Navigon 7210 Europe

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Navigon 7210 Europe op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

ArjenJ 27-08-2009
Geschreven voor: Navigon 7210 Europe

Ik heb het apparaat nu ruim twee maanden in bezit, en ben er absoluut erg tevreden mee. Het apparaat is na een grondig 'marktonderzoek' gekocht met het oog op onze eerste autovakantie, richting Toscane, en ik had de reis niet zonder willen doen. Een topaankoop, wat mij betreft.
De bediening is uiterst intuïtief, zelfs als navigatie newbie heb ik de gebruiksaanwijzing eigenlijk niet nodig gehad. De lane assist werkt heel prettig, herberekenen van een route gebeurt uitermate snel. De gevoeligheid van het touchscreen zou iets hoger mogen. Ik heb zeker het idee dat er op de gekozen routes weinig aan te merken valt.

De bijbehorende pc-software is prima, al duurt het maken van een backup of een kaartupgrade wel errug lang. Een beetje jammer is dat je alleen Outlook adressen kunt importen als externe bron (POI files daargelaten natuurlijk). Er zijn immers ook mensen die Outlook (bewust) niet gebruiken.

Een veelgehoorde klacht betreft het geluidsvolume (zou beter moeten zijn na een software upgrade naar de 7310). Daar kan ik me tot op zekere hoogte wel in vinden. Met gemiddeld luide muziek of herrie (..kids..) in de auto is de verstaanbaarheid al snel onder de maat. Daar wil ik dan wel bij aantekenen dat het ding met de zelfde volume instelling BUITEN de auto knetterhard doorkomt.

Wel heb ik gemerkt dat het kaartmateriaal niet in alle landen van dezelfde kwaliteit is als voor NL. Met name in Italië heb ik op binnenwegen of in steden een enkele keer een afslag verkeerd genomen door het ontbreken van aanwijzingen: dan was de weg in real life niet zo doorgaand als het apparaat obv het kaartmateriaal bedacht had.

Eén van de redenen voor aanschaf van dit apparaat was de bluetooth functie voor handsfree bellen. Daar heb ik nog geen ervaring mee op kunnen doen: de verbinding met mijn Nokia 6650 is niet erg stabiel, en ik heb nog niet de moeite genomen me er in te verdiepen. Ik weet dus ook niet welk van beide apparaten de boosdoener is.

Arjen Jongsma

j1980 27-06-2009
Geschreven voor: Navigon 7210 Europe

Ik heb deze navigon nu een maand of 6. Kort en bondig ben ik niet tevreden, en dan eigenlijk met name over de zeer slechte navigatie (toch het belagrijkste bij een navigatiesysteem).

Even kort wat positief is:
- Mooie userinterface
- Lane assist etcetera werkt goed
- Redelijk intuitief
- Zit zeer stevig tegen het raam aan
- Lekker groot en helder scherm

Wat minder is:
- Touchscreen reageert bij het aanzetten pas na een tijdje
- Het update van de kaarten, wat een verschrikking. Je wordt gewoon verplicht om een nieuwe 4gb sd-card te kopen. Ik kreeg het uiteindelijk als volgt aan het werken:
* Navigatie aansluiten op computer
* Backup maken van huidige kaart in fresh
* Kaartje kopieren naar harde schijf (dus gewoon bij my computer op je navigatie klikken dan copy/pasten
* Navigatie aan computer laten zitten, nieuwe sd-card erin doen (even priegelen om oude eruit te krijgen, geo-driehoek werkte bij mij goed)
* Kopie van je oude kaart van je harde schijf weer terug copy/pasten naar kaartje
* In fresh, de backup terugzetten op nieuwe kaart
* Daarna kun je de nieuwe Q1 kaart downloaden
- Tot slot het grootste minpunt: de navigatie. Deze is gewoon belabberd, de grote snelwegen pakt hij nog wel aardig , maar daarbuiten wordt het echt slecht. Wij hebben nu bij 2 vakanties al gewoon weer kaarten in de auto moeten nemen omdat hij je overal heenstuurt en over de raarste wegen (hij stuurt je altijd over kleine rare toeristische hobbelpaden of door woonwijken ipv de doorgaande weg). Een voorbeeld: we rijden naar een dorp in een Franse Valei in de Alpen, terug naar het hotel is even over de berg (35 minuten). Navigatie probeert ons via een omweg van 2 uur naar huis te sturen! Tot 10 km voor ons hotel blijft hij maar zeggen dat we moeten omkeren! Daarnaast staan veel wegen er niet goed in, of er al wel in maar bestaan ze nog niet (de A7 in Oostenrijk is deels niet af maar volgens Navigon wel!!!)

Al met al een miskoop voor wie vaak gebruikt maakt van zijn navigatie in het buitenland/van de snelweg af.

KlaasjanM 03-06-2009

---------- update review 03-06-2009 ----------
na een paar maanden de navigon gebruikt te hebben, een update van mijn eerdere review.
Mooi apparaat, heldere kaarten.
Heb net de upgrade naar de 7310 gedaan, nieuwe features met voicecontrol, werkt supergoed. Geluid is ook beter geworden.
Gebruik bluetooth optie en werkt ook lekker met mijn nokia e51.
Snelle fix, snel herberekenen.

Goede concurent van TT.

---------- oude review 02-03-2009 ----------
Had TomTom op een pda die crashte.
Heb getwijfeld tussen een garmin 765t en deze. Uit reviews kwam deze toch beter uit. Ook gekozen omdat deze een lekkere snelle fix heeft en herbereken is ook snel. Daarnaast zit die er mooi uit. Het ook wil ook wel wat

vger 28-04-2009
Geschreven voor: Navigon 7210 Europe

Heb dit apparaat in een rush gekocht nav goede recenties.
spijt als haren op m'n hoofd!!
Ik zal beginnen met het positieve hij reageert snel en lane assist is ook een waardevolle feature. Je krijgt er een perfect passend schermfolietje en de raamhouder is ook gemakkelijk in het gebruik bij en dit was het voor wat betreft het positieve.
Nu de klaagzang.
Het geluidsvolume is volstrekt onvoldoende (je kunt je radio maar beter uit laten)
De kaarten zelfs de nieuwste zgn fresh maps Q1 2009 kennen de straat waarin ik al 25 jaar woon niet en hij plaats mijn huis dan ook doodleuk in een parralelle weg 50 meter van mij verwijderd!!
De bediening van het touchscreen reageert vaak niet onmiddelijk irritant!!
De kaarten zelf zijn saai en kleurloos de pictogrammen veel te klein daardoor onleesbaar in een oogopslag.
De zgn curve warner is ook een hele willekeurige feature want let op is het enige wat je de hele tijd hoort en dan moet je op het scherm naar veel te kleine pictogrammen kijken waar het let op betrekking op heeft.
Flitspalen moet je er bij kopen voor €30 en dan ontbreken er nog een hele hoop !
Telefoneren is een waardeloze functie want door het veel te lage volume is het gesprek zo goed als onhoorbaar in een rijdende auto.
De micro sd kaart is niet te verwijderen uit het apparaat want die ligt zo diep verzonken dat je hem allen met een dun smal mes kan raken met het risico van beschadiging
Kortom een eeste klas miskoop
mijn 4 jaar oude mio was stukken beter op alle vlakken en de tom tom van mijn werk is een puur genot vergeleken met dit door de pers opgepomte wanprodukt.
Navigon nie wieder!!!

Johannes den Doper 25-04-2009

Mooie navigatie.

Heb deze via Pixmania aangeschaft. Werd zonder dat ik dit wist geleverd uit Frankrijk, incl. de optie Via Michelin. Geen Nederlandse bedieningstaal en stemmen geïnstalleerd!! (bleek later geen probleem overigens)

Plug & Play liet bij mij dus te wensen over, vanwege taalprobleem. Stappenplan in de doos is niet echt duidelijk en toereikend, mijns inziens.

Software NAVIGON Fresh meegeleverd op cd. Deze is perfect en makelijk te installeren op je computer en.... navolgbaar.

Tip:
Koop een 4GB of 8GB micro sd card van een A-merk (scandisk)
Formateer deze voor eerste gebruik (fat32)
Haal de micro sd card uit de navigon en stop hem in een cardlezer. Kopieer deze card naar je computer en zet de info vervolgens terug op de grotere micro sd card. Terugstoppen in navigon en vervolgens het apparaat updaten/registreren etc.
Nu kun je via Navigon Fresh een back-up maken die je altijd terug kunt zetten. Dit duurt wel erg lang via mijn laptop. Makkelijker en sneller is dus via je verkenner de inhoud kopieren en plakken in een door jezelf aangemaakt mapje op je computer.

Nederlandse stem (enkel 1 beschikbaar) is eenvoudig te installeren via de meegeleverde cd Navigon Fresh onder het item Stemmen.
Nadat ik dit gedaan had kon ik de navigon in de Nederlandse taal bedienen.

Nieuwe kaart (Q1-2009)downloaden ging prima, maar duurde op mijn laptop wel erg lang. Je kan zelf kiezen welke Landen je wilt downloaden. Als je een x-aantal landen deselecteerd past het zowaar op de originele 2GB micro sd card, maar voor de eventueel aankomende updates(??) naar de nieuwe 7310 is een grotere micro sd card gewenst!

Kortom:
Goedwerkende navigatie met redelijk snelle fix.
Duidelijke interface en goeduitziende kaarten Duidelijke Nederlandse stem met voldoende volume. Line assist werkt goed. Herberekenen gaat meestal snel.
Ruitbevestiging werkt prima, hij valt er i.i.g. niet af. Alle features van de 7210, werken bij mij prima, zelfs de bluetoothverbinding komt redelijk snel tot stand.

Freshmaps besteld, maar die moet ik nog ontvangen. Gaat allemaal prima volgens het boekje. Bestellen via Website. Kortingscode ingeven, betalen via creditcard of bankgiro.

minpunten:
- Beetje lullig etuitje bijgeleverd.
- Snel leegrakende accu.
- Navigatie niet te bedienen tijdens aansluiten op computer. Je kan bijvoorbeeld niet bestemmingen invoeren via software op computer.
Je kan dit volgens mij wel via Microsoft Outlook, via Navigon Sync. (meegeleverd op de cd)

Een goede navigatie voor een redelijke prijs denk ik.

lady3571 14-04-2009
Geschreven voor: Navigon 7210 Europe

Helaas moet ik het eens zijn met Shylina,
Ik heb diverse aanvaringen gehad met Navigon helpdesk. Het probleem is dat ze niet fungeren als helpdesk eerder als obstructie-werkers.
Ze zijn getraind in het niet oplossen van de problemen. Erg vervelend volk werkt daar, helaas met nul tot generlei kennis van zaken. Jammer, want het apparaat is een wondertje.

shylina 11-04-2009
Geschreven voor: Navigon 7210 Europe

Sinds februari 2009 een 7210 in bezit en het apparaat werkt prima. Duidelijke kaarten, goede lane assist en snelle herberekening. Software downloaden van maps Q1-2009 echter een ramp. Helpdesk van Navigon komt elke weer met andere oplossingen (na 2 of 3 dagen) en oplossing nog steeds niet voorhanden. Als dit zo blijft dan ga ik dit apparaat als de kaarten verouderd zijn in de kliko werpen. Conclusie, apparaat en systeem goed, maar service ronduit slecht

Dennis74 10-04-2009
Geschreven voor: Navigon 7210 Europe

Toestel bevalt super! Eenvoudig via Fresh aansluiten, registreren gaat vanzelf! Code invullen en... voor 19,95 voor 2 jaar gratis kaart updates.
Gebruikers van de 7210 kunnen in mei alle features van de 7310 downloaden! Ik zien aar die extra's al uit. Eenvoudige bediening, duidelijke stem etc.
Echte aanrader. Navigon is met dit toestel minstens zo gelijkwaardig als TomTom. En, last but not least, TMC in oplaadkabel geïntegreerd! Nooit meer 2 kabels.
Een echte aanrader!!!

Peter38 06-01-2009
Geschreven voor: Navigon 7210 Europe

Ben zeeer tevreden over deze 7210 van Navigon. Werkt in alle opzichten zeer snel. een echte topper en voor 20 euries meer 2 jaar lang alle updates. 3 weken in bezit.

Frederikkkkk 05-01-2009
Geschreven voor: Navigon 7210 Europe

Heb altijd een TomTom gehad maar was het beu om met verouderde kaarten te rijden en de slechte fix met de satelieten. Daarbij heb ik de indruk dat TT van iedereen maar dingen overneemt zoals de line assist van Navigon. De 7210 is razend snel in herberekenen van de routes en de fix is er binnen enkele seconden.Geluid vervormd op de hoogste standen maar zo hard zit ik em toch nooit vandaar de 8. Hoewel ik em al 4 weken heb en het apperaat zeer solide aanvoeld heb ik deze toch niet ingevuld. Ben van mening dat je dat pas naar enkele maanden kunt beoordelen. Maar liefs 2 jaar updates voor 19.95 wat wil je nog meer :)Een echte topperrr

naam356 02-01-2009
Geschreven voor: Navigon 7210 Europe

Mijn eerste ervaring (drie weken in gebruik)met dit toestel zijn zeer positief alle functies werken goed, ook het op pakken van de satellieten gaat zeer snel (binnen enkele seconden)
Ik heb hier voor een Garmin Nuvi 660 gehad ( ook niet slecht) Dus is er de vraag...waarom dan geen nieuwe Garmin 765..dat is niet zo moeilijk bij Navigon heb ik voor 19,95 voor 2 jaar lang Fres maps ik had hierbij wel een klein probleempje maar dit is via de mail zeer snel opgelost

2051OV 31-12-2008
Geschreven voor: Navigon 7210 Europe

Na lang orienteren gekozen voor dit nieuwe apparaat van Navigon. Voorheen een Garmin. Geen spijt van gehad. Veel mogelijkheden en duidelijke instructie. Koop er voor een gering bedrag de updates bij, dan heb je 2 jaar de nieuwste informatie. Wel wat last gehad om mijn telefoon via Bluetooth toe te voegen, maar nu werkt alles perfekt! Duidelijk scherm en vooral de line assist is erg handig. Een blik op het scherm is voldoende om de juiste afslag te nemen. Mooi vormgeving en niet een te groot apparaat. Gesproken aanwijzingen via prettige stem zijn uitvoerig. Zelf heb ik het apparaat via een Brodit-houder op de plek van de mobiele telefoon laten monteren, zodat er geen draden over mijn dashboard lopen. Permanente stroomvoorziening is in combinatie met de tmc-antenne weggewerkt. Een aanrader!