RoadNavigator RN-10

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de RoadNavigator RN-10 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Lorius 24-01-2010
Geschreven voor: RoadNavigator RN-10

Veel problemen gehad. De eerste hield het binnen de garantie tijd voor gezien (oa allemaal strepen over het beeld). Kreeg een andere, na een paar maanden was het apparaat stom geworden en opladen ging niet. Dus altijd via de sigarettenaansteker. Opgestuurd, nu met spraak en uitleg hoe ik het opladen het beste kon verbeteren (ipv dat ze het zelf gerepareerd hadden) dat werkte dus niet. Inmiddels garantie voorbij en ik heb klachten van allerlei aard. Geen satelliet of pas na 20 minuten gevonden etc etc. Ik gebruik het ding amper 1 x per maand maar ondanks dat gaat ie nu de kliko in. Waardeloos...

jaanijn 15-11-2009
Geschreven voor: RoadNavigator RN-10

Ook ik heb dit systeem gekocht vanwege de reclame: in gebruik bij mariniers. Als de mariniers hetzelfde ondervinden als ik, dan is het slecht gesteld met onze defensie, want dan lopen ze in honderd sloten tegelijk. De service van Roadnavigator is nog tien keer slechter: geen antwoord. Kaartje en systeem opgestuurd, resultaat niks. Nieuw kaartje: flitslocaties weg. Daarop nog steeds geen antwoord. Dit systeem dus nooit meer.

Paulus224 14-08-2009
Geschreven voor: RoadNavigator RN-10

Al anderhalf jaar in bezit van de RN10. Werking oké, makkelijk keuze menu, ofwel geen problemen. Totdat ik plotseling zonder aanwijsbare reden bij het opstarten niet meer verder kwam dan het startmenu.
Contact gezocht via de mail, waarbij men aangaf de SD-kaart toe te sturen. Zo gezegd, zo gedaan. En jawel nog geen week later lag de nieuwe kaart op de deurmat en zijn de problemen opgelost.

Ben derhalve nog steeds een zeer tevreden gebruiker van de RN10, met dank aan de correcte en snelle service van de klanten service.

Moos 06-07-2009
Geschreven voor: RoadNavigator RN-10

Heb de rn10 nog niet zo lang maar heb inmiddels geen prettige ervaringen.
Het apparaat houdt er zomaar mee op terwijl ie aan de oplader hangt? Hoe kan dit?!
Andere keer valt spraak uit en moet ik het doen met de plaatjes. Kortom ik kan er niet op vertrouwen. Toch maar een tomtom kopen want roadnavigator rn10 geeft alleen maar stress.

Cajo 25-05-2009
Geschreven voor: RoadNavigator RN-10

ik moet zeggen dat die van mij na diverse keren terug gestuurd te hebben het nu wel doet. Zonder stekker helaas neit echt meer opladen doet ie neit echt. AAnzetten dan duurt het elke keer zo'n 10 minuten vordat er satelieten gevonden worden heel irritant.
Na een fout van het bedrijf heb ik nu 2 apparaten met4 kaaten ach altijd makkelijk zolang het werkt maar noooit meer een rn10 of opvolger of wat dan ook . Dantoch maar de tom tom mijn kids hebber eentje op hun telefoon en noit problemen

het millus handelshuis 25-05-2009
Geschreven voor: RoadNavigator RN-10

Inmiddels hebben wij contact gehad met het bedrijf .
We moesten naar Luxemburg dat weekeinde en hebben een leenkaart BENELUX gekregen voor die dagen , na gebruik hebben wij de kaart geretourneerd en hebben vervolgens een nieuwe update ontvangen voor West Europa , Chapeau!
Deze werkt uitstekend behalve zaterdag J.L. op Weg naar Lisse,zijn zeer veel weg -werkzaamheden en toen was ze geheel de kluts kwijt maar verder werkt ze prima en veel beter /duidelijker dan de vorige versie.

jalowa48 01-04-2009
Geschreven voor: RoadNavigator RN-10

Ik heb ook vorig jaar een RN 10 gekocht, het apparaat is vooor de 4e maal defect. E-mail gestuurd naar het bedrijf reactie! Geen. Ben in middels doodziek van dat ding. Ben afgegaan op de reclame die ze maakten, het korps mariniers heeft die dingen ook in gegebruik. Nooit kopen!!!

Ico 26-03-2009

---------- update review 26-03-2009 ----------
We zijn nu enkele weken verder en ik heb nog steeds niets vernomen van Roadnavigator. Ik denk dat dit ook niet meer gaat gebeuren. Ik zit nog steeds met een defect Europa kaartje. Ik sluit me aan bij de vorige reactie, zolang het werkt is het aardig. Maar krijg je er wat mee, dan heb je een groot probleem. Ze reageren gewoon niet op emails en een telefoonnummer is er niet. Ik begrijp niet hoe je een bedrijf zo kan runnen. Ze snappen toch ook wel dat deze houding bekend wordt via sites als kieskeurig. Dat zullen ze absoluut gaan merken in de verkoop. Ik zou na het lezen van deze ervaringen geen ROADNAVIGATOR nemen!

---------- oude review 09-03-2009 ----------
Mijn ervaring met de RN-10 is niet zo positief. Na ongeveer een half jaar startte die ineens niet meer op. Dit bleek het SD kaartje te zijn en dit is gratis vervangen. Nu weer iets meer dan een half jaar later weer hetzelfde. Hij start weer niet op. Ik gebruik de RN-10 alleen voor navigatie, anders dan aan en uit doe ik niet. Ik heb enkele weken geleden een email gestuurd, maar tot op heden niets gehoord. Het blijft een beetje sukkelen met dit ding. Het vervelende is dat je niet even kan bellen, want een telefoonnummer hebben ze niet. Ik wacht maar af totdat ze contact opnemen, wat moet je anders?

Ankie 24-03-2009
Geschreven voor: RoadNavigator RN-10

Wij hebben de Roadnavigator RN-10 ± 1,5 jaar in ons bezit. Vorig jaar hebben we een kaartje van West Europa bijgekocht. In Italië ging het een aantal keer mis, het apparaat stuurde ons de verkeerde kant op. Een aantal weken geleden zijn we op vakantie geweest en nu ging het helemaal fout. Het apparaat loopt steeds vast, nu gebruiken we het kaartje van de Benelux weer maar het blijft mis gaan. Het vervelende is dat er geen telefoonnummer is waar je naartoe kan bellen als er iets mis is met het apparaat. We hebben de afgelopen weken al 5x een mail gestuurd naar de support afdeling van Roadnavigator maar er komt niet eens een antwoord. Dus zolang het apparaat werkt is het goed maar zodra er iets mis is heb je een probleem want je kunt alleen per mail om hulp vragen en als je dan geen antwoord krijgt houdt het op. Wij overwegen dan ook om een nieuw navigatiesysteem aan te schaffen maar dat wordt dan zeker geen Roadnavigator meer terwijl het een gebruiksvriendelijk apparaat is maar hij moet het wel blijven doen.

gijs112 26-04-2008
Geschreven voor: RoadNavigator RN-10

Heb deze navigatie nu ongeveer een maand. Ben echt tevreden maar ook verrast ,zij brengt me waar ik wezen moet .Instellen gaat allemaal van zelf,ook adressen invoeren gaat snel en het werkt ook op de postcode zelfs buitenlandse postcode.Werkt ook weer heel snel na een verkeerde weg te hebben genomen.Ik heb haar uitgeprobeert op bekende wegen,het ging perfect en alles logisch zoals ik zelf ook zou rijden!
Ik ben blij dat ik deze keuze gemaakt heb,ik wilde eerst ook voor een TomTom die veel duurder is en het zelfde doet!! En deze navigatie is ook instellen,invoeren en rijden maar!!

Obroad 30-12-2007
Geschreven voor: RoadNavigator RN-10

Prima apparaat, wist op het laatst niet meer welk apparaat ik moest kopen, zat in twijfel tussen garmin 250 of tomtom go.Maar over bijde net zoveel positiefs als negatiefs in de reviews op kieskeurig, dus maar voor iets heel anders gekozen.
Heb hem nu een week geprobeert, een keer vond ie geen sattelietten, doordat ik hem ruim van tevoren binnens huis had ingesteld, waarschijnlijk was ie ontregeld, want na een complete herstart werkte die weer prima. Op snelste route werkt ie volgens mij het meest logisch, werd bij een kortste route over een zandweg gestuurd die niet zo best te berijden was.
Paar keer nu gebruikt op een bekende route ook om er vertrouwd mee te raken, niks mis mee nam gewoon de route die ik vroeger zelf op de kaart opgezocht had (volgens mij de meest logische). Verder is het apparaart zeer precies, heb er mee gelopen door een straat, je ziet de huis nummers verspringen met de huizen waar je voorlangs loopt. Moet alleen nog uitzoeken hoe ik er foto's op krijg, maar dat is c=van minder belang.

egs 16-11-2007
Geschreven voor: RoadNavigator RN-10

Jammer dat de beoordelingen hier zo overdreven lovend zijn - dat maakt ze weer zo ongeloofwaardig. Dit is mijn eerste navigatiesysteem, dus weing vergelijkingsmateriaal, maar hij bevalt goed.

Bij bekende routes blijkt dat het systeem soms wat rare binnenweggetjes adviseert, maar afgezien daarvan lijken de routes me logisch en juist.

Ik heb hem via een jaarabonnement op de Libelle gekregen. Dat heeft o.a. als voordeel een aantal toegevoegde POI's (points of interests, zoals winkels en restaurants) én een geactiveerde flitspalendienst, die waarschuwt voor 'vaste' flitspalen middels een sirenegeluid.

Verder zijn er veel opties, zoals het afspelen van video's en mp3, een heuse tekst-viewer en het bekijken van foto's. Menunavigatie is duidelijk en intuitief, al kom ik vanuit het routegedeelte niet terug in het hoofdmenu.

Nadeel vind ik dat er geen gebruiksaanwijzing is meegeleverd, noch een cd. De handleiding kun je als pdf downloaden op internet, met een apart software en hardware-gedeelte.

Nog een vraag voor de kenners: dit systeem gebruikt TeleAtlas-kaarten. Normaal kosten nieuwe kaarten en diensten (bijv. flitspaaldienst) geld, maar je kunt deze bestanden ook op internet vinden. Hoe weet ik of TeleAtlas of bijv. TomTom-bestanden compatible zijn met de Roadnavigator

naam232006 16-09-2007
Geschreven voor: RoadNavigator RN-10

Enkele weken geleden de Roadnavigator RN-10 aangeschaft, vnl. op grond van goeder recensies op internet, waaronder op kieskeurig.nl.
Wilde al langer een simpel recht voor z'n raap navigatiesysteem zonder al te veel poespas.
Omdat ik niet dagelijks op de weg zit en de navigatie dus maar zo af en toe nodig heb, wilde ik ook geen al te duur systeem.
Dus de Roadnavigator aangeschaft. Tot nu toe geen moment spijt gehad. Het apparaat werkt geweldig en is gemakkelijk in gebruik. Verbinding is zeer snel gemaakt, route wordt snel herberekend indien nodig, beeld is prima, geluid eveneens en aanwijzigngen zijn duidelijk en op tijd.
Kortom een zeer tevreden gebruiker. Over de degelijkheid/kwaliteit kan ik na zo'n korte tijd nog niet oordelen, maar lijkt me wel goed. De Roadnavigator ziet er prima en solide uit.

John T 29-08-2007
Geschreven voor: RoadNavigator RN-10

Nu enige tijd dit navigatiesysteem in gebruik en ben helemaal tevreden. Zit nu in Berlijn en ben hier op een onspannen manier aangekomen met mijn RoadNavigator. Duidelijke aanwijzingen en geen moment de route uit het oog verloren. de batterij deed het niet overdreven lang maar had mijn carcharger mee. Echt een top apparaat, voor een schappelijke prijs.

PIM Moret 20-08-2007
Geschreven voor: RoadNavigator RN-10

5 jaar lang de kat uit de boom gekeken. Alle testraporten uitvoerig bestudeerd. Nu de beslissing genomen en road navigator RN 10 aangeschaft. Er is een wereld open gegaan. Zo simpel om alles in te stellen(geboorte datum 1954), daar heb je geen hogeschool voor nodig. Een prettig feillooos apparaat voor een acceptabele prijs. Alleen op mijn navigator staat slechts 1 vrouwenstem en geen 10 zoals op de previeuw staat. Ik heb navraag gedaan en wacht op antwoord.

J vd Burg 03-08-2007
Geschreven voor: RoadNavigator RN-10

De RoadNavigator is echt super! Heeft al mijn gewenste opties en is makkelijk in gebruik. Vooral de menu's zijn makkelijk te bedienen, een aanrader.

Johan1945 01-08-2007
Geschreven voor: RoadNavigator RN-10

heb de roadnavigator inmiddels 2 weken, hij werkt super, overal goed aangekomen zonder om te rijden, duidelijke instructies.
ik ben vooral te spreken over de duidelijke menu's. Ik heb niet veel ervaring met andere systemen. Zeker waar voor mijn geld

Annemarij 30-07-2007
Geschreven voor: RoadNavigator RN-10

Onlangs heb ik dit navigatiesysteem gekocht en een gokje genomen door dit onbekende merk aan te schaffen. Ik heb ‘m nu een paar dagen in gebruik en ben er heel erg tevreden over. Het biedt alle mogelijkheden van mijn vorige GPS (Garmin), maar dan voor een hele schappelijke prijs. Ik ben echt aangenaam verrast door de kwaliteit van het beeld, de duidelijkheid waarmee de afritten en afslagen worden aangegeven en de overall performance. Echt een aanrader!!!