week een nieuwe software update versie 17.1 uitgebracht, voor onder andere de Via 52 waardoor het nu mogelijk is om je POIs op de kaart te zien. Op www.tomtom.com/6134 staat uitgelegd hoe je de software kan bijwerken op je Via 52

Officiele reactie van TomTom 01-05-2017

Hoi Gerrit, jammer dat je die nieuwe Via 52 minder gebruiksvriendelijke vind, gelukkig heb ik goed nieuws we hebben vorige week een nieuwe software update versie 17.1 uitgebracht voor onder andere de Via 52 waarop het nu mogelijk is om je POI's op de kaart te zien. Op www.tomtom.com/6134 staat uitgelegd hoe je de software kan bijwerken op je Via 52

greko 17-05-2017

beste tomtom.
dit is mijn produkt.
S/N:
ES7256A00593
Model:
VIA 52

de update staat erop.zie nu de benzinepompen in de statusbalk niets op de kaart.
wat jammer dat tomtom van een eenvoudig te bedienen nav systeem er een onbegrijpelijk iets van heeft gemaakt. mijn faforieten krijg ik niet meer terug enz enz,heel jammer dit en het lijkt weinig maar dit is weggegooid geld.

mvg gerrit