TomTom Rider 410

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom Rider 410 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Robuz 21-04-2017

Goed gebruikersgemak,twijfelachtige duurzaamheid.

Geschreven voor: TomTom Rider 410

Het is een mooie stevig behuisde navigator met een goed gebruikersgemak en opties.
Ik heb de rider 410 een jaar in gebruik,en het doet wat het moet doen.
In de auto is het een prima apparaat.
Op de motor met fel zonlicht kan je met de grote steun gemakkelijk het scherm een goede hoek geven vanwege werkaatsing,blijft goed zichtbaar,ook met regen en goed bedienbaar.
Dat is allemaal wel goed.
Een paar mindere kanten:

Updaten met windows 10 wilde maar niet lukken,de verbinding met de rider verbreekt telkens,met windows 7 zijn daar bij mij geen problemen mee en werkt goed.
Op de motor:
Na een paar maanden verscheen er een dampvlek achter het scherm.
Nadat ik een nieuw exemplaar van Tomtom heb gekregen is ook deze na een halfjaar hetzelfde gaan vertonen en heb deze ook maar teruggestuurd.
De dampvlek verschijnt als je de rider met opberghoesje een tijd in je binnenzak houdt,vervolgens op het stuur klikt en ga rijden met koud weer,niet bepaald dampdicht te noemen .Tomtom concludeerde bij de eerste dat dit niet hoort en het scherm kapot was.
Afwachten wat Tomtom over de tweede gaat zeggen,🤔voorlopig heb ik mijn telefoon maar weer even aan het stuur.
Daarom geef ik daar een een slecht voor qua duurzaamheid van het scherm bij goed gebruik.
Als dit goed zou zijn is het een prima apparaat en zou ik het een 8 of 9 geven maar dit is een 5.
Leuk voor in de auto,minder op de motor.

Pluspunten

• Draaibaar
  • Mooie stevige behuizing
  • Gebruikersvriendelijk

Minpunten

• Schermkwaliteit, lek
  • Software windows10 problemen met updaten

Rob 18-09-2018

September 2018.tomtom410 is uit de garantie. Scherm bleef dampvlekken vertonen en nu is 3/4 van het beeld vol met strepen komen te staan, kortom,na twee en half jaar intensief gebruik 4 x tomtom 410 kapot .
Duurzaamheid score is o.

Rob 18-09-2018

Duurzaamheid score is o.

Rob 27-06-2017

Update: wederom heb ik een nieuwe van Tomtom gekregen en ook deze vertoont een dampvlek achter het scherm als je de rider in tijd in je binnenzak heb bewaard en dan op de houder klikt en gaat rijden en dat is jammer, dit is nu het 3e exemplaar en 3x is scheepsrecht,de tomtom is niet dampdicht.
Verder nog een punt dat de tijd niet in alle modussen zichtbaar kan zijn.
De wereldkaarten oa,zuid oost azie zijn niet volledig ,google maps is accurater.
Gezien deze beperkingen wordt de volgende navigator voor mij geen TomTom meer.

Anne43215 07-08-2016

TomTom rider 410 voor nog meer motorplezier

Geschreven voor: TomTom Rider 410

Geweldige motornavigatie, met vele routes die al voorgeprogrammeerd staan in het toestel. Daarnaast de mogelijkheid om bijvoorbeeld naar 4 verschillende plaatsen te rijden waarbij de TomTom ter plekke een mooie route bedenkt. Via de pc heb je ook de mogelijkheid om nog meer routes te maken en in te voeren maar dit is gezien het gebruiksgemak van de TomTom dus niet perse nodig aangezien je een route kan maken met een paar keer drukken op het scherm.
Uiteraard is het een prijzig speeltje maar als je het geld hebt zou ik hier niet op bezuinigen. De TomTom rider 410 is echt een mooi en gebruiksvriendelijke motornavigatie met vele extra opties.

CasperVV 05-05-2016

Leuke en makkelijke navigatie met mooie motor tour opties

Geschreven voor: TomTom Rider 410

Het gebruikers gemak van deze navigatie is fantastisch. Robuust, eenvoudig en praktisch. Toch ontbreekt het niet aan opties, alle leuke motor / tour specifieke mogelijkheden liggen binnen handbereik. Kronkel wegen, spannende routes, alternatieve routes etc. Beperkingen heb ik niet gevonden. Het systeem kan tegenwoordig ook Garmin routes inladen met veel knooppunt mogelijkheden. Deze Rider 410 is voor motor navigatie ook een goede verbetering ten opzichte van voorgaande Tomtom modellen.